Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Originale batterier?
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-02-05 09:55

Er der nogen risiko ved at købe uoriginale batterier (f.x. fra
batterier.dk) til mit 300D? Det er alt andet lige 350,- billigere end at
købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de
penge ekstra.

Hvad siger i?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Thomas

Dato : 26-02-05 10:03

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message
> [...]
> købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
> der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de

Jeg bruger - uden problemer - uorginale batterier i mit Canon S45 og Nikon
D70. Bortset fra at de uorginale har længere levetid end de orginale er der
ingen forskel.

Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-02-05 10:07

Stefan Bruhn wrote:
> [...]
> købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
> der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de

Jeg har brugt uoriginale fra batterier.dk til mit 300D i snart et
år, ingen problemer her.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-02-05 10:01

"Stefan Bruhn"
> [...]
> købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
> der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de

Der er ikke noget at være bange for - ellers ville batterier.dk
vel være ude af business hurtigere end du kunne sige "shit"
så køb du bare løs... -max-

Fra : Trolle

Dato : 26-02-05 10:09

Køb du roligt dem der, har selv 2 fra batterier.dk (til 10D)., og ikke
haft problemmer med dem.
De har større kapacitet, er billigere.
Har også kun hørt ros om firmaet, lynhurtig levering.

Trolle.

On Sat, 26 Feb 2005 09:55:16 +0100, Stefan Bruhn

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-02-05 10:13

On Sat, 26 Feb 2005 10:09:04 +0100, Trolle <jt@direkte.org> wrote:

>Køb du roligt dem der, har selv 2 fra batterier.dk (til 10D)., og ikke
>haft problemmer med dem.
>De har større kapacitet, er billigere.
>Har også kun hørt ros om firmaet, lynhurtig levering.

I har overbevidst mig! :)
Og jeg kan godt stå inde for firmaet, har handlet der før, bare med
almindelige genopladelige batterier!

Tak!

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-02-05 10:16

> Hvad siger i?
>
> --
> Mvh. Stefan

Jeg har ikke købt batterier til mit D60 hos batterier.dk men på ebay.com, og
jeg har INGEN problemer haft (har nu brugt dem i ca. 4 mdr).

Batterierne er MEGET billigere end noget jeg har set andensteds....

Tjek f.eks.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43447&item=3877619925&rd=1

Forsendelse da jeg købte var vist ca. 10 USD, men mail til dem, og spørg
ad....

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 26-02-05 10:32

Hej
> [...]
> købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
> der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de

Har selv et uorginalt batteri, jeg købte det på QXL til 180 kr, og det var
helt NYT, og han har flere til salg :
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16497922 , og batteriet kom dagen
efter betaling.
mvh Gerner

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-02-05 10:32

> [...]
> købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
> der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de

Hej

Det eneste der er risiko for, er at du sparer en bunke penge, jeg har
tidligere købt en del batterier på ebay.de, men gå sammen med andre så
portoudgiften fordeles.

Fortsat god weekend !

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Knud I

Dato : 26-02-05 11:58

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste der er risiko for, er at du sparer en bunke penge, jeg
> har tidligere købt en del batterier på ebay.de, men gå sammen med
> andre
> så portoudgiften fordeles.

Det skal nok lige med i beregningen at
www.batterier.dk og www.batteribyen.dk ikke tager ekstra
betaling for forsendelsen (det er med i prisen)
hvis der ikke er nogen at bestille sammen med
så er 239,- for batteri til Canon 300D mm vist ok ik.
og så er siderne på dansk

Mvh Knud

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-02-05 14:37

"Knud I" <Knud_i@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis der ikke er nogen at bestille sammen med
> så er 239,- for batteri til Canon 300D mm vist ok ik.

Helt fint, men jeg gav under 50,- kr stk for BP 511 til Canon på ebay.de

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Knud I

Dato : 26-02-05 15:41

"Langgaard Bærbar" skrev i en meddelelse>
> Helt fint, men jeg gav under 50,- kr stk for BP 511 til Canon på
> ebay.de

ok! det var billigt
Jeg må altså til at have genopfrisket mit tysk
har ikke tid da jeg straks skal på ebay.de og kikke (-:

mvh Knud

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-02-05 17:04

> Jeg må altså til at have genopfrisket mit tysk
> har ikke tid da jeg straks skal på ebay.de og kikke (-:

Her er et link til BP 511, prisen er under 45,- !

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=96501&item=3877633763&rd=1

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-02-05 17:10

Langgaard Bærbar wrote:

> Her er et link til BP 511, prisen er under 45,- !
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=96501&item=3877633763&rd=1

Det lyder for godt til at være sandt. :) Har du/nogen nogen erfaring med den
forhandler eller netop det batteri?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...et objektivs største blændeåbning er et teknisk kompromi, der aldrig
giver bedste fotografiske ydelse" ... "...ekstra lysstærke objektiver, deres

Fra : Langgaard

Dato : 26-02-05 18:14

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Langgaard Bærbar wrote:
>
> Det lyder for godt til at være sandt. :) Har du/nogen nogen erfaring med
> den forhandler eller netop det batteri?

Hej

Her er den forhandler jeg købte af, lidt dyrere, men virker også mere
"troværdig". Jeg købte en hel del af dem og solgte de fleste videre, og
ingen har klaget, flere har dog mailet tilbage og takket for at have fået et
godt batteri til en MEGET god pris. Jeg solgte dem for ca. halvdelen af det
de kunne købes til på f.eks. QXL.

http://www.onando.info/product_info.php/cPath/1_88_20/products_id/13

http://www.onando.info/index.php

Men køb nu ikke i Tyskland, så får de danske fotohandlere/importører jo ikke
noget at spise!

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Ole Sahl

Dato : 27-02-05 18:14

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et godt batteri til en MEGET god pris. Jeg solgte dem for ca. halvdelen af

Ja jeg skal da også lige melde mig så *S* Købte to stk. til mit 300D (af
Langgaard) og de virker
ganske udemærket. Specielt da jeg var heldig at "falde" over et helt nyt
BG-E1 til kun 599,-
hos en forhandler der ikke lige kunne få det solgt.

Mvh.
Ole Sahl

Fra : ThomasM

Dato : 27-02-05 03:43

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Det lyder for godt til at være sandt. :) Har du/nogen nogen erfaring med
> den forhandler eller netop det batteri?

Jeg har købt 2 stk BP511 fra den forhandler. Batterierne virker upåklageligt
og blev leveret ret hurtigt.

/ThomasM

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-02-05 20:55

On Sat, 26 Feb 2005 09:55:16 +0100, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

> [...]
>købe et originalt batteri, men hvis det er forbundet med en fare for at
>der sker noget grumt med mit kamera vil jeg alligevel hellere give de

Jeg vil gerne sige tak for alle svarene!
Jeg har valgt at købe to på ebay, så må vi se hvornår de kommer :)