Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slideshow med autorotation
Fra : ozio

Dato : 27-03-05 20:47

Hej

Kan I anbefale et slideshow program som kan auto-rotere billederne på basis
af EXIF informationen fra mit kamera (Ixus 430), gerne freeware.

Pft.

Oizo

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-05 21:41

IrfanView: http://irfanview.com/

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 29-03-05 21:21

ozio wrote:
> [...]
>
> Kan I anbefale et slideshow program som kan auto-rotere billederne på basis
> af EXIF informationen fra mit kamera (Ixus 430), gerne freeware.

Hej

Jeg har skrevet et program hvor jeg meget gerne vil tilføje denne
funktionalitet, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan man, ud
fra Exif informationen, kan se hvordan billedet skal roteres (mit kamera
er et G6).
Jeg kan se om billedet skal være portrait eller landscape, men dette
giver jo stadig to muligheder for rotationen.

MVH Thomas Bendsen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 29-03-05 21:30

Thomas Bendsen wrote:

> [...]
> Jeg kan se om billedet skal være portrait eller landscape, men dette
> giver jo stadig to muligheder for rotationen.

Nå, jeg gjorde lige endnu et forsøg, så jeg har løst problemet.

MVH Thomas Bendsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-03-05 21:36

Thomas Bendsen wrote:

> [...]

Jeg har et orientation tag, som jeg har set antage værdierne "Top left"
og "Right top". Til gengæld har jeg hverken landscape eller portrait.

> Nå, jeg gjorde lige endnu et forsøg, så jeg har løst problemet.

Hvordan (bare overfladisk)? :)

--
asbestos mailbomb condoms

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 30-03-05 14:19

Lars Stokholm wrote:

> Jeg har et orientation tag, som jeg har set antage værdierne "Top left"
> og "Right top". Til gengæld har jeg hverken landscape eller portrait.

> Hvordan (bare overfladisk)? :)

Hvis jeg sammenligner "orientation"-tag'en med mine billeder så betyder
"right side, top" at billedet skal roteres 90 grader med uret, og "left
side, bottom" at billedet skal roteres 90 grader mod uret.
Generaliseret så angiver dette tag altså den korrekte placering af det
uroterede billedes "øverste kant, venstre kant".
Altså betyder "top left" at billedet ikke skal roteres.
Portrait eller landscape kunne jeg vist kun se fordi jeg ikke kiggede
ordentligt efter.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen