Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon F65 og Sigma 28-300
Fra : Slot

Dato : 26-03-05 14:29

Mit objektiv til mit Nikon F65 er gået i stykker, og jeg er blevet tilbudt
et Sigma 28-300 til 1500,00 kr (Demo-model). Fotohandleren oplyste at jeg
ikke ville kunne bruge den indbyggede blitz pga objektivets størrelse ( der
ville komme en skygge på billederne), men kun en ekstern blitz.

Er der nogen kommentarer til denne sammensætning, erfaringer med et 28-300
objektiv. eller evt. anbefalinger til et andet objektiv?

Vi bruger kameraet til "alm." fotos (ferie + dagligdags billeder og
portrætter til julekort).

På forhånd tak
Claus

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 28-03-05 16:50

"Slot" <familienslot@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> objektiv. eller evt. anbefalinger til et andet objektiv?
>
> Vi bruger kameraet til "alm." fotos (ferie + dagligdags billeder og

Det er nok lige overdrevet, at sige du ikke kan, men du skal meget direkte
på motivet, og så er faren for røde øjne meget høj. Til nærfoto, er den jo
så i sagens natur ikke velegnet, og på større afstand, ja det siger vel sig
selv, ret så uegnet... Men på den gyldne mellemdistance, kan den til nød
bruges. ellers lyder det meget all-round, dækkende fra vidvinkel til
moderat tele. Nu har jeg ikke prøvet, netop den optik du skriver om, men en
70 - 300... Desværre på en familie med meget lidt kulør i kroppen, så der
var røde øjne, så det gjorde noget, men bortset fra det, fungerede det
udmærket, sammen med den indbyggede blitz. Det anvendte kamera her, var dog
mit F 50 og ikke F 65 som jeg også har, men jeg tror, resusltatet ville være
det samme, uanset hvilket af de to huse, der var blevet brugt.

M.V.H.....Benny..