de forenede europæiske stater
Fra : Trunte

Dato : 24-04-05 21:50

Rigtig mange gode grunde til at stemme nej til traktaten - så vidt jeg kan
se:
Skaber mere liberalisme. Markedskræfternes dominans i EU er allerede sikret
med det indre marked, men nu skal markedskræfterne udstrækkes til endnu
flere områder.
Mere privatisering. EU kan fremover med flertalsafgørelser træffe
beslutninger på væsentlige velfærdsområder - uddannelse, sundhed og det
sociale område - så flere opgaver kan blive udliciteret. Det bliver
EU-domstolen, der skal tage stilling om landene kan sikre sig mod at blive
stemt ned på disse områder.
Multinationale selskaber skal styrkes globalt. EU arbejder i forvejen for at
styrke de multinationale selskabers rettigheder i forhold til især
udviklingslandene. Det bliver lettere for Kommissionen med forfatningen. EU
får nu den fulde kompetence og der indføres flertalsafgørelser på området.
Med forfatningen bliver det også lettere for EU at forhandle internationalt
i Verdenshandelsorganisationen om markedsgørelse af uddannelsessektoren,
sundhedssektoren og de sociale ydelser.
Arbejdsmarkedet og dagpengesystemet vil komme under endnu mere pres, fordi
EU fremover med flertalsafgørelser vil bestemme, hvilke rettigheder
arbejdskraft fra andre lande skal have altså lovgivning i stedet for
overenskomster.
Oprustning : Det traktatfastsættes at landene skal opbygge en stadig
stærkere militær kapacitet og EU skal kunne bidrage til bekæmpelse af
terrorisme i tredjelande. udenom FN
Mindre demokrati/national selvbestemmelse: Der flyttes endnu flere
beslutninger fra de nationale parlamenter til ministerrådet og bureaukratiet
i EU. Der bliver flere emner, hvor de enkelte lande kan stemmes ned. Hermed
gennemføres mere lovgivning i de enkelte lande, selv om landets regering og
parlament er imod.
Trunte

Fra : John Doe

Dato : 24-04-05 22:28

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> stemmes ned. Hermed gennemføres mere lovgivning i de enkelte lande, selv
> om landets regering og parlament er imod.

Jeg stemmer imod, da vi har haft en sovjetunion, og vi har ikke brug for
endnu et eksperiment. Det der med liberalisering o.s.v. kan du stikke et
vist sted hen, det er ihvertfald ikke hvad EU arbejder hen imod.

Hilsen Sten

Fra : Rune

Dato : 24-04-05 22:39

> Jeg stemmer imod, da vi har haft en sovjetunion, og vi har ikke brug for
> endnu et eksperiment. Det der med liberalisering o.s.v. kan du stikke et
> vist sted hen, det er ihvertfald ikke hvad EU arbejder hen imod.

Nej det var faktisk også min holdning. At EU gik mod mindre liberalisering
og mere kommandoøkonomi. Jeg havde faktisk tænkt mig at stemme nej. Men
Trunte har måske lige solgt mig en union.

Fra : John Doe

Dato : 24-04-05 22:56

"Rune" <rune@slambam.dk> wrote in message

> Nej det var faktisk også min holdning. At EU gik mod mindre liberalisering
> og mere kommandoøkonomi. Jeg havde faktisk tænkt mig at stemme nej. Men
> Trunte har måske lige solgt mig en union.

Med den nye traktak overruler man fuldstændigt de lokale parlamenter, og
løfter alle beskutninger op i centralkommiteen, en komite der bl.a. er moder
til "Europæisk Overvågningscenter for Racisme og fremmedhad", hvor man bl.a.
fyrer de forskere der når frem til politisk ukorrekt konklusioner.
Derudover har man heller ikke nød at spørge befolkningen til råds vedr
..Tyrkiets optagelse i EU i 2015, idet beslutninger a la disse med den nye
traktat løftes fra de lokale parlamenter op til centralkomitteen.

Hilsen Sten

Fra : Trunte

Dato : 24-04-05 23:04

"John Doe" <calypsu@uagadoogoo.ma> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu et eksperiment. Det der med liberalisering o.s.v. kan du stikke et
> vist sted hen, det er ihvertfald ikke hvad EU arbejder hen imod.

Du mener altså ikke at det indre marked har noget med liberalisering at
gøre???????

Trunte

Fra : John Doe

Dato : 24-04-05 23:14

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> Du mener altså ikke at det indre marked har noget med liberalisering at
> gøre???????

Hvis blot EU drejede sig om det indre marked, eller som det hed i de gode
gamle dage, et fælles marked, så ingen problemer her. Men EU er meget meget
mere end det indre marked, derfor overrasker det mig også lidt at lige netop
du har så meget imod det. Tænk blot, en lille elite med de rigtige meninger
til at sidde på toppen, og fortælle alle vi andre hvad vi skal mene og hvad
vi skal gøre, det smager rigtig meget af de gamle arbejder og
bonderepublikker ovre østpå.

Hilsen Sten

Fra : Trunte

Dato : 24-04-05 23:32

> [...]
> skal mene og hvad vi skal gøre, det smager rigtig meget af de gamle
> arbejder og bonderepublikker ovre østpå.

Jamen det er da sundt at blive overrasket engang imellem - kan nu ikke helt
forstå hvorfor, jeg mener jeg har givet udtryk for at støtte elitære stater.
Det overraker mig til gengæld at du ikke svare på mit spørgsmål.... jeg
mener nemlig heller ikke at have udtalt at EU kun drejede sig om det indre
marked.
Trunte

Fra : Trunte

Dato : 24-04-05 23:42

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "John Doe" <calypsu@uagadoogoo.ma> skrev i en meddelelse

UPS... glemte lige et fatalt ord
Jamen det er da sundt at blive overrasket engang imellem - kan nu ikke helt
forstå hvorfor, jeg mener IKKE jeg har givet udtryk for at støtte elitære

Fra : John Doe

Dato : 25-04-05 10:29

> [...]

> mener nemlig heller ikke at have udtalt at EU kun drejede sig om det indre

Gentagelse fremmer forzztåelsen:

Hvis blot EU drejede sig om det indre marked, eller som det hed i de gode
gamle dage, et fælles marked, så ingen problemer her.
Men EU er desværre meget andet end det indre marked.

Hilsen Sten

Fra : Rune

Dato : 24-04-05 22:37

"Skaber mere liberalisme."
Check. God ide. Liberalisme & kapitalisme er grundstenen i alt vor vældstand
og frihed. Des mere des bedre.

"Mere privatisering."
Check. God ide. Staten har med næsten 100% track-record vist sig en elendig
til at forvalte store opgaver.

"Multinationale selskaber skal styrkes globalt."
Check. God ide. Multinationale selskaber skaber vældstand. Og er en motor i
globaliseringen der er den største gave til den fattige tredje verden
nogensinde.

"Med forfatningen bliver det også lettere for EU at forhandle internationalt
i Verdenshandelsorganisationen om markedsgørelse af uddannelsessektoren,
sundhedssektoren og de sociale ydelser."
Check. God ide. Markedet er ikke bare mere effektivt og billigere, det
levere også bedre kvalitet. Kommandoøkonomi og femårsplaner tilhørere et
andet årtusinde.

[...]
Check. God ide. Overenskomster skal naturligvis kun gælde for dem der
frivilligt har indgået i dem. Det er en afskyelighed når de presses ned over
andre uskyldige mennesker.

"Oprustning : Det traktatfastsættes at landene skal opbygge en stadig
stærkere militær kapacitet og EU skal kunne bidrage til bekæmpelse af
terrorisme i tredjelande. udenom FN"
Check. God ide. FN er en vittighed. Europa skal bære sin del af byrden og
ikke altid snylte op af USA. Det var skammeligt den måde Europa meldte
komplet pas med at få stoppet stridighederne i Bosnien og USA måtte kommer
over og rede os i vores egen baghave.

"Mindre demokrati/national selvbestemmelse: Der flyttes endnu flere
beslutninger fra de nationale parlamenter til ministerrådet og bureaukratiet
i EU."
Non Sequitur . Fordi flere opgaver bliver flyttet til parlamentet i EU,
betyder det ikke der bliver mindre demokrati. Det betyder ganske givet det
danske folketing får mindre magt, men for mig er det essentielle altså at
folket får indflydelse, om så den går gennem folketinget eller et EU
parlament er sådan set hip som hap. En af grundende til den nye traktat er
faktisk at forbedre det demokratiske underskud i EU. Så din modstand på
dette punkt lyder noget hult.

"Der bliver flere emner, hvor de enkelte lande kan stemmes ned. Hermed
gennemføres mere lovgivning i de enkelte lande, selv om landets regering og
parlament er imod."

..men som landets folk er for. Check. God ide. Regering og parlament har kun
værdi så længe de er de bedste egnede instrumenter til at gennemføre folkets
vilje.

Fra : Trunte

Dato : 24-04-05 23:24

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i en meddelelse
> "Skaber mere liberalisme."
> Check. God ide. Liberalisme & kapitalisme er grundstenen i alt vor
> vældstand
> og frihed. Des mere des bedre.
....ja men VELstand for hvem ?

> "Mere privatisering."
> Check. God ide. Staten har med næsten 100% track-record vist sig en
> elendig
> til at forvalte store opgaver.
...der er her tale sundhed, uddannelse og hele det sociale område.... for mig
at se har private firmaer heller ikke være så heldige: busdriften i Kbh. -
Arriva - rengøringsselskaber på sygehuse osv osv

> [...]
> Check. God ide. Multinationale selskaber skaber vældstand. Og er en motor
> globaliseringen der er den største gave til den fattige tredje verden
.....de multinationale selskaber har udplyndret den 3. verden i årtier og
betaler ingen skat ...den største gave nogensinde!!!!!!!!!!!!!!

> [...]
> Check. God ide. Markedet er ikke bare mere effektivt og billigere, det
> levere også bedre kvalitet. Kommandoøkonomi og femårsplaner tilhørere et
mere effekrivt næppe - men langt mere ukontrolabelt

> [...]
> Check. God ide. Overenskomster skal naturligvis kun gælde for dem der
> frivilligt har indgået i dem. Det er en afskyelighed når de presses ned
Jeg tror ikke at du behøver at "presse" en ordentlig løn og et ordentlig
arbejdsmiljø ned over nogen - den ny forfatning vil give Tørnæs og co. fri
mulighed for at ansætte østarbejdere til urimelige lønninger.

> [...]
> ikke altid snylte op af USA. Det var skammeligt den måde Europa meldte
> komplet pas med at få stoppet stridighederne i Bosnien og USA måtte kommer

ja historien kan jo tolkes på mange måder....

> [...]
> faktisk at forbedre det demokratiske underskud i EU. Så din modstand på
nu er DK forholdsvis lille og i forholdet til de andre EUlande vil fylde
meget lidt.....

> "Der bliver flere emner, hvor de enkelte lande kan stemmes ned. Hermed
> gennemføres mere lovgivning i de enkelte lande, selv om landets regering
> [...]
(sådan vil det jo ikke nødvendigvis altid være)
Check. God ide. Regering og parlament har kun
> værdi så længe de er de bedste egnede instrumenter til at gennemføre
> folkets
> vilje.
....og du tror se at udenlandske eu-parlamentarikere vil tage større hensyn
ril hvad danskerne mener end de danske politikere... det lyder logisk
Trunte

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-04-05 23:42

"Trunte" == Trunte <ap.moeller@webspeed.dk> writes:

> [...]
> gennemføres mere lovgivning i de enkelte lande, selv om landets regering og

Er det Enhedslisten eller Dansk Folkeparti der har solgt dig den
skræmmekampagne? Umiddelbart gætter jeg på Enhedslisten, men jeg vil
gerne kende dit standpunkt inden jeg kaster mig ud i en længere debat,
for paranoiaen er forskellig afhængigt af om man er xenofob eller
bange for fælles afgørelser der ikke kan kuppes igennem af en
magtelite.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Trunte

Dato : 25-04-05 21:53

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for paranoiaen er forskellig afhængigt af om man er xenofob eller
> bange for fælles afgørelser der ikke kan kuppes igennem af en

....mener nu ikke at det er en skrækkampagne... og har ikke købt den hverken
hos EL eller DF
- har læst den forenklede udgave af traktaten og jeg vil der rigtig gerne
overbevises om at jeg har uret - da jeg er bange for at traktaten bliver
realitet.

hvorvidt jeg er "xenofob eller bange for fælles afgørelser der ikke kan
kuppes igennem af en magtelite" - så ingen af delene snarere tværtimod,
jeg frygter faktisk at det netop vil være en magtelite der kupper og
tilsidesætter fælles afgørelser.

Trunte

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-04-05 22:13

"Trunte" == Trunte <ap.moeller@webspeed.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> ...mener nu ikke at det er en skrækkampagne... og har ikke købt den
> hverken hos EL eller DF

NÃ¥, Jens Peter Bonde.

Kan du ikke lige udpege hvilken af hans fejlfortolkninger du er
faldet for? Det fører nok for vidt ad gendrive alle 479 sider
propaganda.

> [...]
> tværtimod, jeg frygter faktisk at det netop vil være en magtelite
> der kupper og tilsidesætter fælles afgørelser.

Det behøves du ikke være synderligt bange for. EU-parlamentet er så
småt ved at få indført parlamentarismen, så Hr. Bondes skrækscenarie
med "tusinder af lukkede udvalg" er i mine øjne rendyrket propaganda.

Fra : Trunte

Dato : 26-04-05 00:19

> Nå, Jens Peter Bonde.

Er han ikke død?

næh som nævnt før stadig: http://www.eu-oplysningen.dk

Trunte

Fra : NoPasaran

Dato : 14-07-05 01:54

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote in

> Subject: =?utf-8?b?UmU6IGRlIGZvcmVuZWRl?=
> =?utf-8?b?IGV1cm9ww6Zpc2tlIHN0YQ==?= =?utf-8?b?dGVy?=

SÆLG dog den skide Mac og få en ordentlig PC.

--
NoPasaran
De vise diskuterer ideer, de middelmådige holdninger,