Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digicam til max 5000.- hvilket ?
Fra : Renè

Dato : 16-03-05 16:42

Hejsa.

Jeg har et Nikon Coolpix 3200, men er dødtræt af ventetiden den tager mellem
billederne, og kvaliteten er heller ikke det jeg søger.

Er det muligt idag, af få et digicam til 3-5000.- Dkr, som kan tage
knivskarpe billeder, og hvor "ventetiden" er lynhurtig, mellem billederne ?
Dermed mener jeg, at tager jeg et billeder med det jeg har nu, tager det alt
for lang tid indtil kameraet er klar til det næste billed, hedder sikkert et
eller andet smart navn, men jeg er enorm uvidende på dette punkt ( oxo det,
vil nogen sikkert sige )

Hjælp modtages med kyshånd.

--
Renhof ( Holstebro )

Motto:
Rigtige mænd, er hvide under patterne!

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-05 17:18

"Renè" <rene@renhof.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt idag, af få et digicam til 3-5000.- Dkr, som kan tage
> knivskarpe billeder, og hvor "ventetiden" er lynhurtig, mellem
> billederne ?

Ja. Kig efter et brugt Canon EOS 300D eller 10D. Du burde kunne finde et
300D med kitobjektiv til den pris og muligvis et 10D med f.eks. en
knivskarpt-tegnende 50mm f/1.8. DSLR er muligvis vejen frem med de krav, du
har.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-03-05 17:29

"Jens Bruun"
> [...]
> 300D med kitobjektiv til den pris og muligvis et 10D med f.eks. en
> knivskarpt-tegnende 50mm f/1.8. DSLR er muligvis vejen frem med de krav, du

??? - Hm hm jeg er køber til sådan et par sæt til den pris, et link please..! -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-05 17:52

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ??? - Hm hm jeg er køber til sådan et par sæt til den pris, et link
> please..!

Søg på www.dba.dk efter "canon 300d". Derefter kan du søge på "canon 10d".
Hvor mange kameraer vil du købe?

DBA er endda ikke just kendt for sine lave priser, så jeg vil skyde på, de
fleste annoncerede kameraer kan forhandles ned.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-03-05 18:14

"Jens Bruun"
> [...]
>
> DBA er endda ikke just kendt for sine lave priser, så jeg vil skyde på, de
> fleste annoncerede kameraer kan forhandles ned.

Til den pris kan da godt købe et par tre stykker, mine venner i Indien,
portræt fotografer for det meste vil være lykkelige for sådan en gave,
idag bruger de fleste Fuji digicam, men de var ved at tude da de så
den begrænsede dybdeskarhed der var i mine billeder, det skal de
sku ha'.. Tak for tippet.. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 16-03-05 18:44

"-max-" skrev i news:gPZZd.104787$Vf.4006136@news000.worldonline.dk...

> [...]
> idag bruger de fleste Fuji digicam, men de var ved at tude da de så
> den begrænsede dybdeskarhed der var i mine billeder, det skal de

Du sku da have købt mit 10D - det har jeg lige solgt til 5500kroner.
Inklusive et billigt 1GB RAMkort (6000 inklusive et objektiv jeg var ude at
finde til 500kr.) - Det ku' være sjovt at vide at det var hos en af dine
venner i Indien. Men hva' - lige nu er det vist med en ung
freelancejournalist i Beirut, det er da også lidt eksotisk.

Det jeg vil sige det er at handlen gik trægt med en pris på 6000 for hus med
Ramkort - jeg fik kun een henvendelse. Og han ville kun købe, hvis der var
zoom-objektiv med. - Bare for at du kan få en fornemmelse af pris-niveauet.
Et 10D-hus sat i nærheden af 6000, vil der sikkert ikke være andre
henvendelser på end fra dig.
- Prisen får nok et hak mere nedaf når 350D kommer med sine 8 MegaPixels -
der er jo stadig mange der går op i den slags.

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-03-05 21:09

Interessant, jeg solgte mit 10D i oktober til 6800 incl. et 512MB standard
Sandisk kort. Men jeg var også hurtigt ude og betalte så til gengæld også
ca. 150 euro mere for min 20D end den koster nu, så det er gået lige op

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-03-05 21:11

> [...]
> idag bruger de fleste Fuji digicam, men de var ved at tude da de så
> den begrænsede dybdeskarhed der var i mine billeder, det skal de

Det synes jeg er en fed idé, måske skulle du vente lidt til 350D'eren er
rigtigt ude. Den vil uden tvivl trykke 300D'eren ned, da mange uden tvivl
vil opgradere, da den bare er så meget bedre. Jeg skyder på en 2-3 måneder
så er prisen 1-1500kr lænngere nede.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-03-05 23:36

"Hans Kruse"

> [...]
> vil opgradere, da den bare er så meget bedre. Jeg skyder på en 2-3 måneder

Godt tip Hans - Jeg skal afsted allerede i næste måned,
så jeg vil lige se hva jeg kan finde inden da, de blir sku
helt kuldrede -max-

Fra : Erik W.

Dato : 17-03-05 08:50

"-max-" skrev i news:cx2_d.104853$Vf.4007102@news000.worldonline.dk...

> Godt tip Hans - Jeg skal afsted allerede i næste måned,
> så jeg vil lige se hva jeg kan finde inden da, de blir sku
> helt kuldrede -max-

Du har vel set at et 300D hus kan fåes til 4460 kroner hos Technikdirekt.de
? Med en 50mm f:1.8 bliver det knap 5000 pr. kamera.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-03-05 10:57

"Erik W." ,
> "-max-"

> Du har vel set at et 300D hus kan fåes til 4460 kroner hos Technikdirekt.de
> ? Med en 50mm f:1.8 bliver det knap 5000 pr. kamera.
>
> Mvh Erik

Jae - jeg har også set at det er stortset den pris folk forlanger
for et brugt i dba, der er nogle seriøst optimistiske personer
imellem Nogle man kan forhandle med måske ) -max-