Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et rigtigt billede fra et Nikon D2X
Fra : Ole

Dato : 25-02-05 22:34

Hej Venner

Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.

Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture
og gemt med medium compression vha. PS.

http://www.photos4u.dk/test/D2X.jpg

Indtil videre er jeg imponeret.

Mvh.

Ole

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-02-05 22:42

Ja, det er et rigtigt lækkert billede!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-02-05 23:44

> Ja, det er et rigtigt lækkert billede!
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse

Undskyld, men den går altså hen over hovedet af mig!
Hvad specielt er der ved det billede?

Et billede af en række bøger i en reol - 4 af bogryggene har brændte højlys.
Bevares, det er da skarpt, men det kunne jeg såmænd ha gjort ligeså godt med
min D70 og kitoptik!
Godtnok er opløsningen meget bedre på D2X'eren, men billedet her gir da megen
ide om, hvad der venter os.

Ole må ud og skyde nogle rigtige billeder og vise, hvad det fine kamera kan,
eller endnu bedre tage over til mig og glemme det dér.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-02-05 18:15

Frodo Nifinger wrote:
> Undskyld, men den går altså hen over hovedet af mig!
> Hvad specielt er der ved det billede?

Mon ikke det var ironi ? :)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-02-05 22:50

Ole wrote:
> [...]
>
> Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.
>
> Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture

Er der ikke en del støj på det billede, taget i betragtning af at det er
ISO 100?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Thomas

Dato : 25-02-05 23:24

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> wrote in message

> Er der ikke en del støj på det billede, taget i betragtning af at det er
> ISO 100?

Nej.

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-05 08:47

Thomas wrote:
> Nej.

Hvad samligner du med, når du siger nej?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole

Dato : 26-02-05 05:47

Thomas Schreiber wrote:

> Er der ikke en del støj på det billede, taget i betragtning af at det er
> ISO 100?

Du mener lysrefleksen i den småru masonit?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-05 08:50

Ole wrote:
> Du mener lysrefleksen i den småru masonit?

Ved jeg ikke, da jeg ikke kender bestanddelene af dit møblement

Mener bare at hvis du ser billedet i fuld størrelse, så er der hos mig,
en del støj på den blågrå baggrund, og på den inderste 3. del af
sidevæggene.

Måske er det bare mig? Hvor i landet bor du? Kunne være spændende at
lave nogle støjtests samlignet med andre "Nikon objektiv kompatible"
dSLR huse

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole

Dato : 26-02-05 09:20

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
>
> Måske er det bare mig? Hvor i landet bor du? Kunne være spændende at
> lave nogle støjtests samlignet med andre "Nikon objektiv kompatible"

Og så kunne vi gå op på loftet og se hvad der er der ?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-05 09:41

Ole wrote:

> Og så kunne vi gå op på loftet og se hvad der er der ?

Ups svarede til dne forkerte Ole. Eller dvs. jeg så dit indlæg som
værende fra den Ole der startede tråden.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-02-05 01:08

"Ole"
> [...]
>
> Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.
>
> Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture

Yep - det ser ud til at virke..-max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-05 09:42

Ole wrote:
> [...]
>
> Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.
>
> Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture

Hvis jeg ser billedet i fuld størrelse, så er der hos mig, en del støj

Fra : [HCS] 4000

Dato : 26-02-05 09:52

Det ser da ganske fint ud.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
------------------------------

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-02-05 11:33

"Ole" <ole@atomb.dk> wrote in message

-mås ke si ger det mere om din bogsamling, end det siger om kameraet. Ud i
naturen og vis os nogle "rigtige" billeder !!

Bo //
-den står på min ønskeseddel, men er nok ikke realistisk foreløbig...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-05 11:47

ole@atomb.dk (Ole) wrote:

> [...]
>
>Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.
>
>Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture

Jeg kan da også tilbyde et par billeder. De er skudt i jpeg og hentet
direkte ud af kameraet og lagt uændret på nettet.

Optaget med D2x, AF-S 80-200 f/2,8 og SB-800 med diffuser på Libelle i
nat på Vesterbro i København.

http://foto.rongsted.dk/DSC_0009.JPG
http://foto.rongsted.dk/DSC_0015.JPG

Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-02-05 11:54

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

> Optaget med D2x, AF-S 80-200 f/2,8 og SB-800 med diffuser på Libelle i
> nat på Vesterbro i København.

Jævne værtshusbilleder. Lad os se hvad kameraet VIRKELIG kan !

Bo //

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-05 13:41

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

>"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

>Jævne værtshusbilleder. Lad os se hvad kameraet VIRKELIG kan !

Det er jeg helt på det rene med. Men det er sku ikke et kamera man bare
lige går til, det stiller lidt større krav til operatøren. Jeg skal lige
slæbe mig gennem knap 300 sider manual

Peter

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-02-05 12:00

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
> Optaget med D2x, AF-S 80-200 f/2,8 og SB-800 med diffuser på Libelle i
> nat på Vesterbro i København.
>
> http://foto.rongsted.dk/DSC_0009.JPG
> http://foto.rongsted.dk/DSC_0015.JPG
>
> Peter

Jeg er glad for at jeg ikke er din nabo

/Ole

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-05 12:05

> [...]

>direkte ud af kameraet og lagt uændret på nettet.
>
>Optaget med D2x, AF-S 80-200 f/2,8 og SB-800 med diffuser på Libelle i

I får lige et billede mere. Denne gang i ISO 800 (er det en konkurrent
til Rema 1000? ). Optaget på Nytorv (dvs. jeg stod nu på Gammeltorv,
men lad det ligge) i København med Tamron 28-75 f/2,8.

http://foto.rongsted.dk/DSC_0007.JPG

Peter

Fra : Danne

Dato : 26-02-05 13:48

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i meddelandet

> [...]
Gammeltorv,
> men lad det ligge) i København med Tamron 28-75 f/2,8.

Ni får ursäkta en glad amatör men var ligger skärpan i denna bild ?

Mvh Danne

Fra : Ole

Dato : 26-02-05 16:01

Danne wrote:

> Ni får ursäkta en glad amatör men var ligger skärpan i denna bild ?
>
> Mvh Danne

Ja, du har hjælp behov.
Skarpheden ligger på højre protuberans af et par lyse bukser.......

Fra : Danne

Dato : 26-02-05 17:36

"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelandet

> Ja, du har hjælp behov.
> Skarpheden ligger på højre protuberans af et par lyse bukser.......

> [...]

Tack, själv tycker jag att den ligger något bakom och frågan är vad
man ville fånga med bilden.

Mvh Danne

Fra : A. Einstein

Dato : 27-02-05 06:18

Tak for billederne Peter :).
Bare tag din tid og lære din kamera at kende :).

I den billede med ISO 800, er det mig eller er der ret meget støj på tagen
af spisestedet? :( Så er det også lilla farvet ved siden af skorstenen.
Billedet ser meget bedre ud når den ikke er stor :D.

Kom med flere.

Hvor meget fik du den for? :).

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-02-05 11:40

Ole wrote:
> [...]
>
> Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.
>
> Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture

Man lægger mærke til at en af bøgerne hedder "den store blærerøv" ;)

Tillykke med det! Det ser fint ud. Lad os se snart se hvad det kan udenfor
boghylden.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Kodak har _ALDRIG_ produceret Kodakchrome som 120 rullefilm," - Niels Riis
Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 26-02-05 18:35

In article <b0d38d7c.0502251334.3805e1c@posting.google.com>,
ole@atomb.dk says...
> Hej Venner
>
> Tænkte at jeg ville dele 'verdensnyheden' Nikon D2X med jer.
>
> Billedet er fra mit nye kamera, taget i dag, gemt som jpg vha. Capture
> og gemt med medium compression vha. PS.

Tjahh en bog om italienske vine, det er ok, men lomborg tsk tsk tsk....
;0)

Venlig hilsen

Jakob