Billede som hyperlink bliver markeret!
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 19:22

Hvordan undgår jeg at et billede eller en del heraf, der skal fungere som et
hyperlink bliver markeret med en blå ramme?

Hilsen
Ib

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-05 20:32

<-> skrev:

>Hvordan undgår jeg at et billede eller en del heraf, der skal fungere som et
>hyperlink bliver markeret med en blå ramme?

Og så er det man bør fortælle, hvilken version af FP man bruger,
for det laves forskelligt i de forskellige versioner.

Men hvis du har mod på at tilføje det i htmlvisning, så gøres det
ret enkelt ved at sætte følgende ind imellem <head> og </head>:

img {border: none}
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 23:37

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Takker for svaret, jeg har FrontPage 2003 og har ikke kunne finde en menu
hvor det kan slås fra (menuen kanter og skygger har ingen virkning) men har
fået det til at virke med din kode.

Jeg undskylder at jeg ikke er ekspert i hverken nyhedsgrupper eller
FrontPage.

Hilsen
Ib

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-05 00:18

<-> skrev:

>Takker for svaret, jeg har FrontPage 2003 og har ikke kunne finde en menu
>hvor det kan slås fra (menuen kanter og skygger har ingen virkning) men har
>fået det til at virke med din kode.

Jeg har ikke FP 2003, men du skal kigge under css og så vælge at
der ikke skal være border/kant på billeder, hvis du ikke vælger
at sætte det ind, som jeg skrev.

Der står noget (på engelsk) om hvordan du bruger css med FP 2003.
http://msmvps.com/frontpage/articles/13683.aspx#Create_a_cascading_style_sheet

>Jeg undskylder at jeg ikke er ekspert i hverken nyhedsgrupper eller
>FrontPage.

Det er en standardsignatur, som jeg har (som meget gerne må
fraklippes i svar).
--
Knud

Fra : Viggo

Dato : 15-05-05 11:02

<-> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår jeg at et billede eller en del heraf, der skal fungere som
> et hyperlink bliver markeret med en blå ramme?
>
> Hilsen
> Ib

I FP 2003 sætter du under Egenskaber for billede kanttykkelsen til 0.
--

Vh
Viggo