Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udskrift af S/H
Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-02-05 17:32

Jeg synes jeg opnår acceptable resultater, når jeg udskriver farvefotos på
min HP 990Cxi (som jeg dog gerne vil have udskiftet til en printer, der mere
er en egtl. fotoprinter (Canon/Epson)), men når jeg udskriver s/h, synes jeg
resultatet er elendigt. Jeg har prøvet med forsk. papir: HP Premium Glossy,
Dataline Premium Photopaper og Kodak Picture Paper. Og jeg synes ikke
resultaterne er rigtigt gode.
Jeg mangler de silkebløde overgange og synes at farvetonen generelt er lidt
kedelig (kølig grå).
Hvad gør i andre mht. S/H udskrift?

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt tåleligt

Fra : Claus Smith

Dato : 24-02-05 17:37

Jeg har tidligere haft netop dette emne oppe og fået anbefalet en Epson
2100, som skulle være det bedste på markedet netop til S/H prints.

Den koster en sjat penge, men de penge skulle være givet godt ud.

Claus Smith

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-02-05 17:45

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> resultaterne er rigtigt gode.
> Jeg mangler de silkebløde overgange og synes at farvetonen generelt er lidt

Hej Jan

Jeg har en Epson 2100, og til S/H anvender jeg Quad Tone RIP (QTR)
(http://harrington.com/QuadToneRIP.html), og Epson Archival Matte papir.
Jeg er ovenud tilfreds med resultatet. Findes til både på MacOS og
Windows. QTR er shareware, og koster $50.

QTR har drivere og profiler til mange printere, bl.a. Epson 1290 som
skulle fungere godt med QTR. 1290 kan du også for nogle få penge købe
bl.a Lyson's S/H blæksæt, og andre leverandørers. Det har jeg dog ikke
prøvet.

Fordelen ved 1290 er at den kan fås billigt da den er en lidt ældre sag.

Man kan også købe andre RIP'er, men de er typisk noget dyrere, og er
mange gange målrettet mod A2 og større printere.

Hvis du vil læse om rigtig mange erfaringer, så på yahoo groups er der
gruppen digital black and white the print
(http://groups.yahoo.com/group/DigitalBlackandWhiteThePrint/)

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager