Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nytt std. objektiv til Canon 300D
Fra : Tommy Strandvold

Dato : 24-02-05 10:07

Jeg er instressert i å bytte ut det objektivet som følger med 300D(18-55
3,5-5,6).

Jeg er fornøyd med brennvidden 18-55, men jeg skulle gjerne hatt mere
lysstyrke(2,8 eller 2,0)

Finnes det noen bedre alternativer der ute som ikke koster alt for mye.

Det bør være godt til innebilder(selskaper, familie osv.)
Jeg bruker vel ikke brennvidde opp til 55 inne, så jeg kan godt gå ned på
kravene der.

MVH
Tommy Strandvold

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-02-05 16:01

"Tommy Strandvold" <tommy@norge.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det bør være godt til innebilder(selskaper, familie osv.)
> Jeg bruker vel ikke brennvidde opp til 55 inne, så jeg kan godt gå ned på

Hej Tommy.

Så vidt jeg husker, så har Sigma vist et objektiv der hedder 18-50mm f/2.8.
Jeg tror du får svært ved at finde zoom-objektiver der er på f/2.0, jeg har
ikke hørt om dem i hvert fald.

Men prøv at se nærmere på Sigmas hjemmeside, der er meget interessant:
www.sigmaphoto.com

MVH
Thomas

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-02-05 16:58

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg tror du får svært ved at finde zoom-objektiver der er på f/2.0, jeg
> har
> ikke hørt om dem i hvert fald.

Olympus har til deres 4/3 system for nyligt annonceret
Zuiko Digital ED 14 - 35 mm F2.0
Zuiko Digital ED 35 - 100 mm F2.0
selvom det naturligvis ikke hjælper Canon brugere.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 24-02-05 16:05

Jadav!

Jeg kigger selv på dette:
Sigma EX 18-50 f/2,8 DC

http://www.sigma-imaging-uk.com/a_pages/dc18-50-EX.htm

http://www.kamerashop.dk/produkter2.asp?catcode=66

Se:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=232&sort=7&cat=37&page=2

Jeg tror nu det er et godt objektiv!

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Trolle

Dato : 24-02-05 17:55

Har lige haft det med en tur til Ægypten.
Der er lidt uskarphed ved 2.8, fra 4.0 og opefter er der ikke noget,
ellers ikke noget at udsætte på det.
Rimeligt lydløs, hurtig til fokusering.
Det afløste 17-35 f:2.8 og 28-70 f:2.8, begge Sigma'er, og jeg har
ikke fortrudt byttet.

Trolle.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 24-02-05 18:36

Jadav!

Vældig interessant, jeg går og tænker på at købe det og har spurgt i denne
gruppe med hensyn til dette objektiv, men der var ikke rigtig nogen der har
så mange oplysninger om det.

Kunne du ikke lokkes til at tage et par test fotos med det og ligge dem i
dk.binaer eller et andet sted hvor jeg kan se dem.
Kun du eventuelt prøve at vise det med at der er lidt uskarp ved 2,8.

På forhånd mange tak!

Fra : Trolle

Dato : 24-02-05 22:09

http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/index4.htm