flere transit spørgsmål
Fra : JytteJ

Dato : 17-04-05 12:52

Jeg skal købe en billet Kh. - Vancouver rejse til efteråret.
Jeg har mulighed for at vælge forskellige afgange, med forskellig transittid
i f.eks. london.
Jeg vil selvfølgelig helst have at rejsetiden er så kort som muligt.
Der er mulighed for en tur, hvor der kun er 1t. og 20 min mellem ank. fra
kh. og afgang fra Heathrow, men det er måske et risikabelt valg ??

Hvis man køber en billet Kh. - Vancouver. og ens 1. eller 2. fly er så
forsinket at det næste ikke nås. Hvem har så ansvaret for det ??

Det er i det hele taget et underligt system (hvis der er noget) med de
flyvebilletter. Man kan sagtens få en rejsetid på 33 timer, og som er dyrere
end en rejsetid på 15 timer.
På een dato vil det tage 37 timer, men vælger man hjemrejsedatoen een dag
senere, ser billedet straks helt anderledes ud.
Osv. osv.

JytteJ

Fra : Martin K. R.

Dato : 18-04-05 12:17

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> Der er mulighed for en tur, hvor der kun er 1t. og 20 min mellem ank. fra
> kh. og afgang fra Heathrow, men det er måske et risikabelt valg ??

Mange flyselskaber angiver 2 timer mellem ankomst/afgang som absolut minimum
ved internationale flights (visse selskaber tilråder endda 4 timer). Det er
selvfølgelig for at tage højde for forsinkede fly, afstand mellem ankomst-
og afgangsterminal, sikkerhedscheck osv.). Så 1t. og 20 min. er måske lige i
underkanten?

Jeg har tre gange haft 15 timers ventetid i Singapore Airport - se DET er
ventetid

> Hvis man køber en billet Kh. - Vancouver. og ens 1. eller 2. fly er så
> forsinket at det næste ikke nås. Hvem har så ansvaret for det ??

Det har jeg også tit tænkt over, men har heldigvis endnu ikke haft brug for
at vide det...

> [...]
> På een dato vil det tage 37 timer, men vælger man hjemrejsedatoen een dag
> senere, ser billedet straks helt anderledes ud.

Joh, men det er der vel ikke noget underligt i. Flyselskaberne sælger
flybilletter og ikke andet - at du så vælger afgange der ikke passer sammen
er de sådan set ligeglade med, så det får du ingen rabat for.
Desværre er fly jo ikke lige så hyppige som busser, så man kan sagtens
risikere at skulle flytte lidt rundt på sine flyvninger, hvis det ene fly
går hver anden dag, og det andet kun en gang om ugen.

Martin

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-04-05 23:03

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

>Jeg har tre gange haft 15 timers ventetid i Singapore Airport - se DET er
>ventetid

Og jeg har skiftet fly på 15 minutter i Heathrow

Men også brugt mange timer til i Singapore Airport...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-05 18:46

Ove Kjeldgaard <ReadMyEmail@The.Signature> skrev....

> Og jeg har skiftet fly på 15 minutter i Heathrow

Er bare nysgerrig for hvordan de gør den slags i Heathrow. Kender
proceduren i CPH og dér kan det gøres helt ned til 5 min fra et flys
ankomst til det næstes afgang, inkl. bagage. Selvfølgelig afhængig af
omstændigheder.

Fik du osse din bagage med(hvis du havde nogen)?

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 20-04-05 20:47

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote:

> [...]
>omstændigheder.
>
>Fik du osse din bagage med(hvis du havde nogen)?

Vi var en gruppe på ca. 20 personer, på vej tilbage fra ferie med mellemlanding
i Heathrow.

Hvor langt der var mellem gatene kan jeg ikke huske, men vi havde en fra
lufthavnen som guide, og det foregik i løb.

Det mest fantastiske var, at vi alle fik bagagen med til København

Og så har det været tilbage omkring 1995.

Fra : Martin K. R.

Dato : 21-04-05 07:21

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> wrote in message

> [...]
>
> Hvor langt der var mellem gatene kan jeg ikke huske, men vi havde en fra
> lufthavnen som guide, og det foregik i løb.

Det har jeg også prøvet i Frankfurt (mellemlanding København - Frankfurt -
Miami) i 2002.
Som en flok bissende gnuer blev vi drevet i løb gennem lufthavnen, hvorefter
vi skulle stå i kø i en time til sikkerhedschecket...

Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-05 08:41

> [...]

> Hvor langt der var mellem gatene kan jeg ikke huske, men vi
> havde en fra lufthavnen som guide, og det foregik i løb.

I CPH har ihvertfald SAS en selvstændig transportservice kaldet
QTP(Quick Transfer Passengers), hvor der står nogen og venter med et
køretøj når flyet lander. Derfra køres passagererne direkte over til
deres connection. En tilsvarende service eksisterer for bagage.

Men det er naturligvis en afvejning af omstændigheder om servicen
tages i brug.

> Det mest fantastiske var, at vi alle fik bagagen med til
> København

Njarh, det er som regel lidt nemmere at hundse med bagage.
Spørgsmålet er bare om nogen gør det

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 21-04-05 12:09

On Wed, 20 Apr 2005 21:47:20 +0200, Ove Kjeldgaard wrote:

> Det mest fantastiske var, at vi alle fik bagagen med til København

Så længe I undgår Düsseldorf... :-/

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Kristian

Dato : 18-04-05 12:40

> [...]

>Der er mulighed for en tur, hvor der kun er 1t. og 20 min mellem ank. fra
>kh. og afgang fra Heathrow, men det er måske et risikabelt valg ??

For Heathrow vil det være rart at vide om du skal skifte terminal.
Hvis du skal det, er 1t20min ikke meget. Men hvis det drejer sig om
SAS/Air Canada ligger de begge i samme terminal.(T3)

>Hvis man køber en billet Kh. - Vancouver. og ens 1. eller 2. fly er så
>forsinket at det næste ikke nås. Hvem har så ansvaret for det ??

Hvis du rejser på en sammenhængende billet, hvor bagagen er checket
ind til Vancouver er det flyselskabet der hænger på den. Men problemet
kan så være at den næste afgang ikke er før dagen efter. Og desuden
om flyselskabet betaler for en eventuel overnatning i London. Det vil
i alt fald være en god ide at undersøge det hos rejseselskabet.

> [...]
>På een dato vil det tage 37 timer, men vælger man hjemrejsedatoen een dag
>senere, ser billedet straks helt anderledes ud.

Kristian

Fra : Ralph

Dato : 19-04-05 00:02

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er mulighed for en tur, hvor der kun er 1t. og 20 min mellem ank. fra
> kh. og afgang fra Heathrow, men det er måske et risikabelt valg ??

JO, har prøvet det, skulle via Paris til Washington DC, men der var tåge i
Paris, så flyet fra Billund måtte ikke lette før tågen i Paris var væk, men
det var tilfældigvis ca. samme tid som vores fly skulle lette fra Paris, så
det gav 8 timers ventetid i Paris.

> Hvis man køber en billet Kh. - Vancouver. og ens 1. eller 2. fly er så
> forsinket at det næste ikke nås. Hvem har så ansvaret for det ??

Ansvar og ansvar, du skal nok komme frem - med et senere fly - det er dog
ikke sikkert at din bagage er med (qua ovennævnte var vores det IKKE - den
kom dagen efter), du får dog lidt (såvidt jeg husker 5-600 kr) til køb af
det mest nødvendige

> [...]
> På een dato vil det tage 37 timer, men vælger man hjemrejsedatoen een dag
> senere, ser billedet straks helt anderledes ud.

JA, JA, JA: se deres fine tilbud: kun kr. 498 enkeltbillet til XXland, men
det koster 8.000 at komme hjem igen, jeg søgte på SAS for at vores familie
(5 pers.) kunne komme til Kroatien til sommer, 7.500 pr. tur, nårh ja,
selvfølgeligt er det lidt dyrere end tog, men hvad, skal vi prøve? Indtil
jeg så at det var PR.PERSON, ialt kr. 75.000 PLUS skatter og afgifter.
Find et rejsebureau - JEG kan tivertifald ikke finde ud af det.

--
venligst
Ralph

Fra : JytteJ

Dato : 19-04-05 04:38

> [...]
> jeg så at det var PR.PERSON, ialt kr. 75.000 PLUS skatter og afgifter.
> Find et rejsebureau - JEG kan tivertifald ikke finde ud af det.

Jeg kan nu godt finde ud af det, jeg undrer mig bare såre. Og så vil jeg da
hellere selv score den fortjeneste som rejsebureauet skal ha´

VH.
JytteJ

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 19-04-05 05:41

> Jeg kan nu godt finde ud af det, jeg undrer mig bare såre. Og så vil jeg
> da hellere selv score den fortjeneste som rejsebureauet skal ha´
>
> VH.
> JytteJ
Den er svær at få (altså avancen)! Hvis selskaberne sælger billetterne
billigere, end rejsebureauerne gør, så dør bureauerne. Det har
flyselskaberne ingen interesse i. Derfor vil det kun være de meget få
punkt-til-punkt billetter, som man selv kan finde billigere end bureauerne.
Så snart at man stiller et minimum af krav om fleksibilitet til sin billet,
skal flyve til "mærkelige" destinationer eller har brug for "Open Jaw"
billetter, så er det umuligt at finde billigere end hos bureauerne. På en så
relativ enkel rejse som ud til Kiev hjem fra Bukarest, var det fuldstændig
umuligt, at finde en billige rejse på nettet, mens rejsebureauet klarede det
nemt og hurtigt.

Kennet
--------
netop opdateret med vores Prag-tur