Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad er fps?
Fra : Kasper Wittendorff

Dato : 10-03-05 17:45

li et hurtigt spørgsmål: Hvad står "fps" for?

og er det godt -> Blænder og hastighed Vidvinkel: f/2,8-8 ; Tele : -
f/3,7-8
1/8-1/1 700 sekunder (Manuel : 16-1/1 000 sekunder)

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-03-05 17:59

Kasper Wittendorff wrote:
> li et hurtigt spørgsmål: Hvad står "fps" for?
Frames Per Second - antal billeder pr. sekund.

> og er det godt -> Blænder og hastighed Vidvinkel: f/2,8-8 ; Tele : -
> f/3,7-8
> 1/8-1/1 700 sekunder (Manuel : 16-1/1 000 sekunder)
Det ser umiddelbart meget normalt ud for et P&S-kamera med et relativt stort
zoomområde, det vil jeg næsten formode det har, men det står der ikke noget
om i din tekst.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg er jo ikke ansat til at undervise i denne gruppe, men hvis du
over en længre periode viser, at du bidrager til denne gruppe med

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 17:59

On Thu, 10 Mar 2005 17:45:07 +0100, "Kasper Wittendorff"
<totti50@adslhome.dk> wrote:

>li et hurtigt spørgsmål: Hvad står "fps" for?

FPS = Frames per second, altså billeder pr. sekund.

/Alex

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-05 18:13

In article <4230798e$0$731$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Kasper Wittendorff wrote:
> li et hurtigt spørgsmål: Hvad står "fps" for?

Frames per sekund. Du skal have 25 eller mere for at få noget der
ikke hakker for meget. 15 fps sokker.

> og er det godt -> Blænder og hastighed Vidvinkel: f/2,8-8 ; Tele : -
> f/3,7-8

Det du har et f/2,8-3,7 objektiv. Dvs lysfølsomheden er i mellemklassen,
og det skal have mere lys ved zoom end ved vidvinkel.

> 1/8-1/1 700 sekunder (Manuel : 16-1/1 000 sekunder)

Det er lukketiderne. De justeres ind efter hvor meget lys der er,
og hvor stor en blænde kameraet har valgt. Så det er vist lige meget
hvad der står her. Manuelle lukketider får det dog til at se ud som
om du har nogle muligheder for at lege med manuelle justeringer.
Det er det eneste er er bedre end normalt.