Hjælp til Planet of the Apes på
Fra : Jakob

Dato : 14-04-05 11:00

Hej!
For nogle år tilbage viste DR (var det vist) noget Abernes Planet. Det
var så vidt jeg ved de to første film samt en rigtig god dokumentar om
filmene. De gjorde et stort indtryk, og efter at Tv2 sendte remake'n
(suuucks!) har jeg fået lyst til at se de gamle film igen. Men hvilken
udgave skal jeg have fat i? Jeg overvejer selv "Evolution" box settet,
som indeholder alle 5 film samt en dokumentar. Holder de 3 sidste film
niveauet fra de 2 første? Og er der nogen der kan bekræfte om R1 udgaven
er anamorphic? www.dvdcompare.net siger at det kun er R2 udgaven der er,
mens
http://www.dvdconcept.com/?page=shop/flypage&product_id=419&category_id=&
oplyser at R1 udgaven tilsyneladende også er..

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med at handle ved
www.dvdconcept.com og ved om der kommer noget afgift på? De har også CSI
(Las Vegas) R1 til 350 pr sæson, samt flere andre tv-serier jeg gerne
vil eje, så hvis der ikke er nogen der har andre anbefalinger så tror
jeg at jeg lægger en ordre hos dem..

--
Hilsen Jakob

Fra : Morten DH

Dato : 14-04-05 18:42

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.dvdconcept.com/?page=shop/flypage&product_id=419&category_id=&
> oplyser at R1 udgaven tilsyneladende også er..

R1 Evolution boxen er ikke anamorph - men den første film er senere udgivet
alene i anamorph (som den eneste indtil videre)...

Personligt synes jeg ikke de andre holder vand mod nummer 1; men de er da
absolut seværdige og dokumentareren er rigtig god som du selv er inde på...

Jeg har selv Evolution boxen og så nummer 1 løst ved siden af i anamorphic
(den er væsenligt flottere) - kender ikke R2 udgaverne da jeg holder mig til
R1 som regel... men begge er udgivet af Fox, så der er nok ikke den store
forskel udover det der skyldes PAL og NTSC

Fra : Jakob

Dato : 14-04-05 19:38

Morten DH wrote:

> [...]

> absolut seværdige og dokumentareren er rigtig god som du selv er inde på...

Jeps hvis det er samme dokumentar som den DR viste så synes jeg den er
rigtig spændende. R2 boxen er tilsyneladende anamorph men også
dyrere....tsk! Sådan noget rod..

--
Jakob

Fra : Morten DH

Dato : 15-04-05 14:48

> Jeps hvis det er samme dokumentar som den DR viste så synes jeg den er
> rigtig spændende. R2 boxen er tilsyneladende anamorph men også
> dyrere....tsk! Sådan noget rod..

Anamorph er desværre ikke altid ensbetydende med bedre billede i praksis

Tjek fx den her: http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1121

og jeg citerer: "
OVERALL: Draw
Between R2 and R4 for being Anamorphic, although some state the picture is
cleaner on the R1 despite being Non-Anamorphic."

Men et sted som www.dvd-basen.dk er et godt sted at kigge efter den slags -
og så er det endda en dansker som har stedet

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 15-04-05 19:53

"Jakob" skrev i en meddelelse

> Holder de 3 sidste film
> niveauet fra de 2 første?

Nej ikke IMHO ,den første er den fedeste

nu er der nok nogen der mener jeg er små skør ,
men jeg har altid syntes at de 3 Heston film
The Omega Man
Soylent Green
Planet of the apes
var en slags trilogi ,på en eller anden måde er der en sammenhæng, især
(håber ikke jeg spoiler )
de sidste scener i de tre film er fantastiske
jeg ville heller have de tre nævnte film i samlingen.
end de sidste 3 Apes film ;)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen