Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
freelance fotograf
Fra : Martin Magnussen

Dato : 09-03-05 12:33

Hvor kommer jeg igang med og blive freelance fotograf? er der noget
kursus man skal tage.

Fra : Alex W

Dato : 09-03-05 13:21

> Hvor kommer jeg igang med og blive freelance fotograf? er der noget
> kursus man skal tage.

Hej Martin.

Det er ikke for at lyde plat eller andet.

Det det kræver er at du har kunder der er villig til at betale for de
ydelser du kan levere.
På sigt er det svært at leve af at fotografere, med mindre man kan noget
specielt.
De fleste fotogtafer ender med at køre taxi eller andet som kan forenes med
at fotografere.

Hvis du vil være fag-fotograf, som det benævntes da jeg stod i lære, er der
i dag flere muligheder.
Du kan vælge reportage fotografering til aviser og ugeblade.
Journalistforbundet har en uddannelse der går den vej.
Så er der den gamle fotografuddannelse som er mere bred.

Du skal hellere finde et alm. job og så fotografere som hobby. En fotograf
er den person man sidst husker på i en produktion, så det bliver ofte her og
nu.
Mange billeder bliver skudt når folk har fri, hvilket vil sige aften og
weekend. Det er sjovt nogle år medens man er ung. Når man stifter familie
bliver det en belastning.

Hvis du har blod på tanden, så er det bare i gang.

Venligst
Alex W

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-03-05 17:03

In article <oknt21hl6tdl46r346mo4p60hp2ergp52t@4ax.com>, Martin Magnussen wrote:
> Hvor kommer jeg igang med og blive freelance fotograf? er der noget
> kursus man skal tage.

Du kan sætte en annonce i avisen, og købe et kamera.

Fra : OCB

Dato : 10-03-05 00:00

> Du kan sætte en annonce i avisen, og købe et kamera.''

Samt en fotobog..

Hvad har du lavet tidligere ? Har du nogle billeder online ? Grunden til mit
spørgsmål er, du kan jo ikke være "freelance" hvis ingen kan se dit
tidligere arbejde..