halsbånd
Fra : børge

Dato : 27-05-01 15:14

hvor køber man et elektrisk halsbånd?

Fra : Jakob Hansen

Dato : 27-05-01 15:30

On Sun, 27 May 2001 16:13:37 +0200, børge <maggedutti@ofir.dk> wrote:

>hvor køber man et elektrisk halsbånd?

Ikke i Danmark...

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Niels Thrane

Dato : 27-05-01 19:36

>>hvor køber man et elektrisk halsbånd?

>Ikke i Danmark...

Da det er strengt forbudt at bruge det.

Hvis du skal bruge et til andre formål (opdragelse af børn fx kan du
evt. kigge på

www.cabelas.com

eller

www.uscav.com

Mvh.
Niels Thrane

Fra : Peter

Dato : 28-05-01 07:14

børge skrev i meddelelsen ...
>hvor køber man et elektrisk halsbånd?

- det er jo ikke for ingenting det er forbudt i Danmark. Det er dyrplageri
og underligt du vil bruge det til din hund... hvis det er det du vil. Du får
ikke en go' brugshund ud af det.

Vh Peter

Fra : M Sørensen

Dato : 28-05-01 15:19

Det kunne jo være til konen

Fra : børge

Dato : 28-05-01 19:55

det er ellers mærkeligt at de bedste hundefører bruger det af og til

Fra : JRL

Dato : 01-06-01 09:40

De er ikke de bedste hundeførere, hvis de er nødt til at bruge et sådan
halsbånd. Det viser jo bare at de ikke kan opdrage hunde.....!!!

børge <maggedutti@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fm75htce3oamh9q82m5698bndm9ur6ahfb@4ax.com...

Fra : Jack Jensen

Dato : 01-06-01 10:03

"JRL" <jrl@privat.dk> wrote in message
> De er ikke de bedste hundeførere, hvis de er nødt til at bruge et sådan
> halsbånd. Det viser jo bare at de ikke kan opdrage hunde.....!!!

Enten du'r hundeføreren ikke til at dressere hunde - eller også er hunden
ikke værd at spilde tid på.
Jeg hælder mest til det første.

Elektrisk halsbånd er heldigvis forbudt, da det er ren dyrplageri.
Prøv at tænke på en hidsig person med dette redskab i hånden. Han vil
ødelægge hunden totalt.

Mvh
Jack

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-06-01 10:41

"Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> skrev i en meddelelse
> Enten du'r hundeføreren ikke til at dressere hunde - eller også er hunden
> ikke værd at spilde tid på.
> Jeg hælder mest til det første.

Det minder mig om noget jeg engang så omkring opdragelse af hunde, og
"redskaber":

Det vigtigste redskab er en sammenrullet avis, der ALTID skal være inden for
rækkevidde.
Når så hunden ikke gør hvad du vil have den til, eller laver numre, tager du
avisen og slår dig selv oven i hovedet mens du siger: "Dårlig træner -
Dårlig træner"

Hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com -Se hvor langt hornfisken er nået
http://multe.linaa.com -Se hvor langt multen er nået

Fra : Casper

Dato : 01-06-01 11:17

On Fri, 1 Jun 2001 11:40:47 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrote:

> [...]
>avisen og slår dig selv oven i hovedet mens du siger: "Dårlig træner -

*LOL* Der reddede du lige min dag... tak! Den var for sjov, den skal
jeg huske

Casper

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 01-06-01 14:26

Det er lang tid siden jeg så den første gang.

Siden da har der været støvsuget for aviser i miles omkreds af hvor jeg har
befundet mig - i hvert tilfælde når jeg har haft hunden med

Hundeopdragelse er virkelig en diciplin, hvor man kommer ud i de yderste
kroge af ens eget temprament, hvis man har en målstætning om at gøre "det
helt rigtige". Det er faktisk ufatteligt hvad min hund er i stand til at
lære og ville have været i stand til - hvis jeg bare havde evnerne

Mvh Steen

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> wrote in article
<9f7nv0$1ls$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : Steen Antonsen

Dato : 06-06-01 07:35

"Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> wrote in message

> [...]
>
> Elektrisk halsbånd er heldigvis forbudt, da det er ren dyrplageri.
> Prøv at tænke på en hidsig person med dette redskab i hånden. Han vil

Ja elektriske halsbånd er desværre blevet forbudt (mener dog at enkelte har
dispentation), mest pga. nogle få idioter der ikke kunne styre deres
temperement. Jeg har hørt skrækhistorier om hunde med brændsår på halsen
efter elhalsbånd, og det er selvfølgelig fuldstændig uacceptabelt.
Men rent faktisk er det et godt stykke værktøj, hvis det bliver brugt med
omtanke.

Og den hidsige hundeføre du taler om, han skal såmænd nok få ødelagt hunden
alligevel, han finder bare et andet redskab.

Mvh
Steen

Fra : Torben F@rum

Dato : 28-05-01 19:59

børge skrev i meddelelsen ...
>hvor køber man et elektrisk halsbånd?

Hvilken type ? dressur eller hegn ?

Torben Farum

Fra : JBH

Dato : 29-05-01 01:08

Hvis det er til hunden, kunne du evt. spørge i dk.fritid.hund

mvh.