Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji S7000, hvilken ekstern flash? og et p~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-03-05 20:51

Hej, hvad kan man erhverve af dedicated flash, til et Fuji S7000 kamera?

Er der nogen dybere mening i at den der løse gevindring, er flere cm
lang / at de filtre man skruer på, kommer laaangt væk, fra den forreste
linse på objektivet? Er pointen at den samtidig er modlysblænde, eller
skal den lukke hjørnerne ved fuld tele?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-03-05 20:59

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4230a52a$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> lang / at de filtre man skruer på, kommer laaangt væk, fra den forreste
> linse på objektivet? Er pointen at den samtidig er modlysblænde, eller

Måske er ideen, at optikken ikke støder imod, når man trækker zoom'en
frem...

Bo //

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-03-05 20:59

On Thu, 10 Mar 2005 20:51:08 +0100
> [...]

> forreste linse på objektivet? Er pointen at den samtidig er
> modlysblænde, eller skal den lukke hjørnerne ved fuld tele?

Røret/Gevindet har den dejlige egenskab at du kan have dæksel på selv om
kameraet er tændt (objektivet i aktiv stilling) og derved beskytte det
imens du går rundt (imens man stadig er klar til at tage et hurtigt
skud).
Når først objektivet er "aktivt" så er der faktisk ikke så langt til
filtre og andet som det umiddelbart ser ud til.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-03-05 21:40

In news:20050310205846.763d77a2@lifesuckz.nork.aau.dk,
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
> Når først objektivet er "aktivt" så er der faktisk ikke så langt til
> filtre og andet som det umiddelbart ser ud til.

Ok (Jeg bruger ikke objektivdæksel, andre stæder end i tasken, jeg
bruger UV filter)

Ingen der ved noget om ekstern flash?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-03-05 22:21

Petersen_Michael wrote:
>kan man erhverve af dedicated flash, til et Fuji S7000 kamera?

Der følger en udemærket manual med til S7000 Ellers er der Fuji fora
www.finepix.de

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-03-05 15:45

In news:4230ba1b$0$29279$14726298@news.sunsite.dk,
Thomas Schreiber <removenews@schreiber.se> wrote:

> Der følger en udemærket manual med til S7000

Det er muligt, men jeg har ikke intentioner om at købe et kamera for
efterfølgende at finde ud af at det ikke opfylder mine behov..

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-03-05 08:55

On Thu, 10 Mar 2005 22:20:30 +0100
Thomas Schreiber <removenews@schreiber.se> wrote:

> Der følger en udemærket manual med til S7000 Ellers er der Fuji
> fora på www.finepix.de

www.s5000.net er også en ret god side med et godt s5000/s5500/s7000
bruger community. I deres forum kan man få en masse god inspiration samt
svar på det meste der drejer sig om de nævnte modeller og udstyr som kan
bruges sammen med dem.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com