formular visning i browser andet end explo~
Fra : Jan

Dato : 21-04-05 18:06

Har et problem med at de besøgende som bruger Netscape og Firefox ikke kan
udfylde og sende formularer lavet med Frontpage.

Kan det lade sig gøre at løse dette?

jd

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 21-04-05 21:09

Netscape tolker nogle af tingene lavet med FP anderledes end MSIE - du kan
slå den funktion fra, der tillader dig udelukkende at lave en hjemmeside i
FP - så skulle det virke -men så kan det da godt være at dine formularer
ikke er tilgængelige.

Det er fx en kendt sag at man ikke uden videre kan lave en drop-down-boks i
FP uden at tilrette den manuelt til brug i Netscape - i hvert fald i
tidligere versioner af FP (tidligere end FP2003)

--
ahw

Fra : Jan

Dato : 22-04-05 06:52

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> i FP uden at tilrette den manuelt til brug i Netscape - i hvert fald i
> tidligere versioner af FP (tidligere end FP2003)

Ok, men hvor slår man den funktion fra?

problemet er at når man har udfyldt formularen og klikker send åbner den for
ens email måske noget med at knappen er en Mailto: knap kan jeg se nederst
når jeg rører ved knappen, havde teksten man har skrevet i formularen så
bare kommet med men det gør den ikke og så skal det hele skrives om igen
desværre.

jd

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 22-04-05 10:08

I FP 2003 - Funktioner - webbrowserkompatibilitet - skift - (browsere): vælg
fx både MSIE og Netscape. Evt. brugerdefineret - i så fald vil de ting, der
ikke virker i de nævnte browsere blive udelukket.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 28-04-05 13:28

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote in message
> [...]
> nederst når jeg rører ved knappen, havde teksten man har skrevet i
> formularen så bare kommet med men det gør den ikke og så skal det hele

Hvis den trigger "Mailto:" kommandoen, så er det kun fordi formularen beder
den om det. Så har det ikke noget at gøre med hvilken browser du anvender.

Men du skriver som om det er underforstået, at IE kan udfylde og sende
formularen, men hvis "Send" knappen trigger "Mailto:" kommandoen, vil det
give samme resultat i IE som i FF og NS. Hvis det er en rigtig FP formular
kan den kun køre på en server med FP server extensions, og den indsætter
ikke "Mailto:" kommandoen.

Et link til siden vil give os lidt mere at gå efter.

mvh
Ulrik

Fra : Jan

Dato : 29-04-05 04:24

> [...]
> ikke "Mailto:" kommandoen.
>
> Et link til siden vil give os lidt mere at gå efter.

Har løst problemet, det der er sket er at den har indsat en linie med noget
href (tror jeg der stod) sammen med den resterende formular, da den blev
fjernet var der intet problem,
Ved brug af Netscape og FireFox blev den før vist som en Mailto: derfor
åbnede den mailboksen for at sende indholdet, undtagen i Explorer.

Takker jer alle for jeres kommentarer og forslag til løsningen.

jd

Fra : Birgitte

Dato : 23-04-05 06:16

Har du nogen ide om hvor mange der bruger netscape ?
ifølge min tæller er det under 1 % på 2 år.
97 % bruger explore de sidste 3 er fordelt på en hel masse andet

--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : Jan

Dato : 25-04-05 05:45

"Birgitte" <bwh@NOSPAMFORMEPLEASEos.dk> skrev i en meddelelse
> Har du nogen ide om hvor mange der bruger netscape ?
> ifølge min tæller er det under 1 % på 2 år.
> 97 % bruger explore de sidste 3 er fordelt på en hel masse andet

Nope, men det er for en svensker, og det lader til at de er flere der bruger
både netscape og firefox der ovre.

jd