el mariachi med ny handling
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-04-05 10:04

Sad i aftes og genså "El Mariachi" med en god ven der ikke
kendte den. Han var som jeg også begejstret over den gode
film med den simple teknik :) Men... så var det at jeg
kom til at læse bagpå coveret... Jeg havde jo godt set at
man havde oversat titlen til "Dræberen" - men udfra hvordan
man ellers oversætter titler er det jo ikke så specielt.
Som overskrift står der så: "Hans eneste ønske er at blive
en dræber præcis som sin far, farfar og sin oldefar..."

<sarkasme>
Har jeg helt misforstået hele plottet her efter måske at
have set filmen 4-5 gange, lyttet til kommentarspor og
så videre... eller kunne det tænkes at de bare ikke har
gidet slå ordet mariachi op i en ordbog - der har måske
siddet en gymnasieelev hos Columbia/Tristar og sagt:"hov
det ord tror jeg at jeg kender - det betyder dræber..."
</sarkasme>

Well.. Scanbox og OnAir plejer jævnligt at lave den slags
ufrivillige "undersættelser", men Columbia Tristar er da
normalt lidt bedre - eller har jeg bare ikke set så mange
andre af deres bøffer?

/hilsner - og go' weekend!
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 16-04-05 14:56

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siddet en gymnasieelev hos Columbia/Tristar og sagt:"hov
> det ord tror jeg at jeg kender - det betyder dræber..."

Sjovt du siger der for jeg har gjort samme opdagelse og var også lige et
kort sekund forvirret - det er nemlig mange år siden jeg har set filmen og
det kun en enkelt gang - men så måtte jeg drage samme konklusion som dig.

Har dvd'en i øvrigt så interessant et kommentarspor at man bør købe den?
Hvis der bliver sagt noget interessant kunne jeg godt tænke mig at høre det.
Jeg er nemlig en stor fan af mariachi-traditionen!
http://lakjer.dk/mikkel/artemaranchero.shtml

> Well.. Scanbox og OnAir plejer jævnligt at lave den slags
> ufrivillige "undersættelser", men Columbia Tristar er da
> normalt lidt bedre - eller har jeg bare ikke set så mange
> andre af deres bøffer?

Hm... hvem er det lige der har udgivet Shawshank Redemption i Danmark? Jeg
købte en udgave der har bibeholdt den engelske titel på coveret. Men i
handlingsreferatet bagpå hedder det noget med "En Verden Udenfor er blevet
kåret af brugerne af IMDB til næstbedste film nogensinde". Nå, tænkte jeg,
den film ville jeg da også gerne se så, hvorfor mon de omtaler den film på
dette cover. Ind til jeg fandt ud af at det var samme film der var tale om.
Udgiverne har bare ikke kunnet blive enige med sig selv om, hvilken titel de
skulle bruge.

> /hilsner - og go' weekend!

I lige måde! - nyder lige at have fået min første bærbare med wireless lan
så jeg nu kan bevæge mig udenfor i græsset i det dejlige forårssolskin uden
at være off-line (oh hvilken grufuld tanke) .-)

Mikkel