Vilnius, Litauen... Estland, Tallinn..
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 16-04-05 07:56

hejsa:)

mig og min kæreste kan få ekstrem billige flybilletter til
vilnius i Litauen og Tallinn i Estland. Men er der noget at
lave i de 2 landes hovedstæder?

og evt. hvilken en er at foretrække...?

vi kan også godt lide at komme ud og nogle øl,
men vil også gerne ud og se noget...

mvh jan og mette

Fra : Clemme

Dato : 16-04-05 11:04

Hej Jan og Mette

I 1995 var vi (to voksne og to børn) på bilferie 3 mdr. gennem bla. de tre
Baltiske lande og hovedstræder... der er sket meget med byerne siden den
gang.

Jeg har været et par gange i Tallinn i år på arbejdstur.

Jeg finder begge hovedstæder spændende, men hælder nok lidt til Tallinn bla.
pga. den dejlige gamle bydel som ligger lidt højere end resten af byen.

Tallinn betyder danskerbyen og stammer fra den gang Danmark var
besættelsesmagten. Det var her Dannebro faldt ned fra himlen første gang i
12 hundrede og hvidkål under et stort slag ført af kong Valdemar.

Der er en del oplysninger her.
http://www.inyourpocket.com/estonia/tallinn/en/
Få fat i "Turen går til...."

Har I flere dage er der også interresante steder og byer uden for Tallinn fx
univesitetsbyen Tartu som kan nåes med bus ca. 200km.

Der er rig mulighed for byture både dag og nat, og den lokale øl bryg er
ganske god især porteren.

Det er muligt via Internettet at finde billig overnatning.

Og her noget om Vilnius:
http://www.inyourpocket.com/lithuania/vilnius/en/

SÅ, SE BARE AT FÅ BESTILT DE BILLETTER!

Fra : Ped

Dato : 17-04-05 00:05

Jan Tovgaard wrote:
> [...]
> lave i de 2 landes hovedstæder?
>
> og evt. hvilken en er at foretrække...?
>
> vi kan også godt lide at komme ud og nogle øl,

Hej,

Jeg var sammen med et par andre må motorcykeltur i De baltiske Lande i
2002. Jeg skrev bagefter en lille epistel med praktisle oplysninger.
Adressen er:

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/baltikum.htm

Der er forskellige oplysninger, bl.a. om Vilnius og Tallinn som I måske
kan bruge.

M.v.h.

Jens L. Pedersen