Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
objektivvalg
Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 01-03-05 00:34

Hej NG

Jeg har besluttet mig for at købe et zoom obektiv, mit valg står mellem
følgende:

Canon:
EF 90-300/4.5-5.6 USM

el.

EF 75-300/4.0-5.6 III USM

Hvilket ef disse to er bedste ?

Peter Michael Nielsen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-03-05 01:56

"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har besluttet mig for at købe et zoom obektiv, mit valg står mellem
> [...]

nu kender jeg ikke specifikt disse to objektiver, men efter hvad jeg kender
til Canon så ser den første, 90-300'eren, ud til at være det bedste både på
specs og billeder

Mvh
Simon

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-03-05 06:43

On Tue, 1 Mar 2005 00:34:23 +0100, "Peter Michael Nielsen"
<pmn@post10.tele.dk> wrote:

>Canon:
>EF 90-300/4.5-5.6 USM
>
>el.
>
>EF 75-300/4.0-5.6 III USM
>
>Hvilket ef disse to er bedste ?

Det ved jeg ikke men jeg vil foreslå at du sparer lidt flere penge
sammen og køber et 70-200 mm f4L i stedet for. Det er meget bedre og
du vil ikke fortryde det. Ja det er lidt kortere end de 2 andre, men
du kan senere tilføje en 1,4x extender så er du der næsten (98-280).

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-05 10:57

"Tommy Jensen"

> [...]
> du vil ikke fortryde det. Ja det er lidt kortere end de 2 andre, men
> du kan senere tilføje en 1,4x extender så er du der næsten (98-280).

Jeg har set billeder taget med extender og zoom der var nogenlunde,
men oftest er der en meget høj pris at betale, så jeg ville ikke anbefale
den løsning.. Konge zoomen i de område syns at være 100-400/4,5-5,6 L
ja der er en helt anden pris, men den skulle holde længe..
Ellers måske en 100-300/4 sigma uden IS men med større åbning..
Ja du har garanteret allerede tjekket dem ud så det er nok ikke nogen hjælp,
der findes måske brugt eller et godt tilbud på ebay...-max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-05 07:15

In article <4223aa48$0$85646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Peter Michael Nielsen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har besluttet mig for at købe et zoom obektiv, mit valg står mellem
> [...]

De er nok begge lige middelmådige, og begge har den billige
Micro-USM i stedet for den gode ring-USM. 90-300 er lidt nyere.