Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafetten
Fra : Alex W

Dato : 01-03-05 17:23

Der er ikke lavet nyt upload til fotostafetten.

Jeg kan se, at ikke alle sender deres billeder til stafetten på den dertil
oprettede hjemmeside. Det er, som jeg ser det, lidt ærgeligt, da der er
mange gode billeder der ikke kan ses i den rette sammenhæng.

Var det en ide at samle alle billederne der er med i konkurrencen under
fotostafetten ??

Vh
Alex W

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-03-05 17:37

Alex W wrote:

> Var det en ide at samle alle billederne der er med i konkurrencen
> under fotostafetten ??

Ja. Det er forståeligt at nogen gerne vil have billedet til at ligge
hos sig selv, men det er vel intet problem at lægge dem begge steder?

Når jeg har kigget på tidligere uger, har det flere gange ærgret mig at
det ikke er let at se alle billederne.
--
JPEGCrops 0.6.20 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 18:17

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ikke lavet nyt upload til fotostafetten.

Jeg har registreret domænen foto-stafetten.dk og har en server klar. Jeg
skal bare lige have den flyttet til en anden port. Det vil være fint at have
flere servere til foto-stafetten, sådan at vi ikke pludselig står med håret
i postkassen hvis en server af uransagelige grunde forsvinder.
Jeg synes ikke at det er så vigtigt at billederne ligger samme sted, hvis
bare folk har et sted at uploade og linke til.

Mvh Erik

Fra : Ole jensen

Dato : 01-03-05 19:57

Hej

Skal det forstås sådan at der ikke mere er brug for
http://www.fotostafetten.dk/ ? da jeg kan se at der nu er flere
domæner men næsten sammen navn omkring fotostafetten.Syntes ikke man
gøre det ikke letter for folk at vælge hvilken en de skal post ders
fotos på med næsten samme domænenavn.

Mvh.
fotostafetten.dk
Ole jensen

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 20:18

"Ole jensen" skrev i en meddelelse

> Skal det forstås sådan at der ikke mere er brug for
> http://www.fotostafetten.dk/ ? da jeg kan se at der nu er flere
> domæner men næsten sammen navn omkring fotostafetten.

Nej det vil det bestemt ikke sige, det har fungeret perfekt i lang tid. Men
din server har været nede hele sidste weekend og det understregede behovet
for en backup eller mirror server.

> Syntes ikke man gøre det ikke letter
> for folk at vælge hvilken en de skal post ders
> fotos på med næsten samme domænenavn.

Min server skal kun bruges i tilfælde af udfald. Fotostafetten har allerede
een gang været tæt på at dø fordi den server den lå på pludseligt ikke
længere var til rådighed. Det vil jeg gerne gøre mit til at undgå sker igen.
Derfor har jeg en server stående klar i baggrunden, men det er ikke en
konkurrent til din. Keep up the good work Ole.

Mvh Erik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-03-05 20:25

Erik W. wrote:
> Nej det vil det bestemt ikke sige, det har fungeret perfekt i lang tid. Men
> din server har været nede hele sidste weekend og det understregede behovet
> for en backup eller mirror server.

Var det så ikke mere hensigtmæssigt at finde et rigtig webhotel, fremfor
at have en tilfældig ADSL forb. kørende med en tilfældig "server" samlet
af gamle dele? Det er oftest sådan virkeligheden forholder sig med
"hjemmehosting".

Det koster typisk 5kr-15kr pr måned for 100mb-200mb serverplads. Det har
de fleste råd til, og det nok det samme en god server koster i strøm
alligevel

Det er ret uoverskueligt at stafetten løber på flere meget enslydende
domæner imho.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 20:43

"Thomas Schreiber" skrev i

> Det er ret uoverskueligt at stafetten løber på flere meget enslydende
> domæner imho.

Det er ment som en backup eller mirror server i nødstilfælde. det er ikke
meningen at den skal gøre på flere enslydende domæner.
Jeg kan ikke forstå hvorfor du blander dig Thomas. Du har jo gjort klart at
du ikke er interesseret i fotostafetten. Jeg har dig lidt mistænkt for at du
gerne vil skabe lidt ufred hvis du kan komme afsted med det.

Mvh Erik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-03-05 21:29

Erik W. wrote:
> Jeg kan ikke forstå hvorfor du blander dig Thomas. Du har jo gjort klart at
> du ikke er interesseret i fotostafetten. Jeg har dig lidt mistænkt for at du
> gerne vil skabe lidt ufred hvis du kan komme afsted med det.

Det har jeg på ingen måde. Jeg har givet nogle forslag til foranderinger.

Du har givet udtryk for at jeg vil skabe ufred tidligere. Det forstår
jeg ikke. Der er masser af smilies i mine beskeder, netop for at undgå
at jeg lyder som en troll. Jeg er meget direkte i min tale, så derfor
lyder jeg måske lidt hård nogle gange. Hvis du forstår det som værende
ufredstiftende så dig om det. Ville bare hjælpe.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 23:13

"Thomas Schreiber" skrev i en meddelelse

> Der er masser af smilies i mine beskeder, netop for at undgå
> at jeg lyder som en troll.

Der skal mere end smilies til at undgå det Schreiber...

Tag lige og slap lidt af ikke? Brug noget mere tid på at tage billeder, jeg
har ikke set dig poste nogen fra dit nye kamera endnu?
Prøv at få dit eget billedserverprojekt op at stå. Med de Webhotel priser du
nævner må det jo være ligetil. Så snart du har fået dit "Ugens skud" op at
stå, - så skal jeg nok være med til at bakke op.

Mvh Erik W.

Fra : Ole jensen

Dato : 01-03-05 23:35

On Tue, 1 Mar 2005 20:18:06 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

Hej Erik

> [...]
>din server har været nede hele sidste weekend og det understregede behovet

Ved ikke hvornår min server skulle hvad været ned både hele
lørdag/søndag for ifølge min logfiler var der kun lørdag aften fra kl.
ca 22:30 - 03:30 der ikke var adgang ellers var der mange besøgen på
siden både den 26/27-02-05 grunden til der ikke var adgang til server
lørdag mellem kl. 22:30 - 03:30 var på grunde at der skulle sættes en
rigtige hardware firewall op. Men nok om det ;)

> [...]
>Derfor har jeg en server stående klar i baggrunden, men det er ikke en
>konkurrent til din. Keep up the good work Ole.

jo men nu lukker jeg ikke sådan lige mine sever ned ude vider og det
lyder godt der er et backupdomæne ;) og se det nu ikke som en
konkurrent til Fotostafetten men så mere ud som om der skulle være
flere steder at post sine fotos på med næsten samme navn.
det kunne blive noget værre rod ;) og kunne nu helle ikke bare lade
være med at post her hvis jeg vil lukke siden det kan man ikke være
bekendt over for de bruger benytter siden.

og vi forsætter med at køre siden. ;)

Mvh.
Fotostafetten.dk
Ole jensen

Fra : Erik W.

Dato : 02-03-05 00:13

> [...]
> lørdag mellem kl. 22:30 - 03:30 var på grunde at der skulle sættes en
> rigtige hardware firewall op. Men nok om det ;)

Det lyder godt, men er du sikker på at firewallen ikke er konfigureret lidt
for skrapt? - Jeg kan stadig ikke komme på siden, og som du kan se i sidste
resultattråd er der andre end mig, der ikke kan komme på?

> [...]
> konkurrent til Fotostafetten men så mere ud som om der skulle være
> flere steder at post sine fotos på med næsten samme navn.

Det er jeg enig i - det skal vi ikke have noget af. Men nu har vi en backup
server hvis der skulle blive brug for det af en eller anden grund.

> og vi forsætter med at køre siden. ;)

Det lyder sgu godt. jeg var lige ved at blive nervøs over om jeg havde gjort
noget forkert

Mvh Erik W.

Fra : Ole jensen

Dato : 02-03-05 08:55

On Wed, 2 Mar 2005 00:13:14 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]

>for skrapt? - Jeg kan stadig ikke komme på siden, og som du kan se i sidste
>resultattråd er der andre end mig, der ikke kan komme på?

ja det er jeg, men jeg tager da gerne en kigger på om der er noget
der skal rettes i den ;) men har du prøvet fra anden line ? og så se
om du kan så siden ? og nej de sidste i tråden er ikke komme end til
den newsserver jeg bruger :( må helle finde en hvor det kommer
hurtiger frem ;)

>Det er jeg enig i - det skal vi ikke have noget af. Men nu har vi en backup
>server hvis der skulle blive brug for det af en eller anden grund.

Det lyder godt ;)

>Det lyder sgu godt. jeg var lige ved at blive nervøs over om jeg havde gjort
>noget forkert

Nej erik det har du ikke ;)

Mvh.
Fotostafetten.dk
Ole jensen

Fra : Erik W.

Dato : 02-03-05 10:02

"Ole jensen" skrev i news:drra21l3j6p048c6vir8oa1ahtm8gsdvr0@4ax.com...

> ja det er jeg, men jeg tager da gerne en kigger på om der er noget
> der skal rettes i den ;) men har du prøvet fra anden line ?

Nu kan jeg komme på! - Fra den samme linie som før. Alt er iorden.

Mvh Erik

Fra : Ole jensen

Dato : 02-03-05 10:17

On Wed, 2 Mar 2005 10:01:49 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

>"Ole jensen" skrev i news:drra21l3j6p048c6vir8oa1ahtm8gsdvr0@4ax.com...

>Nu kan jeg komme på! - Fra den samme linie som før. Alt er iorden.

>Mvh Erik

Hej Erik

det lyder godt det være alt det sne der ligger på vores liner der
gøre du ikke har du komme ind på siden ;) for jeg har ikke ændret
noget i firewall og noget skal jo have skylden ikke ;)

Mvh.
Fotostafetten.dk
Ole jensen

Fra : Alex W

Dato : 01-03-05 21:11

> [...]
> Jeg synes ikke at det er så vigtigt at billederne ligger samme sted, hvis
> bare folk har et sted at uploade og linke til.

Hvis man vil have et overblik, så er det ufedt ) at skulle finde úd af
hvor billederne er .. Og går der lidt tid, er det/ kan det være et detektiv
opgave at finde billederne til opgaven. De bør helst ligge på samme sted.

Ole, har du gjort plads til de to nye opgaver ... så man kan uploade til
hver kategorina. Jeg syntes det er pragtfuldt at du stiller serverplads til
rådighed.. og et mirror vil være fint.

Min entre var et flop .. dyreportrætter ... hovsa tamdyr )

Hygge
Alex W

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 21:22

"Alex W" skrev i news:4224cc39$0$750$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ole, har du gjort plads til de to nye opgaver ... så man kan uploade til
> hver kategorina. Jeg syntes det er pragtfuldt at du stiller serverplads
> [...]

Ja det er sgu fedt at Ole stiller server til rådighed. Men jeg kan stadig
ikke "se" serveren - sådan har det været siden sidste uge.
Er det bare mig eller er den nede?

Mit tilbud om en Mirrorserver er jo netop til klare den slags situationer.

Mvh Erik

Fra : Ole jensen

Dato : 01-03-05 23:45

On Tue, 1 Mar 2005 21:10:31 +0100, "Alex W"
<alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote:

> [...]
>opgave at finde billederne til opgaven. De bør helst ligge på samme sted.

Ja der kan jeg give dig ret i at det kræver noget tid at side at hoppe
rundt på alle de mange links jeg håber på at man kunne finde at
tilføje i reglerne at alle fotos bliver poste på samme site det tro
jeg også at det vil få flere til at deltage i fFotostafetten.

> [...]
>rådighed.. og et mirror vil være fint.
>
>Min entre var et flop .. dyreportrætter ... hovsa tamdyr )

Ja der er lave til Uge 10 - Natbilleder men syntes ikke jeg kan se
noget omkring uge 9 ?

ja man kan nemt komme til at lave en fejl men det går nok ;)

Mvh.
Fotostafetten.dk
Ole jensen

Fra : Erik W.

Dato : 02-03-05 00:01

"Ole jensen" skrev inews:6hr921lnlk0qn2cm54rgtp56hjb9tsflh5@4ax.com...
> Ja der er lave til Uge 10 - Natbilleder men syntes ikke jeg kan se
> noget omkring uge 9 ?
>
> ja man kan nemt komme til at lave en fejl men det går nok ;)

Jada selvfølgelig går det - Uge 9 er Kaos - det er Hans Joergensen der er
emnestiller og dommer.

Mvh Erik

Fra : Ole jensen

Dato : 02-03-05 08:40

On Wed, 2 Mar 2005 00:00:56 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

>Jada selvfølgelig går det - Uge 9 er Kaos - det er Hans Joergensen der er
>emnestiller og dommer.
>
>Mvh Erik

Så er uge 9 oprette og klare til upload.

Tak for info.

Mvh.
Fotostafetten.dk
Ole jensen