viderestilling for url er overskredet
Fra : Christoffer

Dato : 17-04-05 19:52

i FF får jeg følgende besked
"viderstillingsgrænsen for denne URL er overskredet. Kan ikke hente den
ønskede side. Dette kan evt. skyldes at cookies måske er blokeret."
med siden http://www.dkmother.frac.dk/site/test.php

For er reproducere fejlen, så prøv at logge ind med test/test og refresh
browseren.

Koden for siden kan ses her http://www.dkmother.frac.dk/site/test.phps

Hvad er det egentlig er der fremkalder denne fejl? jeg har prøvet at søge på
nettet, men har kun kunnet finde tekniske forklaringer som ligger langt uden
for min php-kunnen.

Christoffer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-05 20:37

On Sun, 17 Apr 2005 20:52:26 +0200, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

> [...]
>nettet, men har kun kunnet finde tekniske forklaringer som ligger langt uden

Følgende kode:

header("Location: test.php");

... viderestiller brugeren til siden "test.php". Det betyder, at
browseren henter test.php igen.

Hvis den så bliver ved med at viderestille til forskellige sider
(eller sig selv), så holder browseren op med at følge
viderestillingerne efter et par gange, for at undgå at gå i løkke.

Såvidt, jeg kan se, så hvis brugeren er authenticated på din side,
bliver han viderestillet til test.php. Og det gør han så igen. Og
igen. Og igen. Og...

--
- Peter Brodersen

Fra : Christoffer

Dato : 17-04-05 21:14

> [...]
>
> Såvidt, jeg kan se, så hvis brugeren er authenticated på din side,
> bliver han viderestillet til test.php. Og det gør han så igen. Og
Smart, så må jeg bare finde en anden metode at få det til at virke... Mit
problem er nemlig at efter login, så hvis browseren bliver refreshet,
forsvinder menuen som kom frem efter log-ind.

Tak for svaret!
Christoffer

Fra : Nicky Precht

Dato : 19-04-05 18:56

> Smart, så må jeg bare finde en anden metode at få det til at virke... Mit
> problem er nemlig at efter login, så hvis browseren bliver refreshet,
> forsvinder menuen som kom frem efter log-ind.

Login info, klik -> verify_login.php, redirect -> enten login side eller
forside.
På den måde fjernes post data advarsel ved refresh...

Kan du ikke bare registrere noget data i $_SESSION?
Hvis det data er tilstede, så er brugeren logget ind og menu'en virker.
Hold det evt. op mod en database forespørgsel, for at sikre at personen
ikke fusker på en eller anden obskur måde...

/Nicky