Dårlig ydelse - igen
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 26-05-01 20:39

Hej igen

Jeg har tidligere beklaget mig over ydelsen på mit TNT2 M64 grafikkort, hvor
jeg kun kan få en score på omkring 700 - 800 i 3Dmark2001. Jeg har
efterfølgende fået kontakt med en australsk fyr, der kan komme op på en
score på omkring 1600 med en konfiguration der minde meget om min -
tilsvarende processor, tilsvarende grafikkort og operativsystem, men
driveren er forskellig. Det giver noget at leve op til og jeg har fået blod
på tanden, så jeg slås videre med mine drivere og hvad jeg nu ellers kan
hitte på.

Jeg har prøvet at installere samme driver som min "ven" down-under, men det
giver ikke nogen forbedring. Han anbefaler desuden, at jeg installerer et
tweak-program, men det har jeg ikke turdet kaste mig ud i endnu, for jeg
aner ikke, hvad det er. Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig det?

Er der også en venlig sjæl, der kan komme med nogle flere konstruktive bud
på, hvad jeg skal kigge efter i min konfiguration - kan det være bios eller
motherboard eller .....?

Jeg håber på flere konstruktive kommentarer.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : CrapMan

Dato : 26-05-01 22:10

Kirsten og Hans Erik <hanserik@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ep0ru$r8q$1@news.inet.tele.dk...
> Hej igen
Ja Hej.!
> [...]
blod
> på tanden, så jeg slås videre med mine drivere og hvad jeg nu ellers kan
Hvilken kofig er det lige du har? CPU ram osv.?

> [...]
eller
> motherboard eller .....?
>
> Jeg håber på flere konstruktive kommentarer.

3dMark2001 er et meget grafikkort krævende prg. Et Riva TNT2 M64 er ikke det
bedste ydelsesgrafikkort på marked. En score på 700-800 på en eks. Duron
800 vil jeg sige er helt ok for dit grafikkort?
Men skriv lige din Konfig..!
Du kan evt. hente 3dmark2000 og lave en test der, og så sammenligne dit
resultat med andre måling af samme konfig på nettet ( findes ikke for
3Dmark2001 endnu )

CrapMan

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-05-01 00:19

Sat, 26 May 2001 23:09:46 +0200, skrev CrapMan, på 50 linier, i
<9ep63j$4u4$1@news.cybercity.dk>, :

>Du kan evt. hente 3dmark2000 og lave en test der, og så sammenligne dit
>resultat med andre måling af samme konfig på nettet ( findes ikke for
>3Dmark2001 endnu )
åhh hvorfor ikke?
Feks var en lille test jeg kørte på mit gamle hakkebræt da med på
http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_compare.shtml?&project_type=6&dprid=823870&search=1

Så man kan da let sammenligne

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Lars Krag

Dato : 28-05-01 08:03

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Feks var en lille test jeg kørte på mit gamle hakkebræt da med på

http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_compare.shtml?&project_ty
pe=6&dprid=823870&search=1

Av, av, av. Gør det ikke ondt at se sin 'puter lide sådan ?

Lars

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-05-01 12:14

Mon, 28 May 2001 09:02:38 +0200, skrev Lars Krag, på 12 linier, i
<YJmQ6.5775$rB3.617413@news010.worldonline.dk>, :

>Av, av, av. Gør det ikke ondt at se sin 'puter lide sådan ?
>
>Lars

Jo men hvad man kan jo ikke forlange mere af en 300A processer
Men hvis du vil, kan du jo måske starte en indsamling

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-05-01 00:15

Ehm system er ???
Jeg ville foreslå ngt nvidia ref driver 11.xx el 12.xx kan ik huske hvad de
hedder men de kan give ngt i boost ... Et tweak program er et program, hvor
man kan gå ind og hæve hastigheden på ram'ene på sit grafikkort :) Og der
ved opn¨en større hastighed

Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 27-05-01 07:16

Nåja, mit system er PIII, 866 MHz med 128 MB RAM, som kører på Windows ME.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : Sven

Dato : 27-05-01 21:59

> Nåja, mit system er PIII, 866 MHz med 128 MB RAM, som kører på Windows ME.
>

> Med venlig hilsen
>
> Hans Erik Jensen

Umiddelbart vil jeg sige, at din score ikke er så tosset endda med dit
grafikkort in mente. Det er helt klart det svageste led i dit system.
Et tweakprogram er et program, som kan aktivere/deaktivere forskellige
funktioner, som dit kort understøtter, men som ikke er tilgængelige i de
alm. drivere. Udover dette, så kan et tweakprogram også (næsten) altid hæve
clockfrekvensen på videokortet. Du kan downloade et sådan tweakprogram på
http://www.guru3d.com/

Sven

Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 27-05-01 22:23

Hej Sven

Er der nogen tommelfingerregler for, hvor meget man kan hæve clockfrekvensen
på videokortet med?

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : Sven

Dato : 28-05-01 02:28

> Hej Sven
>
> Er der nogen tommelfingerregler for, hvor meget man kan hæve
clockfrekvensen
> på videokortet med?
>
> Med venlig hilsen
>
> Hans Erik Jensen

Nja, både og. Hovedreglen er dog altid, at når man overclocker, så udvikles
der mere varme, som man så skal skaffe sig af med. Jeg plejer at gøre det,
at jeg overclocker med en lille smule ad gangen, spiller et grafikintensivt
spil en lille times tid, overclocker lidt mere. Sådan fortsætter jeg indtil
den enten bliver ustabil, eller der kommer grafikfejl. Så er det bare at
overclocke en smule mindre, og man er så på det specifikke korts grænse. Da
der kan være stor forskel fra det ene kort til det andet, er der ikke andet
for end at begynde i det små. Er man forsigtig, og ikke kører med grafikfejl
eller andet, burde der ikke kunne ske noget, men man forkorter alligevel
kortets levetid pga den større varme.
Afhængig af hvad du bruger din PC til, burde du nu nok overveje om du ikke
skulle spare sammen til et lidt bedre grafikkort, da resten af din PC
sagtens kan "føde" et meget heftigere grafikkort end det du har nu. Det
behøver jo bestemt ikke at være det nye Geforce 3, mindre kan sagtens gøre
det.

Sven

Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 28-05-01 05:20

Hej Sven

Tak for svaret. Man ødelægger altså ikke kortet helt ved at overclocke
(ihvertfald på kort sigt) - det bliver bare ustabilt?

mvh

Hans Erik

Fra : Santa Xcaze

Dato : 28-05-01 11:23

Altså det svarer lidt til at bore en bil (hvis man er bil freak) ... DU
nedsætter motorens levetid, men til den tid motoren går kold vil du
alligevel have en bil :)
Sagt på en anden måde du mindsker måske dit kortslevetid med nogle år ..
Meeeen jeg ville også tror du havde skiftet grafikkort inden der er gået et
år ...

Fra : Sven

Dato : 28-05-01 21:54

Hej.
Nja, nu vil jeg ikke give nogen garanti, men starter man forsigtigt, så kan
jeg ikke forestille mig, at der sker noget ved det. Du skal selvfølgelig
ikke starte med at hæve hastigheden 100%, tænde PC'en og så gå fra den i
længere tid!

Sven

Fra : Frank Andersen

Dato : 27-05-01 09:48

Kører din pc godt ?
Har du gode, klare billeder på din skærm ?
Hvis ja, hvad er dit problem så ?

Frank

Fra : Morten Christensen

Dato : 08-06-01 13:54

3DMark2001 er et bøsseprogram skrevet til DirectX 8. Du kan ikke
forvente at få anvendelige testresultater, hvis ikke du har et GeForce3.
Prøv 3DMark 2000 eller et andet program. Jeg fik 495 med et TNT2 Ultra.
Derimod synes jeg der er en mærkbar forbedring (fps) i spillene med
DirectX8 og de nyere NVidia driver versioner, og det er vel det eneste
der tæller i den sidste ende.

N~TcC

Fra : Morten Christensen

Dato : 08-06-01 14:00

Har endda fået 10 fps xtra i Quake2 ved at gå fra version 3.02 til 6.50,
så det er da ganske tilfredsstillende.

Fra : David Lebech

Dato : 08-06-01 14:14

Du skulle nu downloade de helt nye drivere fra Nvidia i stedet for kun 6.50.
Gav mig en lille ydelsesfremgang... www.nvidia.com

Mvh
David Lebech

Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-06-01 18:52

Morten Christensen wrote:

> Prøv 3DMark 2000 eller et andet program. Jeg fik 495 med et TNT2 Ultra.

Sjovt, mit TNT2 Ultra får 1555 i 3DMark 2001.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.