Billige ting i Ungarn
Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-04-05 10:48

Hejsa .. jeg ville lige høre om der var nogen der kunne fortælle hvad der
med fordel kan købes i Ungarn (Budapest)

Kan se det tidligere har været oppe her i gruppen:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=3d63baf1%240%2464901%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=10&prev=/groups%3Fq%3DUngarn%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.fritid.rejse%26selm%3D3d63baf1%25240%252464901%2524edfadb0f%2540dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D10

Hvor der blevet foreslået lokalt spiritus, vin og tøj ... Men er der andet
folk kan foreslå?

På forhånd tak
Morten

Fra : Henrik Madsen

Dato : 17-04-05 16:51

On Sun, 17 Apr 2005 11:48:24 +0200, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>Hvor der blevet foreslået lokalt spiritus, vin og tøj ... Men er der andet
>folk kan foreslå?

Med hensyn til tøj så lad være med at købe det på markeder til meget
lave priser og forvent at få noget der er godt..

Tit og ofte bliver du offer for et fupnummer hvor de viser dig en
smart mærkevare trøje, du får lov at prøve den i en størrelse der
passer og når du så har handlet så tager de en trøje i din størrelse
fra bunken der er pakket pænt ind og så videre og propper den hurtigt
i en pose til dig....Og når du så kommer hjem med den så viser det sig
at den du prøvede var en original men den du fik var i høj grad
uoriginal.. Tit er der bevidste stavefejl på den du får. F.eks købte
jeg engang en T-shirt dernede, den jeg prøvede var en "Tommy Hilfiger"
men den jeg fik med var en "Tommy Hilfinger" altså et lille diskret
"i" for meget..

Derudover kan man sige at deres sprit er billigt men smager aht og
cigaretter skal du gå efter mærker du kender, ikke noget med det
lokale, det er som regel noget billigt hø der smager af netop HØ

Henrik

Fra : LD

Dato : 17-04-05 17:13

> [...]
> jeg engang en T-shirt dernede, den jeg prøvede var en "Tommy Hilfiger"
> men den jeg fik med var en "Tommy Hilfinger" altså et lille diskret

He..he... selvfølgelig trist med det fupnummer - men nu havde du vel
ikke forventet at købe originalt mærketøj på et marked i Ungarn?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-04-05 18:14

On Sun, 17 Apr 2005 18:12:55 +0200, "LD" <answer.tothe@group.invalid>
wrote:

>He..he... selvfølgelig trist med det fupnummer - men nu havde du vel
>ikke forventet at købe originalt mærketøj på et marked i Ungarn?

Nej bestemt ikke, jeg gav en pris som klart indikerede at det ikke var
mærketøj, syntes dog alligevel det var lidt stift at de direkte snyder
på den måde. Jeg ville nok have købt den selvom den havde haft den
stavefejl, ved bare det er ret udbredt dernede også blandt handlende
som sælger ting direkte som om det VAR mærkevaretøj og som siger det
ER mærkevarer. Skal så også lige siges at de aldrig påstod det var
originalt mærkevare men jeg er SIKKER på at den jeg prøvede rent
faktisk VAR en ægte og regnede da ikke med at der var væsentlig
forskel på den jeg prøvede og den jeg fik med i posen ..

Hørte bare efterfølgende fra nogle lokale at det var MEGET udbredt
dernede..

Henrik