Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fugle... gab..;o))
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-05 16:57

Et par reef egret (hejre) og et par glenter
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1466456
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1466452
det er ikke stur kunst, men hva faen, de er lidt anderledes.
hvor meget mere kan man forlange.. Heheh -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 18:09

-max- wrote:

> det er ikke stur kunst, men hva faen, de er lidt anderledes.
> hvor meget mere kan man forlange..

Begge billeder er sådan set gode nok, men de har det fælles, at de
lige mangler den sidste tak dybdeskarphed, så begge fugle var blevet
skarpe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-05 18:17

"Niels Riis Ebbesen"

> Begge billeder er sådan set gode nok, men de har det fælles, at de
> lige mangler den sidste tak dybdeskarphed, så begge fugle var blevet
> skarpe...

Nah Niels det er ikke muligt med så lang(e) brændvidder, hehe
du får mig ikke til at sige et digicam havde været bedre i den situation,
jeg kan godt li at den ene fugl er skrp og den anden er en uskarp
blob i baggrunden, men måske tager jeg fejl, sådan er det tit, svært
at vudere sine egne nye billeder, efter nogle måneder ser man mere
nøgternt på det, holder det or not, så måske har du ret.. De havde
været bedre hvis hovedmotivet havde stået skarpt, desværre er de
kun lige ved og næsten, hehe, men timeingen er da ok. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 18:49

"-max-" skrev i en meddelelse
> [...]
> været bedre hvis hovedmotivet havde stået skarpt, desværre er de
> kun lige ved og næsten, hehe, men timeingen er da ok. -max-

Jeg tror du har ret i at de trænger til lige det sidste pift på
hovedmotivet, men jeg synes det er helt fint at nummer to fugl i begge
billeder er uskarp. jeg ville synes at det var være værre hvis DOF var så
dyb at nummer to fugl kun var lidt uskarp - så heller have dem indhyllet i
blød bokeh som her.
jeg synes det er et par fede billeder Max ingen tvivl om det. Jeg synes det
fungerer fint med en dobbeltgænger i bokeh.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-05 21:27

"Erik W."
> [...]
> jeg synes det er et par fede billeder Max ingen tvivl om det. Jeg synes det
> fungerer fint med en dobbeltgænger i bokeh.

Var der ikke engagn en sang der gik noget i den stil "yes sir I can bokeh",
nå det var vidst noget disco noget - hmm har not noget med sagen at gøre,
jeg tror ikke jeg har prøvet at bruge de lange teler over bl.8-11, det må
jeg prøve, selvom jeg er så vild med den lille skarphedsdybde. tak Erik.
-max-

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 22:41

"-max-" skrev i news:4224d00c$1$29278$14726298@news.sunsite.dk...

> Var der ikke engagn en sang der gik noget i den stil "yes sir I can
bokeh",
> nå det var vidst noget disco noget - hmm har not noget med sagen at gøre,

Jo du kan købe den her og ovenikøbet høre en smagsprøve
http://kortlink.dk/tdconline/n8u
Det var dig der lærte mig udtrykket "Bokeh" så jeg bruger det bare ´når
jeg kan komme afsted med det.

> jeg tror ikke jeg har prøvet at bruge de lange teler over bl.8-11, det må
> jeg prøve, selvom jeg er så vild med den lille skarphedsdybde. tak Erik.

Ikke for min skyld - jeg er nemlig også vilde med den lille DOF. - Og selv
tak.

Mvh Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 21:06

-max- wrote:

> Nah Niels det er ikke muligt med så lang(e) brændvidder, ...cut...

Jeg er godt bekendt med din hang til lange brændvidder, største
blændåbning og lukkertider under 1/1000 del sec.

Og jeg ved også godt, at der er større afstand imellem de to hejrer,
end billedet umiddelbart giver indtryk af, perspektivet bliver jo
pakket sammen i teleoptagelser.

Men lige netop billedet af hejrerne er et af dem, hvor du burde ha'
blændet ned, og måske ha' levet med en smule bevægelsesuskarphed,
det gir' jo også fornemmelse af liv.

Du har rent faktisk skarphed foran den forreste hejre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-05 21:27

> [...]
> det gir' jo også fornemmelse af liv.
>
> Du har rent faktisk skarphed foran den forreste hejre...

Ja nemlig der er større afstand end det lige ser ud til, også
fordi den bageste fugl er større end den i forgrunden, såen
lidt MC.Escher illution, men jeg vil da eksperimentere med
mere dybdeskarphed, tak for det. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 23:14

-max- wrote:

> Ja nemlig der er større afstand end det lige ser ud til, også
> fordi den bageste fugl er større end den i forgrunden, såen
> lidt MC.Escher illution, men jeg vil da eksperimentere med
> mere dybdeskarphed, tak for det.

Det burde være muligt med hejrer, som netop kan stå så stille, at
man skulle tro de er lavet af plastik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 01-03-05 19:36

-max- wrote:
> [...]
> det er ikke stur kunst, men hva faen, de er lidt anderledes.
> hvor meget mere kan man forlange.. Heheh -max-

Jeg syntes de 2 hejre er helt fede, og rigtig godt udført. Udover det er
fedt at se på, så kan det bruges som skolebogseksempler i dybdeskarphed
og gentagne møsntre. Koolt arbejde der, værdig til en stor forstørrelse
og god ramme på væggen

De 2 ørne, man skulle nsæte tro de var opdrættet til at lave det show,
så det er en virkelig godt spottet.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-05 21:26

"Michael Bothager"
> [...]
> og god ramme på væggen
>
> De 2 ørne, man skulle nsæte tro de var opdrættet til at lave det show,

Tak Michael - de to ørne er desværre kun glenter, man ser dem
overalt i Indien, tit i store flokke, så det er bare noget med at
knipse, kan næsten ikke gå galt, men sjovt når det lige blir lidt
anderledes.. -max-

Fra : driver

Dato : 01-03-05 22:41

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det er ikke stur kunst, men hva faen, de er lidt anderledes.
> hvor meget mere kan man forlange.. Heheh -max-

Fjern venligst gab... Det er som altid spændende billeder. De er aldrig
kedelige.
Vi er en del der i spænding venter på dine næste fuglebilleder.
mvh
driver

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-05 23:54

> [...]
> det er ikke stur kunst, men hva faen, de er lidt anderledes.
> hvor meget mere kan man forlange.. Heheh -max-

Jeg må nu sige at det gab er malplaceret Jeg synes begge billeder er
fremragende og kan godt li' den lille dybdeskarphed.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-03-05 02:19

"Hans Kruse"

Fra : Jakob

Dato : 02-03-05 00:43

In article <Jh0Vd.102431$Vf.3951666@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...
> Et par reef egret (hejre) og et par glenter
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1466456

Det er fand... et flot billede, og jeg må sige at jeg er uenig i at
begge fugle burde være lige skarpe, den let slørede hejre er da en
perfekt baggrund for den forreste. Havde begge været lige skarpe ville
billedet da stadig være fedt, men mindre interessant synes jeg.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-03-05 09:21

> [...]
> det er ikke stur kunst, men hva faen, de er lidt anderledes.
> hvor meget mere kan man forlange.. Heheh -max-

Hvor vover du at påstå, at det ikke er stor kunst?

For de er fandme (pardon my french) totalt i orden.

Den der timingsvæske, du drikker! - Er det noget man kan købe, eller brygger
du den selv?
Jeg ku godt bruge et par hektolitre ..... eller tre!

Den må være god, for du skyder godt nok unikke billeder - gang på gang.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-03-05 11:48

"Frodo Nifinger"

> [...]
> Jeg ku godt bruge et par hektolitre ..... eller tre!
>
> Den må være god, for du skyder godt nok unikke billeder - gang på gang.

Ja jeg ved sku heller ikke hvor jeg får sådan noget vrøvl fra. Definitionen
på kunst (een af dem) er at det i sig selv ikke har nogen funktion eller værdi.
Såe jae i den betydning er det stor kunst )

Uha et par hektoliter, I wish - men der er lidt sandhed i dit udsagn, en lille
een skader ikke. Og tjekker du redaktionerne og fotografens kontor, så ser
du sikkert et pænt udvalg af forskellige timing- og fokusserings vædsker,
sådan var det ihvertfald i gamle dage inden danskere blev "svenskere"..

Søde kommentarer og ikke så mange har nævnt det skinnende fisk der
tager al opmærksomheden, på billedet af de 2 hejre )-max-

Fra : Jakob

Dato : 02-03-05 18:04

In article <422599ed$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> Søde kommentarer og ikke så mange har nævnt det skinnende fisk der
> tager al opmærksomheden, på billedet af de 2 hejre )

Havde overhovedet ikke skænket det en tanke før du selv nævner det, nok
fordi billedet er så lækkert, men efter du selv har bragt det på bane
kan jeg godt se det.

Men ok i betragtning af at det er fiskene der bærer den største
omkostning på billedet er det vel ok at de får lidt opmærksomhed ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob