Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål: Photoshop 6.01 og Nikon NEF (RA~
Fra : Preben Virkus

Dato : 19-02-05 12:40

Spørgsmål: Photoshop 6.01 og Nikon NEF (RAW) format

Hvor finder jeg en update til Photoshop 6.01 der kan læse Nikon NEF formatet
?

Mvh.

Preben

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-02-05 13:04

"Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmål: Photoshop 6.01 og Nikon NEF (RAW) format
>
> Hvor finder jeg en update til Photoshop 6.01 der kan læse Nikon NEF
> [...]
+++++++++++++++++++++++

Hej Preben.

Det kan du ikke finde. Du skal opgradere til Photoshop CS før det kan lade
sig gøre.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 19-02-05 13:14

Nikons driver til NEF formatet virker også med PS 7.01 /Henrik

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42172a87$0$48654$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 13:24

> [...]
>
> "Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du ikke finde. Du skal opgradere til Photoshop CS før det kan lade

Vrøvl!
Installerer du Nikon View 6.2 får du også en plugin. Jeg kører med Photoshop
6.2 og det virker.
Jeg har dog investeret 650- i Capture One LE.
Den er meget bedre end Nikons plugin, Nikon View og Nikon Capture. -- For
mig

C1 giver færdige billeder 95% af tiden.

Gert

Fra : Preben Virkus

Dato : 19-02-05 13:33

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har dog investeret 650- i Capture One LE.
> Den er meget bedre end Nikons plugin, Nikon View og Nikon Capture. -- For

Mener du Photoshop 6.2 eller 6.0.2?
Er det en update til 6.0 og hvor finder jeg denne (har prøvet adobe.com)?

Preben

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 15:10

"Preben Virkus" <virkus@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Snip
> Mener du Photoshop 6.2 eller 6.0.2?
Min er 6.02.
> Er det en update til 6.0 og hvor finder jeg denne (har prøvet adobe.com)?

Det er en plug-in fra Nikon, der installeres, når du installerer Nikon View
ver.6 (Med updates nu 6.2.3.
Kan hentes gratis hos Nikon.dk som Nikon ejer.
Gert

Fra : Preben Virkus

Dato : 19-02-05 17:28

> [...]
View
> ver.6 (Med updates nu 6.2.3.
> Kan hentes gratis hos Nikon.dk som Nikon ejer.

Har prøvet at installere plugin fra Nikon View 6.2 til Photoshop 6.0.2
Photoshop har registreret at plugin ligger der men kommer blot med en fejl
meddelelse om at plogin forårsager en fejl !?!?!?!
Har efterfølgende med succes hentet en prøveversion af Photoshop CS og
instalerer nævnte plugin her.

Hvis det er muligt at benytte PS 6.0.2 vil jeg naturligvis helst dette - men
hvordan ?
Hertil skal måske nævnes at jeg anvender Mac OS X.

Preben

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 22:45

> [...]
men
> hvordan ?
> Hertil skal måske nævnes at jeg anvender Mac OS X.

Jeg er Win bruger, men det virker vel også på Mac.
Her skal du installere Mac. versionen af Nikon View. Forsøger du med Win
plug-in går det galt-

Gert

Fra : Claus Smith

Dato : 19-02-05 14:13

> Jeg har dog investeret 650- i Capture One LE.
> Den er meget bedre end Nikons plugin, Nikon View og Nikon Capture. -- For
> mig

Har du købt den online eller kan man også købe den hos forhandlere?

Claus Smith

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 15:27

For

> Har du købt den online eller kan man også købe den hos forhandlere?

$99 downloaded fra Phase one
http://www.phaseone.com/Content/EshopMenu/C1LE.aspx
Der kom moms oven i.
Det kan du undgå her:
http://www.pictureflow.com/brands/phaseone.html

Jeg downloadede Nikon Capture og C1 i trial udgave, og købte C1 LE efter en
time!!!!
Opgradering til 3.6 er gratis.
Gert

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-02-05 12:37

> [...]
> Jeg har dog investeret 650- i Capture One LE.
> Den er meget bedre end Nikons plugin, Nikon View og Nikon Capture. -- For

++++++++++++++++++++++++

Så er det jo ikke Photoshops plugin, men Nikons - ikke ?Altså er der ikke
nogen forskel om du bruger Nikon View eller Photoshop.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 14:24

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:421875ae$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Snip>
> Så er det jo ikke Photoshops plugin, men Nikons - ikke ?

Korrekt

>Altså er der ikke
> nogen forskel om du bruger Nikon View eller Photoshop.

Nikons plug-in til PS er efter min mening lidt for primitiv ift Nikon View.
Men C1 er bedre.

Gert

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-02-05 16:01

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nikons plug-in til PS er efter min mening lidt for primitiv ift Nikon
> [...]

Det er jeg også enig i, men Photoshop CS RAW plugin er lige en tak bedre end
C1, men smag og behag er jo forskelligt