Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ude af fokus
Fra : Dav

Dato : 13-03-05 23:12

Har en Canon 50 mm 1:1,8 II på et Canon 10D.
Købt (stort set) ubrugt af fyr, der havde købt den i USA.

Har et stykke tid haft mistanke, og nu er det ved test beskræftet:
Den har problemer med fokus.
Uden at der tilsyneladende er konsekvens i uskarpheden.

Nå - men det jeg gerne vil vide er, om andre af jer, har erfaringer med
Caonon og ikke korrekt justerede optikker.
Det er kendt af visse optikker af Canons har svært ved at stille skarpt, men
hvad gør jeg?
Afleverer til CAV (bor i Århus) og betaler - eller hur?

Vær sød at spare mig for de sædvanlige bemærkninger om, at jeg bare ku have
købt i DK og alt det der.
Jeg beder om råd og vejledning, ikke moralprædikener.
På forhånd tak.

Venligst,
Dav.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-05 23:36

"Dav"
> [...]
> købt i DK og alt det der.
> Jeg beder om råd og vejledning, ikke moralprædikener.

Ring til canon værkstedet og hør om ikke du kan sende det
direkte til dem - de skal have både kamera og objektiv.
Garantien vil dække objektiv, men ikke kamera, så det
kan blive en kostbar affære (joking) gratis blir det ikke
hvis fejlen sidder i kameraet, hvilket er sansynligt.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-03-05 12:21

"Dav" <hftgtfjern1960@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Købt (stort set) ubrugt af fyr, der havde købt den i USA.

Mig, tror jeg.

> Har et stykke tid haft mistanke, og nu er det ved test beskræftet:
> Den har problemer med fokus.
> Uden at der tilsyneladende er konsekvens i uskarpheden.

Den fungerede upåklageligt på min 1DII, hvis det er min.

> Jeg beder om råd og vejledning, ikke moralprædikener.

Den skal til PW (PW Service, Erhvervsvej 30, 2610 Rødovre, tlf. 44 85 34 44)
sammen med kameraet. Hvis det er min gamle 50mm, fik du stemplede
garantipapirer, så dem skal du vedlægge.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : dav

Dato : 14-03-05 15:15

Har talt med Canons hotline og PW Servicecenter og sendt hus og linse af
sted i dag.
Tak for jeres respons.

Fra : Morten U. Hansen

Dato : 15-03-05 22:50

Fik det samme lavet ved mit 10D og 70-200 f4L. For kameraet måtte jeg
betale 337 kr og objektivet var dækket af garanti (nyt motherboard til
objektivet pga backfokus).

Jeg betaler gladeligt dette beløb for at få justeret en så banal men
kritisk fejl.

Held og lykke

Morten