Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
10 natbilleder fra København
Fra : Niels

Dato : 04-03-05 20:16

Er ret ny med digital foto - håber at nogen vil komme med lidt kritik til
nogle af disse fotos. Har I den sidste uges tid forsøgt mig med raw..
Her er det lille galleri:
http://photo.room-cph.dk/nb/thumbnails.php?album=15

Mvh.
Niels

Fra : Michael Bothager

Dato : 04-03-05 20:45

Niels wrote:
> Er ret ny med digital foto - håber at nogen vil komme med lidt kritik til
> nogle af disse fotos. Har I den sidste uges tid forsøgt mig med raw..
> [...]

Hej Niels.

Jeg syntes du har fanget nogle gode motiver i nogle af billederne, imens
nogle ikke rigtig rammer noget i mig.

Generelt savner jeg lidt mennesker i billederne, da det er
menneske-miljøet du viser, men formålet er måske netop at vise dem
mennesketomme, du skriver ikke om det, så jeg må bare opleve dem som jeg
gør.

De 2 stemnings billeder 9 og 10 syntes jeg er rigtig gode. Fine
kompositioner hvor lyset. 10 ville jeg dog lave lidt mørkere, og
specielt dæmpe lyskrydset man ser igennem porten. Og hvis bare bilerne
havde kørt lidt, så de var blete til streger.

Farven på brandhanen i 10 er lidt skæv, alt for cyan, den kan du evt.
rette lidt op på.

Zoom-effekten (6) og panoreringen (7) er "gamle" teknikker, og da meget
pæne uden at tilføje noget specielt.

I 3 mangler jeg helt klart en menneske silhuet i et af vinduerne, uden
bliver det meget statisk. Jeg syntes farvetemperaturen skulle være noget
varmere, det er glødelamper der lyser, det må man gerne se.

De sidst syntes syntes jeg ikke så meget om. 1 fortæller ikke rigtigt
noget, der er ikke nok detaljer, handling eller sammenhæng i
kompostitionen, øjet flakker rundt og kan ikke rigitg se hvad motivet
er. Hvad skal man se på her? 5 fatter jeg ikke, hvorfor tage et billede
af en vagt-bil uden at der er noget vagten skal gøre? 2 og 4 ligeså,
hvad skal vi se på her?

SÅ alt i alt, der er noget godt, noget der kan gøres bedre, og noget der
i mine øjne slet ikke virker. Et sidste forslag er at lege lidt med
flash og langsom lukkertid, det kan også give nogen spændende billeder.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Niels

Dato : 04-03-05 21:39

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine øjne slet ikke virker. Et sidste forslag er at lege lidt med flash og
> langsom lukkertid, det kan også give nogen spændende billeder.

Tak for den detaljerede kritik - giver mig noget at arbejde videre med..

Mvh.
Niels

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-05 20:48

In article <4228b3eb$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Niels wrote:
> Er ret ny med digital foto - håber at nogen vil komme med lidt kritik til
> nogle af disse fotos. Har I den sidste uges tid forsøgt mig med raw..
> [...]

Cyklen under lygten er klart det bedste.

Fra : Brizz

Dato : 04-03-05 21:31

> Cyklen under lygten er klart det bedste.

De ringe lyset giver er det en effekt der er lagt på?

Kan også rigtig godt lide ovennævnte foto.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Niels

Dato : 04-03-05 21:34

> De ringe lyset giver er det en effekt der er lagt på?
>
> Kan også rigtig godt lide ovennævnte foto.
>

> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk

Tak! Nej sådan ser det ud..

Mvh.
Niels

Fra : Brizz

Dato : 04-03-05 21:54

> Tak! Nej sådan ser det ud..

Hvor er det taget om man må spørge?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Niels

Dato : 04-03-05 21:55

> Hvor er det taget om man må spørge?
>

> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk

Det er taget ved Domhuset i København (tæt på Nytorv/Gammeltorv)

Mvh.
Niels

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-03-05 09:13

En helt masse bits fra Niels til dk.fritid.foto gav følgende:

[...]

Nu vi er ved steder:
Hvor er
http://photo.room-cph.dk/nb/albums/Copenhagen%20night/Underwater%20statue.jpg
taget?
Jeg er sikker på at jeg har set det før, men jeg kan sgu'tte lige huske
hvorhenne :(

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Jeg slipper sgu' altid en lille en når jeg ser Morten Stig"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-03-05 09:24

Henrik Bøgh wrote:
> [...]
> taget?
> Jeg er sikker på at jeg har set det før, men jeg kan sgu'tte lige

Det må være Agnete og havmanden - den er placeret ved Højbro Plads, under
broen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels

Dato : 06-03-05 10:48

"> Det må være Agnete og havmanden - den er placeret ved Højbro Plads, under
> broen.

Korrekt!

Mvh.
Niels

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-03-05 18:42

En helt masse bits fra Morten Wartou til dk.fritid.foto gav følgende:

[...]

> Det må være Agnete og havmanden - den er placeret ved Højbro Plads, under
> broen.

Ahh ja. Ikke ligefrem stadens mest eksponerede statue :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Confucius say: Never use a cannon to kill a mosquito"
-- Catherine Zeta-Jones as Virginia Baker in 'Entrapment'

Fra : michael bs

Dato : 04-03-05 21:49

"Niels" <nibb@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er ret ny med digital foto - håber at nogen vil komme med lidt kritik til
> nogle af disse fotos. Har I den sidste uges tid forsøgt mig med raw..
> [...]
Jeg synes det er en fin serie du har fået lavet dig.
Det må være 10-22mm du har brugt. Og hvilken anden linse?

mvh Michael

Fra : Niels

Dato : 04-03-05 21:53

> Jeg synes det er en fin serie du har fået lavet dig.
> Det må være 10-22mm du har brugt. Og hvilken anden linse?
>
> mvh Michael

Tak. De fleste er med 10-20 mm - et enkelt er med 50 1.8 II

Mvh.
Niels

Fra : michael bs

Dato : 04-03-05 22:06

> Tak. De fleste er med 10-20 mm - et enkelt er med 50 1.8 II
>
> Mvh.
> Niels
Tænkte jeg nok. Den 10-22 skal jeg også have. Koster desværre bare kassen.
Hvad gav du?
mvh Michael

Fra : Niels

Dato : 04-03-05 22:14

> Tænkte jeg nok. Den 10-22 skal jeg også have. Koster desværre bare kassen.
> Hvad gav du?
> mvh Michael

Den var del af en handel med Bingo foto.. men på regningen står der 6500,- .
Men den kan nok fås lidt billigere i Tyskland.

Mvh.
Niels

Fra : Søren Thorsen

Dato : 05-03-05 13:00

Hilsen Søren Thorsen www.thorsen.info

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 07-03-05 18:38

Niels wrote:
> Er ret ny med digital foto - håber at nogen vil komme med lidt kritik til
> nogle af disse fotos. Har I den sidste uges tid forsøgt mig med raw..
> [...]

Fine billeder - min favorit er helt klart
http://photo.room-cph.dk/nb/displayimage.php?album=15&pos=8
Fed stemning og flot effekt med ringene i lyset.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Niels

Dato : 07-03-05 18:55

> Fine billeder - min favorit er helt klart
> http://photo.room-cph.dk/nb/displayimage.php?album=15&pos=8
> Fed stemning og flot effekt med ringene i lyset.

Tak!
Jeg ved ikke hvorfor lampen giver disse ringe.. Har set en i
Larsbjørnstræde, der laver samme effekt. Måske man skulle gå forbi en dag :)

Mvh
Niels