Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den store Canon-objektiv-jagt...
Fra : ThomasM

Dato : 16-03-05 01:44

Så er der ballade igen. Endnu et 'hvilket objektiv skal jeg
vælge'-spørgsmål. Mulighederne er som følger:

Tokina 24-200: Kompakt og alsidig, har fået ret gode anmeldelser på
fredmiranda.com og photographyreview.com, men noget mere kølig omtale på
photozone.com.
Canon 70-200 4,0L: Ikke så handy, noget dyrere (godt kr. 5000,- i
tyskerlandet - det er smertegrænsen), så der er ikke penge til andet sjov.
Kvaliteten er der ikke så meget at sige om.
Canon 80-200 2,8L: Kan jeg måske købe brugt til kr. 4000,-. Igen en
forholdsvis stor sag. Det er en gammel model, så der er ikke noget USM, men
kvalitetsmæssigt skulle den være i samme klasse som 70-200 2,8L.

I bund og grund er jeg mest tændt på Tokina'en da den er meget
transportabel, og den var næsten købt indtil jeg så photozone's middelmådige
karakter. Jeg har lige solgt et Canon 80-200 4,5-5,6 med det formål at få
noget i en bedre kvalitet, og det er jeg blevet i tvivl om Tokina'en kan
give mig.

Er der nogen der har erfaring med Tokina'en og en af L'erne, som kan give en
sammenligning eller evt. links til sammenligninger? Jeg synes jeg har pløjet
google tyndt, men jeg kan sagtens have misset noget... Der kan måske være
andre objektiver som jeg ikke har tænkt på, så andre forslag er også meget
velkomne - max er som sagt ca. kr. 5000,-

På forhånd tak for hjælpen,

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-03-05 07:20

In article <42378179$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, ThomasM wrote:
> [...]

>.... Jeg har lige solgt et Canon 80-200 4,5-5,6 med det formål at få
> noget i en bedre kvalitet, og det er jeg blevet i tvivl om Tokina'en kan

Det er en zoom med endnu mere zoom faktor, så jeg tvivler på at
Tokina'en er lige så god som den 80-200 du solgte. Den går for at
være en rimelig consumer zoom.

Og Tokina'en er en f/3.5-5.6 - Så den er ikke hurtigere end din gamle.
Jeg vil holde mig fra den hvis du vil have mere kvalitet.
Og det er ikke en i Tokina's Pro serie.

Canon 70-200 f/4 og Sigma 70-200 f/2.8 er nok en helt anden klasse.

Fra : ThomasM

Dato : 16-03-05 11:33

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
> Og det er ikke en i Tokina's Pro serie.
>
> Canon 70-200 f/4 og Sigma 70-200 f/2.8 er nok en helt anden klasse.

Jeg regnede også med at det bar derhenad... Ordren er lige sendt til
tyskland på et 70-200 4,0L, så nu må posten gerne snart komme

Tak for kommentarerne Povl

/ThomasM

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 16-03-05 15:08

ThomasM wrote:

> [...]
>

> Jeg regnede også med at det bar derhenad... Ordren er lige sendt til
> tyskland på et 70-200 4,0L, så nu må posten gerne snart komme

Det vil du ikke fortryde, den er desuden så let at den er nem at
håndholde, så iøvrigt at der var en i den blå avis til 4000 kr. Det kan
jo selvfølgelig være den er solgt.

Hilsen Tommy

Fra : ThomasM

Dato : 16-03-05 15:40

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message

> Det vil du ikke fortryde, den er desuden så let at den er nem at
> håndholde, så iøvrigt at der var en i den blå avis til 4000 kr. Det kan jo
> selvfølgelig være den er solgt.

Ja, jeg så den godt, men vurderede at den relativt lille prisforskel til en
helt ny ville være godt givet ud. Desuden glæder jeg mig lidt til at få
noget til mit kamera der er nyt - alt er købt brugt

/ThomasM