Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Igen fugle fra Højer
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 18:17

Hejsa.

Ja, jeg kunne ikke dy mig. Jeg tilbragte min Søndag eftermiddag ved Saltsøen
i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret er på vej

http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/hoejer.htm

Thomas Pedersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-03-05 18:47

Thomas Pedersen wrote:

> Ja, jeg kunne ikke dy mig. Jeg tilbragte min Søndag eftermiddag ved Saltsøen
> i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret er på vej

Der dælme flotte...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:46

Saltsøen

> Der dælme flotte...

Takker for ordene.

MVH
Thomas

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-03-05 18:48

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret er på vej

Hej Thomas.

Igen en god serie, hvor meget er de croppet. Kan specielt godt lide gåse
serien, de står jo knivskarpe.

Tommy

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:46

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

Saltsøen

> Hej Thomas.
>
> Igen en god serie, hvor meget er de croppet. Kan specielt godt lide gåse
> serien, de står jo knivskarpe.

Takker for ordene, Tommy. Ja, gæsene slap jeg heldigt fra. De kom nu også
forbi ret tæt på

MVH
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:50

> [...]
Saltsøen

> Hej Thomas.
>
> Igen en god serie, hvor meget er de croppet. Kan specielt godt lide gåse

Glemte da forresten lige at svare på dit spørgsmål. De fleste af billederne
er vel omkring 1/4 af hvad originalen indeholder, men bramgæssene er
full-frame.

MVH
Thomas

Fra : Claus Smith

Dato : 14-03-05 19:02

Det er godt nok et flot stykke arbejde.

Glæder mig til at få min D70 tilbage igen og så at få sat min Tamron 200-400
på.

Claus

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:45

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er godt nok et flot stykke arbejde.
>
> Glæder mig til at få min D70 tilbage igen og så at få sat min Tamron
200-400
> på.

Hejsa Claus.

Takker for ordene. Jeg kan godt forstå du glæder dig til at få gang i
udstyret igen. Tamronen glæder jeg mig til at se billeder fra.

MVH
Thomas

Fra : Alex W

Dato : 14-03-05 19:51

Ja, jeg kunne ikke dy mig. Jeg tilbragte min Søndag eftermiddag ved Saltsøen
> i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret er på vej
http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/hoejer.htm

Hej Thomas

Det er flotte billeder ...
Hvem der bare ejede sådan "et rør"

/Alex W

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:43

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, jeg kunne ikke dy mig. Jeg tilbragte min Søndag eftermiddag ved
> [...]

Hejsa Alex.

Takker for ordene, ja sådan et rør er sgu lækkert, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-03-05 19:12

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
>
> Ja, jeg kunne ikke dy mig. Jeg tilbragte min Søndag eftermiddag ved
> Saltsøen i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret

Ikke ringe - slet ikke ringe. Bramgæsbilledet er pragtfuldt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:44

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke ringe - slet ikke ringe. Bramgæsbilledet er pragtfuldt.

Vil du høre det bedste omkring bramgæsbilledet, det er at det er full-frame,
hehe

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-03-05 20:47

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/hoejer.htm

Flotte, flotte billeder, men kunne du dog ikke overtales til at rense din
CCD alternativt bruge lidt healing brush i PS?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:43

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Flotte, flotte billeder, men kunne du dog ikke overtales til at rense din
> CCD alternativt bruge lidt healing brush i PS?

Rense min CCD, hvad snakker du om, Jens? Jeg kan ikke se nogle pletter på
min skærm.

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-03-05 21:45

> Rense min CCD, hvad snakker du om, Jens? Jeg kan ikke se nogle
> pletter på min skærm.

Hmm. Jeg tager muligvis fejl, men er der ikke to støvpletter på de første to
billeder?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 21:57

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm. Jeg tager muligvis fejl, men er der ikke to støvpletter på de første
> billeder?

Nope, det er ikke støj, men derimod uskarp grøde, hehe. Men jeg kan godt
forstå hvorfor man kunne tro det, det ligner meget.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-03-05 21:54

Flot og det ser jo ud til at være et helt eldorado for sådan én som dig

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-03-05 23:30

> Flot og det ser jo ud til at være et helt eldorado for sådan én som dig

Hejsa Hans.

Det er skam et sandt eldorado, det er faktisk vanedannende, hehe. Så snart
solen skinner drømmer jeg mig derned, hvis ikke lige jeg har tid til at
komme afsted

MVH
Thomas

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 15-03-05 15:39

> [...]
> Saltsøen
> i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret er på vej

Hej Thomas,

Kun een kommentar: Wow :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-03-05 22:28

"Michael Christoffersen" <pescatorNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> Hej Thomas,
>
> Kun een kommentar: Wow :)

Hej Michael.
Takker, glad for at du kunne lide dem
MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-03-05 22:01

> [...]
> i Højer. Til dem der har lyst, kan billeder ses her, foråret er på vej

Jeg kan se, at du har fundet en slags Zen-tilstand med dit nye objektiv.
Altså en slags "mekanikken er en forlængelse af kroppen" ting, for det er
fandme totalt iorden billeder.

Og yes yes yes, foråret er på vej, og man glæder sig især til påsken, hvor
friheden skal drikkes i begærlige slurke
Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at sætte mit D70'er med Sigma'en
påmonteret fra mig andet for nødtørftigt at køre hen til nogle flere
fuglesteder.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-03-05 22:30

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at sætte mit D70'er med Sigma'en
> påmonteret fra mig andet for nødtørftigt at køre hen til nogle flere

Ja, det begynder at virke nu, hehe.

Gaffa-tape er den løsning du søger, eller også en MIG-svejser, hehe. Jeg har
samme tanke, men hvis der skulle dukke et pænt landskab op, så kan 24'eren
måske komme i funktion. Var det ikke noget med at du også skulle prøve en
85/1,8?

MVH
Thomas