Forlænget weekend omkring kristihimmelfart~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-04-05 17:45

hejsa!

vi har været ved at kikke på en lille forlænget weekend til eksempelvis
budapest, Athen eller mange andre spændende destination fra Torsdag den
5.Maj til Søndag den 8.Maj, men det er vist helt umuligt at få en flybillet
til rimelige penge...eller?

Prisen er vigtigt, og hvis det var lidt varmt ville det også være fedt... er
der nogen der kender et sted hvor de har nogle pladser tilbage til rimelige
priser?? dog kun disse 4 dg...

Mange lande i europa har interesse...

mvh Jan og Mette

Fra : Kim Jespersen

Dato : 24-04-05 19:53

Et par som jer skal da en tur til Prag på en forlænget weekend. Herregud
der er da mange lande der har meget at byde på, men der er da kun et
land og en by der kan give en tur over Carlsbroen, stribevis af små
romantiske spisesteder og cafeer og så er der også lunt i vejret dernede
på denne tid.
http://www.praha.cz/?lang=en
http://www.visitprague.cz/

Tager i bilen, er der ca. 12 - 14 timer til i er i Prag med fornuftig
fart og så kunne i smutte et par timer forbi Dresden og kigge lidt på
Tysk kultur. Ja der er nok nogen der syntes det er et mærkeligt råd, men
sjovt nok tager mange til Berlin, men overser Dresden fuldstændigt,
selvom Dresden også har meget kultur at byde på og specielt den gamle by
er noget af det smukkeste.
http://www.dresden.de/index.html?lang=eng&PHPSESSID=871c6c039a8c32edf29e36004ddfc9c2

Hvad det koster, ved jeg ikke helt men det er muligt at få et
dobbeltværelse i Prag for omkring 400-500 kroner i døgnet = 3 døgn +
benzin/diesel til omkring 2 * 1000 km. = 1200,- kr. ialt hvis man kører
fornuftigt og holder omkring 13½ km/l.
Så har man en lille ferie for 2 til i omegnen af 3000,- kr. alt
inklusive med mindre man bliver bidt af stemningen og tager på
shoppingtur, så kan det blive lidt dyrere.

Kim

Fra : Kim Jespersen

Dato : 24-04-05 20:01

Glemte lige at skrive at tager i bilen derned, så pas for guds skyld på
når/hvis i kører rundt inde i byen. Tag det fra en der har fået en bøde
for deres sindsyge færdselsregler inde i centrum.
Køb et kort med det samme i kan komme til det, parker på hotellet og tag
deres fremragende metrosystem rundt.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-04-05 20:20

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@SeTmOaPiSlPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Et par som jer skal da en tur til Prag på en forlænget weekend.

Hejsa Kim:)

Det gjorde vi sidste år.. Amsterdam og London året forinden.. vores rejser
er på (honny.dk)... Tror det nok skal være med fly et sted lidt længere
væk.. Rusland er også en mulighed.. men alt er desværre hamrende dyrt nu, da
vi er sent ude:(

Fra : Kim Jespersen

Dato : 24-04-05 20:49

Det er nemlig rigtigt at det er dyrt nu, det var en af grundene til at
jeg foreslog Prag og så selvfølgelig fordi det er en af de mest
romantiske byer jeg nogensinde har besøgt.
Rusland er lidt svært nu, for i skal satse på en grænsevisum, da det
tager længere tid at få et ambassadevisum og hvis det endeligt skulle
være lidt varme og romantik, så skulle i kigge i retningen af
Republikken Krim, men det bliver nok lidt dyrt.
Hvis i gerne vil undersøge det med Krim, så skal i først og fremmest
finde rejsen med Aeroflot.
http://www.aeroflot.com/eng/
Hotel Yalta på Krim: http://www.mt.crimea.com/hotels/en/yalta_hotel.htm
Guide: http://www.blacksea-crimea.com/index.html
Men det bliver nok en dyr historie for så kort en tur, desværre.

Jeg er midlertidig løbet tør for gode ideer, hvis jeg falder over en ny,
siger jeg til.
Ellers håber jeg, at i finder noget. Så ha' en rigtig god tur :)

Kim

Fra : Inger Buchard

Dato : 24-04-05 21:43

Har I nogensinde været i München - med tog? Det kan nås på en lang nat, byen
har lidt Firenze over sig, og er vejret med jer, er det høj sol og
udendørstemperaturer.
Glem ikke Pfälzische Weinstuben ved Odeonplatz. Kunst er der nok af - tre
Pinakoteker fra Middelalderen til Asger Jorn og meget andet.
Inger

Fra : Anette

Dato : 24-04-05 23:13

Jan Tovgaard wrote:
> Prisen er vigtigt, og hvis det var lidt varmt ville det også være
> fedt... er der nogen der kender et sted hvor de har nogle pladser
> tilbage til rimelige priser?? dog kun disse 4 dg...

tjek www.sterling.dk de har mange storbyferier af forskellig art.

Personligt vil jeg foretrække en af mine yndlingsbyer, Barcelona.
Varme, sol, hygge, hæderlige priser, oceaner at se på fra den vildeste kunst
til de mest platte måder at få folks penge op ad lommerne . Fantastisk
Gaudi arkitektur, Kunst af Salvador Dali, Picasso, den aldrig færdige
Sagrada familia, Oceanarium med smukke hajer og kæmperokker o.s.v. mere end
rigeligt til 4 dage

God ferie

/ Anette