Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Susåen
Fra : Michael Lund

Dato : 07-03-05 20:42

Hej,

Jeg var nede og gå en tur omkrin Susåen med mit nye (brugte) EOS 300D,
og fik taget lidt billeder jeg selv synes er OK, taget i betragtning af
at det var første forsøg. Jeg har udvalgt fire styks, som jeg håber jeg
kan få lidt kritik på

En måge i luften. Mågen er taget med sports-automatiken, der her giver
en blænde på 8.0 og en lukkertid på 1/1600s. Jeg kunne seæv ønske mig en
lidt højere blænde, så baggrunden var blevet (endnu) mere uskarp.
http://www.kodehaj.dk/coppermine/albums/userpics/10001/IMG_4026%20copy.jpg

En and på vandet
http://www.kodehaj.dk/coppermine/albums/userpics/10001/IMG_4031%20copy.jpg

En mis der ikke kunne komme ned fra et træ. Jeg hjalp den ned bagefter -
det var en rigtig "kælepotte"
http://www.kodehaj.dk/coppermine/albums/userpics/10001/IMG_4043%20copy.jpg

Et stykke Suså - landskabsbillede.
http://www.kodehaj.dk/coppermine/albums/userpics/10001/IMG_4026%20copy.jpg

mvh
Michael Lund

Fra : KNL DtP

Dato : 07-03-05 21:43

"Michael Lund" <mvlund@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En mis der ikke kunne komme ned fra et træ. Jeg hjalp den ned bagefter -
> det var en rigtig "kælepotte"
> http://www.kodehaj.dk/coppermine/albums/userpics/10001/IMG_4043%20copy.jpg

Dette er efter min mening klart den bedste billede. Dejlig skarp og
detaljeret - fin eksponering.

Du vil få nogle bedre billeder ved at beskære tættere, så du kun viser det
væsentlige ved motivet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 08-03-05 18:41

KNL DtP wrote:
> Dette er efter min mening klart den bedste billede. Dejlig skarp og
> detaljeret - fin eksponering.
>
> Du vil få nogle bedre billeder ved at beskære tættere, så du kun viser det
> væsentlige ved motivet.

Det er også det billede jeg selv bedst kan lide. Jeg er nok lidt fanget
af historien om katten der ikke kan komme ned, så jeg vil gerne vise
både træet og katten. (og den historie bliver alligevel ikke rigtig
fortalt...)
Hvordan ville du beskære billedet?.

mvh
Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 08-03-05 18:58

> [...]
> af historien om katten der ikke kan komme ned, så jeg vil gerne vise
> både træet og katten. (og den historie bliver alligevel ikke rigtig

Jeg synes, at det er helt fint, at billedet har en speciel betydning for dig.
Det er netop sådan noget, der får den til at skilde sig ud fra mængden.

> Hvordan ville du beskære billedet?.

Den var lidt tricky, fordi baggrunden skulle med - men ikke overtage
styringen. Her er mit forslag:

http://knl-dtp.dk/temp/kat_beskaaret.jpg

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 08-03-05 19:14

> Den var lidt tricky, fordi baggrunden skulle med - men ikke overtage
> styringen. Her er mit forslag:
>
> http://knl-dtp.dk/temp/kat_beskaaret.jpg

Jeg kan se hvad du mener - og jeg kan bedre lide din beskæring. Tak

mvh
Michael

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 07-03-05 21:55

> [...]
> fik taget lidt billeder jeg selv synes er OK, taget i betragtning af at
> det var første forsøg. Jeg har udvalgt fire styks, som jeg håber jeg kan

Hvilken optik har du brugt ?
VH
Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 08-03-05 18:42

Carsten D Andersen wrote:
> "Michael Lund" <mvlund@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken optik har du brugt ?

Jeg har brugt en Canon 28-105mm II USM - det er den største zoom jeg er
i besiddelse af (endnu :ø))

mvh
Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 08-03-05 06:49

> [...]
> en blænde på 8.0 og en lukkertid på 1/1600s. Jeg kunne seæv ønske mig en
> lidt højere blænde, så baggrunden var blevet (endnu) mere uskarp.

<klip>

> Et stykke Suså - landskabsbillede.
> http://www.kodehaj.dk/coppermine/albums/userpics/10001/IMG_4026%20copy.jpg

Du mener;