Problemer med JMail eller er det Outlook??~
Fra : Claus Petersen

Dato : 09-05-05 08:06

Hej NG,

Jeg har oprettet en mail der består af både en html part og en plain text
part, plain text parten er en lille smule anderledes end html parten da jeg
har skiftet billder ud med noget beskrivende tekst. Men her kommer mit
problem:

når jeg modtager mail med outlook express virker det fint, også når jeg har
sat den til kun at modtage som tekst, så er det plain text parten som jeg
ser, men når jeg modtager den samme mail med Outlook konverterer den html
til plain text, den bruger ikke plain text parten???

er et udsnit af min kode....

// create the message part
MimeBodyPart messageBodyPart = new MimeBodyPart();
MimeBodyPart messageTextBodyPart = new MimeBodyPart();

// Subject & text
// Is text html or just plain text?
final Multipart multipart;
final String encoding;
if (StringUtilities.isHtmlText(messageText))
{
encoding = "iso-8859-1";
messageBodyPart.setDataHandler(new DataHandler(new
ByteArrayDataSource(messageText,
"text/html;charset=" + encoding)));
// Create the plain text part...
TextFromHtml t = new TextFromHtml(messageText);
messageTextBodyPart.setText(t.getText(),
"UTF-8");

multipart = new MimeMultipart("alternative");
multipart.addBodyPart(messageTextBodyPart);

}
else
{
encoding = "UTF-8";
messageBodyPart.setText(messageText, encoding);
multipart = new MimeMultipart();
}

msg.setSubject(subject, encoding);

multipart.addBodyPart(messageBodyPart);

// Attachments
if (attachments != null)
{
for (int a = 0; a < attachments.length; a++)
{
messageBodyPart = new MimeBodyPart();

messageBodyPart.setDataHandler(new
DataHandler(attachments[a].getDataSource()));
messageBodyPart.setFileName(attachments[a].getName());
multipart.addBodyPart(messageBodyPart);
}
}

// Put parts in message
msg.setContent(multipart);

Håber at i kan hjælpe, eller bare fortælle mig at det er et outlook problem

Regards

Claus