Jeg sælger det hele, så ..
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 07-05-05 12:59

Jeg sælger mine våben da jeg ikke regner med at komme på jagt mere

1: Perfekt til rågeregulering, eller krage/skade-jagt
Let og lækker halvautomatisk Browning .22 LR
Kiggertsigte, 4X32, Sterling
Incl. 53 "Stinger Hollowpoint" & rensestok med børster
Pris: 1.600,-

2: Meget lækker og smukt tilpasset Beretta Silver Pigeon 12/76 O/O
Single trigger, ejektor & løbsvælger
Du skal nok være mellem 185 & 195 cm. for at kunne bruge denne bøsse
Incl. rem, hylster, rensestok med børster, diverse olier & 30 "bønner"
Pris: 8.750,-

3: Fin begynder el. havbøsse 12/76 O/O
Velholdt Gyttorp, efterset justeret & ordnet hos bøssemager.
Single trigger, ejektor & løbsvælger
Forlænget ca. 1 cm. (ikke voldsomt pænt lavet, - kan laves om)
Incl. rem, hylster, fuglekrog, patronbælte & 30 "bønner"
Pris: 1.750,-

4: Våbenskab til 5 våben, Normark, Blå skafor
Pris: 1.100,-

Der er billeder af det hele på http://jan.selchau-hansen.dk/jagtslut.htm

Skriv mig mig en mail på : <mit fornavn> @ <mit efternavn> .dk
eller ring på 2042 1918

hvis du er interesseret.

Jan Selchau-Hansen

(jeg lægger tingene på dba.dk om et par dage)

Fra : Peder Porse

Dato : 07-05-05 17:56

Og hvor er vi i den store vide verden?'
Prisen er nu for høj under alle omstændigheder.
pp

Fra : sailor99

Dato : 07-05-05 18:07

"Peder Porse" <pp@FJERNESpederporse.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvor er vi i den store vide verden?'
> Prisen er nu for høj under alle omstændigheder.
> pp

Du kan jo ringe til manden! Så får du helt sikkert at vide, hvor tingene
befinder sig, og du kan indlede en forhånds prisforhandling, hvis du mener
at vide bedre.

Er prisen for høj på Browningen, Berettaen eller Gyttorpen?

Jeg ville ønske, vi kunne blive fri for den slags "smarte" kommentarer!

Mvh
Georg

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-05-05 16:34

> Er prisen for høj på Browningen, Berettaen eller Gyttorpen?
>
> Jeg ville ønske, vi kunne blive fri for den slags "smarte" kommentarer!
>
> Mvh
> Georg
He He, manden er politiker, så han er lovlig undskyldt......ik

Michael

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 08-05-05 07:08

Peder Porse wrote:
> Og hvor er vi i den store vide verden?'
> Prisen er nu for høj under alle omstændigheder.
> pp

Hej Peder

Tak for din respons.

Jeg bor i Skibby (Sjælland, Hornsherred).
Men skal til Jylland (Trekantsområdet) i Pinsen.

Hvad priserne angår, så er priser jo altid en spørgsmål om hvad man godt
kunne tænke sig.
Det er jo ikke altid at man kan få det, så må der handles.
Der er evt. også andre ting der ku' smides ind i handlen, eksempelvis
8 ubrugte lokkeænder
billigt "kineserluftgevær" med hagl & skiver

Jan Selchau-Hansen

Fra : Peder Porse

Dato : 08-05-05 07:21

Det var mest den salonriffel, men som der er skrevet er den måske ikke
mulig at få registreret...

Det vil heg undersøge først..du hører evt. nærmere.
pp

Fra : J Nielsen

Dato : 07-05-05 19:21

On Sat, 7 May 2005 13:58:45 +0200, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

> [...]
>Let og lækker halvautomatisk Browning .22 LR
>Kiggertsigte, 4X32, Sterling
>Incl. 53 "Stinger Hollowpoint" & rensestok med børster

Som våbenloven tolkes i øjeblikket skal man desværre ikke regne med at få
våbentilladelse til en halvaut. salonriffel - med mindre den er plomberet til
2 skud eller ændret så man skal repetere efter hvert skud.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 08-05-05 07:11

J Nielsen wrote:

> [...]
> at få våbentilladelse til en halvaut. salonriffel - med mindre den er
> plomberet til 2 skud eller ændret så man skal repetere efter hvert

Korrekt, men der vist lidt forskel på hvordan loven tolkes rundt omkring i
landet.

Forøvrigt står der intet på min våbentilladelse om at det er en halvautomat,
ej heller noget om magasinets størrelse.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Kito

Dato : 09-05-05 06:10

"J Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

til
2 skud eller ændret så man skal repetere efter hvert skud.

Jeg fik våbentilladelse til min halvautomat salonriffel i sidste uge, og her
var der ingen problemer. Det er selvfølgelig klart at den ikke kan bruges
til jagt, men kun til regulering.
Jeg har hørt lidt om at nogle kommuner forlanger, at der skal dukumenteres
for at der er adgang til råge regulering inden der kan får våbentilladelse.

vh
Poul

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-05-05 10:28

On Mon, 9 May 2005 07:10:18 +0200, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:

> [...]
>for at der er adgang til råge regulering inden der kan får våbentilladelse.

/begin rant

Hører man under Odense Politikreds kan man godt glemme at få tilladelse til en
halvaut. salonriffel. Uanset hvor mange erklæringer man møder op med!

Jeg måtte praktisk taget *forærer* to Heckler&Koch rifler (22 WMR og 22 LR)
til en våbenhandler. Rifler jeg havde ejet i 25 år og som repræsenterede en
værdi af ca. kr 6000,- Hertil skal lægges kr 3000,- til en ny Sako - En
salonriffel skal man jo have...

Senere har jeg hørt at praksis muligvis skal ændres, så loven skal tolkes ens
uanset politikreds. Det var fandengaleme også på tide! Desværre hjælper det
ikke mig eller de mange andre der allerede har måttet sige farvel til deres
halvautomater.

/rant off
--
- JN -

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 09:54

Hejsa surt du ikke regner med mere jagt !!
hvad skal du have for det hele evt. uden våbenskab
gerne med

Jesper
Frderiksværk

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 09-05-05 17:22

J.O wrote:
> Hejsa surt du ikke regner med mere jagt !!
> hvad skal du have for det hele evt. uden våbenskab
> gerne med
>
> Jesper
> Frderiksværk

Hej Jesper,
Tak for din respons.
Jeg har sendt dig en mail, så vi holder vores forhandlinger ude af gruppen

mvh Jan

Fra : Morten Holst

Dato : 13-05-05 22:56

Hej Jan...