Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tågebilleder
Fra : Ole Larsen

Dato : 27-03-05 06:40

Jeg kan ikke vide hvordan i har det, men hver gang det er rigtigt tåget,
får jeg lyst til at fotografere den. Det er blevet til mange kiks
igennem tiderne - tåge er måske mest spændende at være i.
Her er 4 stks tågesnak.

http://home.tiscali.dk/muggler/fog/index.htm#4

Værs´go å skyd

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Henrik Olsen

Dato : 27-03-05 12:40

Jeg synes især om det første i s/h. Jeg elsker også tåge, og fik selv
lyst til at poste mit første billede til gruppen. Håber at I kan lide
det: http://kjelinfoto.dk/galleri/

mange hilsner :) Henrik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-03-05 12:55

"Henrik Olsen" <HenrikOlsennn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes især om det første i s/h. Jeg elsker også tåge, og fik selv
> lyst til at poste mit første billede til gruppen. Håber at I kan lide
> det: http://kjelinfoto.dk/galleri/

Hej Henrik.

Det er et klassisk motiv med det enlige træ, jeg har selv et par stykker af
dem, og jeg får aldrig nok af dem, træer er ikke ens, hehe. Dog synes jeg at
du har lidt for meget himmel med i dit billede, det havde været fedt som
panorama, måske også lige se, om ikke du kan fjerne den antydning af træet
der er i venstre side. Småting, men jeg tror det vil gøre billedet bedre.

MVH
Thomas

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-03-05 13:16

Thomas Pedersen wrote:
> måske også lige se, om ikke du kan fjerne den antydning af træet
> der er i venstre side.

Det ville imho ødelægge en del af dybdevirkningen.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-03-05 17:40

Thomas Pedersen wrote:

> hehe. Dog synes jeg at du har lidt for meget himmel med i dit
> billede, det havde været fedt som panorama, måske også lige se, om

Nej, nej. Den himmel synes jeg er altafgørende - det er den, der skaber
billedet. Lidt ligesom med musik, hvor pauserne kan være det allervigtigste
kan (IMHO) billeder, hvor der er meget 'pause' være de stærkeste.

vh
Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-03-05 13:08

Henrik Olsen wrote:
> Jeg synes især om det første i s/h. Jeg elsker også tåge, og fik selv
> lyst til at poste mit første billede til gruppen. Håber at I kan lide
> det: http://kjelinfoto.dk/galleri/
>
> mange hilsner :) Henrik
Og det er et smukt billede.
Prøv evt. at tage det ind og sætte hvidpunkt i himlen.

Fra : Henrik Olsen

Dato : 28-03-05 17:26

Hej alle. Tak for de pæne ord!

Kan du forklare hvad du mener med "hvidpunkt i himlen"?

De venligste hilsner :) Henrik

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-03-05 17:47

Henrik Olsen wrote:
> Hej alle. Tak for de pæne ord!
>
> Kan du forklare hvad du mener med "hvidpunkt i himlen"?
>
> De venligste hilsner :) Henrik

I dit redigeringsprogram findes mulighed for at bestemme at et punkt
(lille område) skal være eks. hvidt. Resten af billedet følger så efter.
Dit billede har blåstik, som tågebilleder oftest har (hvis man ikke
bruger Velvia-action, så får de gulstik). Da blåmængden i din himmel
varierer, kan du let prøve forskellige "grader af hvidtpunkt".
I PS kan det evt. gøres med den hvide pipette i eks. curves. (hint: der
er 3 pipetter, en sortpunkt, en gråpunkt og en hvidtpunkt og alle kan
være egnede, afh. af oplægget)

Fra : Henrik Olsen

Dato : 30-03-05 20:53

Tak fro hjælpen! Det vil jeg straks prøve :) Henrik