Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Værdisætning af udstyr til forsikring ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 07:53

Inden jeg tager til Rusland vil jeg lige have tegnet en all-risk
forsikring (Max Levig) på mit udstyr.
De anbefalede jeg tegner dækning i DK, og udvider til at dække
globalt for de ferier jeg har i udlandet, og dermed sparer penge på
den måde.

Det store spørgsmål er, hvordan værdisætter i jeres udstyr ?
På den ene side vil man gerne have størst mulig erstatning hvis
det forsvinder, på den anden side vil man gerne have mindst mulig
værdi = mindst mulig præmie.

Umiddelbart er min holdning at sætte tingene ca. til Technikdirekt
priser. Altså noget billigere end herhjemme, og dog ikke helt nede
på DBA / Hong Kong priser.

Fra : Claria

Dato : 03-03-05 08:38

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message
> [...]
>
> Umiddelbart er min holdning at sætte tingene ca. til Technikdirekt
> priser. Altså noget billigere end herhjemme, og dog ikke helt nede

Hejsa Povl

Jeg bruger selv det beløb som står min regning til min egen All-Risk hos Max
Levig.
Jeg har været ude for at min konsulent hos Max Levig ringede til mig og
sagde at mit udstyr var prissat for lavt, for man kunne da ikke anskaffe det
udstyr til den pris her i DK - det er små 6 år siden.

Så hvis du har noget udstyr som er "dyrt" i forhold til det som du selv har
givet så SKAL du bruge prisen der hvor du normalt indkøber dit udstyr.

Dit indlæg minder mig om at jeg selv skal have kikket på min egen all-risk
da jeg har skiftet en del udstyr her på det sidste.

God rejse over til det store land i øst, glæder mig til at se dine billeder
der over fra.

Mvh
Claudia

Fra : Michael Bothager

Dato : 07-03-05 22:49

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> De anbefalede jeg tegner dækning i DK, og udvider til at dække
> globalt for de ferier jeg har i udlandet, og dermed sparer penge på

<snip>

Hej Povl.

Er du nødt til at have en anden forsikring ved siden af hos Tryg for at
få lov til at tegne en Max Levig police?

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-03-05 16:48

In article <422ccbdc$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Michael Bothager wrote:

><snip>
>
> Hej Povl.
>
> Er du nødt til at have en anden forsikring ved siden af hos Tryg for at
> få lov til at tegne en Max Levig police?

Nej, for der har jeg i forvejen mine forsikringer. Men ja, jeg mener
det er et krav.