Sende en formular med e-mail?
Fra : Hansen

Dato : 27-05-01 23:18

Hejsa

Jeg er ved at lave en produkt guide ´"test", hvor man skulle kunne sende en
bestilling via en formular som er opbygget i FP2000. Alle formular felter
skal kunne valideres, og først derefter kunne sendes til en aktuel mail
modtager?

Venlig Hilsen

Morten H

Fra : Morten Andersen

Dato : 28-05-01 16:12

"Hansen" <seba@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestilling via en formular som er opbygget i FP2000. Alle formular felter
> skal kunne valideres, og først derefter kunne sendes til en aktuel mail

Hej Morten,
Du kan i FP højreklikke når musen er i et af dine formularfelter. I menuen
der kommer op kan du vælge "Egenskaber for formularfelt". Herunder har du
mulighed for at vælge et pkt. der hedder Valider.

Morten

Fra : Hansen

Dato : 28-05-01 21:33

Hejsa Igen

Jeg har fået opsat en lille prøve web server (Win NT 4.0), som jeg kan køre
mine tests på før siderne udgives, der er også installeret FP2000 server
udvidelser, men jeg syntes ikke det virker som det skal?
Hvordan sætter jeg serveren op til at administrere en besøgstæller?
Hvordan sætter jeg serveren op til at kunne videre sende data fra en
formular via e-mail?
Er det serveren der valider de data som kommer fra brugen, eller.....?

Det er en stor mundfuld (for mig), men håber på der er nogle derude som
syntes det lyder for nemt!!

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-06-01 19:24

> [...]
> formular via e-mail?
> Er det serveren der valider de data som kommer fra brugen, eller.....?

Din NT 4.0 (+SP6a) skal ha' installeret Internet Information Server 4.0
(IIS) med FrontPage 2000 server extensions. Og det hele skal sættes op med
rettigheder osv. så du kan bruge det. Jeg antager du har en administrator
til at gøre det. Hvis du kan få din FP2K til at connecte til dit websted på
serveren, så fungerer det efter al sandsynlighed.

Så laver du dit websted i FP2K som du nu har bestemt det skal se ud med
tæller og formularer og hele pibetøjet. Og så udgiver du dit websted til
serveren: Filer=>Udgiv websted... hvor du taster adressen på dit websted ind
efter http://.

Forudsætningen for at du kan sende mails fra dit websted er at webserverens
SMTP server kører og har adgang til en nameserver eller smarthost. Hvis ikke
din administrator har sat serveren rigtig op kan du ikke få det til at
virke.

mvh
Ulrik