Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
farvekort og digi kamara
Fra : Allan

Dato : 11-03-05 19:20

Hej alle her.Her efter jer har lagt et skod billede fra min TLF
af et gråkort + et farvekort, Ja så kom jeg til at savne billeder fra andre
digi cams.
Det kunde da være sjovt at se hvilke farver de kan gengive.
Eller hvad?

Hvor finder man det.

Jeg har prøvet at skanne mit test kort ind, for at kalibere min farve laser
printer. Det blev en masse kompromier.
Og min scanner er nu ikke den bedste.

Hvordan gør man, Så det er det samme farvekort der bliver taget billeder af?

Er det en dødfødt ide?

Jeg er nu lidt nysgerig.
Det kan være at det allerede er sket og der er et link.

Mvh Allan

Fra : Claria

Dato : 11-03-05 19:37

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in message
> [...]
>
> Er det en dødfødt ide?
>
> Jeg er nu lidt nysgerig.
> Det kan være at det allerede er sket og der er et link.

Hej Allan

Jeg bruger dette software set her;
QPcolorkit 1
QPcard

Du kan læse mere om det her www.qpcard.com

Hejse
Claudia

Fra : Allan

Dato : 11-03-05 19:54

"Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse

> Hej Allan

> [...]
Hej Claria

Det jeg eftersøgte var, en måde at få det samme farve prøve billede ud til
alle.
Så vi kan se hvilke farver de forskellige kamaraer slipper igennem.
Jeg kan jo se at min tlf kan tage billeder,
Men der er en masse farver der ikke slipper igenem.
Så det kan jo være at det er det samme med en masse andre anerkendte digi
mærker.
Det er jo kun for sjov. Og lidt nysgerighed.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 12-03-05 15:12

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre digi cams.
> Det kunde da være sjovt at se hvilke farver de kan gengive.

klip mig selv
Er det virkelig kun mig ,der syndes det kunne være sjovt, at se hvilke
farver, de forskellige digi cams slipper igennem.
Det er jo ingen problemer med at lave et billede selvom der mangler en masse
farver.

Findes der nogle link, for det må da være prøvet før.

Mvh Allan

Fra : Brian Lund

Dato : 13-03-05 12:31

> [...]
masse
> farver.
>
> Findes der nogle link, for det må da være prøvet før.

Mangler en masse farver? - Et digital-kamera lukker vel alle for øjet
synlige farver igennem! - Hvordan billedet så bliver farvet afhænger af
hvidbalancen, og den kan man på mange kameraer også ændre på!... Dvs. du kan
ændre hvidbalancen og få "uendeligt" mange forskellige billeder hvor
farverne ikke er ens, selvom lyset er det samme...

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 14:29

In article <4234248a$0$314$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Brian Lund wrote:
> Mangler en masse farver? - Et digital-kamera lukker vel alle for øjet
> synlige farver igennem!

Nej. Der er farvefiltre foran sensorerne, så de røde kun ser rødt,
de grønne kun ser grønt etc.

Så der sker en filtrering inden lyset rammer sensoren.

> [...]
> ændre hvidbalancen og få "uendeligt" mange forskellige billeder hvor
> farverne ikke er ens, selvom lyset er det samme...

Uenig. Har haft et Konica-Minolta (få dage inden det gik retur) hvor
farverne var mærkelige efter min smag. Rødt blev for lyserødt. Grønt
blev også lidt mærkeligt.