Så har vi fået ny hund
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-05-01 17:12

Som nogen af jer måske husker, måtte vi aflive vores hund "Søvnig" pga.
sygdom.

Siden da har vi gået og kigget på hund i lang tid, og da jeg tidligere
lovede at vende tilbage med info, når vi havde fået ny hund, får I lige en
note her.

"Hvilken hund skal vi have?"

Jeg var parat til at købe en magen til (en labrador), min kone ville gerne
have en større.

Racehund? Gadekryds? Det var egentligt underordnet.

Vi kiggede på mange racer frem og tilbage. Schæfer, Skt. Bernhard, og ...
fandt frem til, at en Hovawarts egenskaber passede præsist ind i vores
ønsker om en hund. Og såden en havde vi egentligt aldrig hørt om før.

Så vi aftalte tid til at se et kuld - og aftalte en tid lidt før til at se
en knap et år gammel unghund (stor bl.race). Vi faldt pladaks for denne
hundog har den hjemme i øjeblikket "på prøve". Kan simpelt hen ikke fatte,
at nogen vil af med den.

Fortsættelse følger...

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Fra : Lina Kugge

Dato : 26-05-01 18:29

Jamen tillykke med 'prøve'-vovsen. Håber at det fortsætter ligeså
lykkeligt - kærlighed ved første vuf er sgu da fantastisk!

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-05-01 20:09

"Lina Kugge" <lina@worldonline.dk> wrote in message
> Jamen tillykke med 'prøve'-vovsen. Håber at det fortsætter ligeså
> lykkeligt - kærlighed ved første vuf er sgu da fantastisk!

Ja. Jeg prøver hele tiden at prøve at finde en fejl ved hunden, men har ikke
kunnet finde den endnu. Jeg tænker hele tiden: "Noget må der være galt, når
de vil af med den".

I morgen prøver vi at lade den være alene (i kort tid - 5-10 min). Vi har
dog fået at vide, at den sagtens kan være alene...

Jeg fik gejlet den lidt op her for en times tid siden, og den blev da godt
vild (sådan en stor Irsk Ulvehund slags er dælme stor), men jeg fik den ned
på jorden igen.

Nu er det længe siden, at vores gamle hund var et år, så jeg kan ikke helt
huske, hvad man kan forlange af en hund på knapt et år. F.eks.:

1) Skal den sidde på kommando? (det virker de fleste gange)
2) Skal den komme, når man kalder (virker også de fleste gange)

Fra : M@rk

Dato : 26-05-01 21:04

On Sat, 26 May 2001 21:09:18 +0200, "Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com>
wrote:

Congrats med den nye vuffer - den må vi da se på en af de
storkøbenhavnske ture )))

>1) Skal den sidde på kommando? (det virker de fleste gange)
Yeps!

>2) Skal den komme, når man kalder (virker også de fleste gange)
Yeps!

(Medmindre, at den har fået øje på noget mere interessant, som f.eks.
en hare )

/Mark

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-05-01 09:08

Hej igen, Mark.

"M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote in message
> On Sat, 26 May 2001 21:09:18 +0200, "Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com>
> wrote:
>
> Congrats med den nye vuffer - den må vi da se på en af de
> storkøbenhavnske ture )))

Jo, jeg tror nu ikke, at den kommer så tæt på Kbh. igen (den er født
derinde).

> Yeps!
>
> (Medmindre, at den har fået øje på noget mere interessant, som f.eks.
> en hare )

Den fik øje på en fasan i går, og var lidt træg at komme på indkald, men den
gjorde det tilsidst.

Vh, Lars

Fra : x Vuf x

Dato : 26-05-01 22:40

Sat, 26 May 2001 21:09:18 +0200, Lars Bonnesen wrote:

>Ja. Jeg prøver hele tiden at prøve at finde en fejl ved hunden, men har ikke
>kunnet finde den endnu. Jeg tænker hele tiden: "Noget må der være galt, når
>de vil af med den".

Det er mest sandsynligt, at hunden bare er blevet for stor,
og har spist dem ud af huset! Arme hund...

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-05-01 09:14

"x Vuf x" <sonpet@***mixeren.com> wrote in message

> Det er mest sandsynligt, at hunden bare er blevet for stor,
> og har spist dem ud af huset! Arme hund...

Tja, de havde nu masser af plads. De havde to hunde, som enten var lidt for
glade for hinanden eller lidt for vrede på hinanden. Det var forklaringen
på, at de ville af med ham her.

Men jeg forstår ikke, at de så vælger at skille sig af med netop ham. Den
anden de havde (en schæfer) virkede umiddelbar meget urolig og ustyrlig og
hvis jeg skulle vælge at slippe en, ville det umiddelbart blive den.

Vh, Lars

Fra : Lina Kugge

Dato : 27-05-01 10:21

Smag, behag, temperament og kærlighed er jo ret forskelligt - heldigt nok
for dig, som 'løb' med en dejlig hund

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-05-01 23:30

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> wrote in message
> [...]

> anden de havde (en schæfer) virkede umiddelbar meget urolig og ustyrlig og
> hvis jeg skulle vælge at slippe en, ville det umiddelbart blive den.

Ok, det forstår jeg så nu. Vi har lige afleveret ham tilbage. Han snappede
efter vores femårige søn, Laust.

Vi vendte tilbage til ejeren og sagde, hvad der var sket, og de sagde, at
deres 6 årige søn også var blevet irettesat af hunden. Men han havde også
været _meget_ hård ved den.

Så var vi ude for at kigge på hovavart-valpe hos "Kennelerne Hof-Joy Jive" i
Haslev. Er der nogle, der kender denne kennel og som kan kommentere den?´

Er der nogle, med arfaringer med hovawart hunde, er disse også meget
velkomne... (?)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-01 06:53

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> skrev :

>Så var vi ude for at kigge på hovavart-valpe hos "Kennelerne Hof-Joy Jive" i
>Haslev. Er der nogle, der kender denne kennel og som kan kommentere den?´

Øhmmm - er det ikke den kennel der har været en massa ballade med
iflg DKK og vist da også fjernsynet ?

Lars giv DKK et ring !

>Er der nogle, med arfaringer med hovawart hunde, er disse også meget
>velkomne... (?)

Pragtfuld hund, hvis rette sind !
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-05-01 08:50

Jo... Jeg lavede, efter jeg havde sendt denne posting, en søgning på
deja.com og der læste jeg en tråd om en omdiskutteret opdrætter, men jeg
kunne ikke se, at hans navn var nævnt nogen steder.

Da vi var derude, var der da også en hel del advarselslamper, der lyste, men
nu har vi kigget på en hel del hunde, og der er mange steder, hvor lamperne
lyste. Der, hvor lampen ikke lyste, og hvor vi blev forelsket i hunden, og
derfor slog til, gik det galt...

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-01 09:56

Mon, 28 May 2001 07:53:26 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Øhmmm - er det ikke den kennel der har været en massa ballade med
>iflg DKK og vist da også fjernsynet?
>Lars giv DKK et ring !

Fordi en kennel har vrøvl med DKK, behøver der SANDELIG ikke
være hold i det!!! Det KUNNE være noget privat mellem DKK
og kennelejeren!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de 3 ***
http://www.sonpet.mixeren.com/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-01 18:16

x Vuf x <sonpet@***mixeren.com> skrev :

>Fordi en kennel har vrøvl med DKK, behøver der SANDELIG ikke
>være hold i det!!! Det KUNNE være noget privat mellem DKK
>og kennelejeren!

Skal vi nu til det igen ? Der var ikke antydet at kennelen havde
vrøvl med DKK, men at der "kunne" være vrøvl med kennelen selv, pga
kvaliteten af deres hunde.

De her !! var i overskud.

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-01 22:05

Mon, 28 May 2001 19:16:23 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Skal vi nu til det igen? Der var ikke antydet at kennelen havde
>vrøvl med DKK, men at der "kunne" være vrøvl med kennelen selv, pga
>kvaliteten af deres hunde.

Ok...

>De her !! var i overskud.

Tak...<modtager 2 !! og smider dem i bogstavkassen>

Fra : M@rk

Dato : 29-05-01 11:34

Mon, 28 May 2001 00:30:27 +0200, berigede "Lars Bonnesen"
<none@noneæøå.com> dk.fritid.dyr.hund med:

>Ok, det forstår jeg så nu. Vi har lige afleveret ham tilbage. Han snappede
>efter vores femårige søn, Laust.

Sikke noget ØV!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 29-05-01 22:26

Jeg har en Hovawart fra Hirsholmen. Så vidt jeg har forstået findes denne kennel
ikke mere, men er blevet til den du har besøgt, og det er den der har været
omtalt i flere TV-programmer.. Min hund - Gina - er sund en sund og (MEGET)
glad hund på 3 år. Men jeg hørt om flere hvalpe derfra som har haft mange
forskellige problemer - både mht. sundhed og adfærd. Mit råd er - som altid når
man skal købe hvalp - at forlange at se forældrene - og hvor de vokser op. Det
er efter sigende meget vanskeligt at få lov til der.
Min viden om Hovawarter stammer hovedsageligt fra Gina, som er en god
familiehund som elsker børn. Men den kræver meget motion og aktivering. Den har
nemt ved at lære, men er altid opsat på lidt grænseafprøvning og sjov og
ballade. Det bedste der findes er, efter Frolic, at lege vildt med andre hunde.
Desværre har den et problem, den reagere meget voldsomt og aggresivt over for
hvalpe, og acceptere ikke altid at de underkaster sig (så vi passer meget på
hvis der er hvalpe i nærheden). Vi har mødt andre Hovawart ejere som har det
samme problem.
Den god til at være alene hjemme, og lære familiens mønstre at kende - fx. til
hverdag står vi tidligt op og leger med legekammeraten - i weekenden sover vi
til kl. 10.
Generelt kan jeg anbefale en Hovawart, men jeg tror jeg vil forsøge at finde et
andet sted at købe den.
Hilsen Hanne

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 27-05-01 08:52

Hej Lars

Tillykke med hunden

> Nu er det længe siden, at vores gamle hund var et år, så jeg kan ikke helt
> huske, hvad man kan forlange af en hund på knapt et år. F.eks.:
>
> 1) Skal den sidde på kommando? (det virker de fleste gange)

Det kommer fuldstændig an på, om den har lært det tidligere. Jeg ved så
ikke, hvor meget du ved om hunden. Hunden er ikke født med en genistisk
programmering, som siger, at når jeg fylder et år, kan jeg sidde på
kommando. Det skal først indlæres. (Det skal altså ikke læses som om jeg er
sur eller grov - bare for at illustrere min pointe). Jeg ville ikke stille
krav, før jeg selv er sikker på, at den kan det. Altså træne - og gøre det
hyggeligt og sjovt - så hunden lærer, at jeres samarbejde bygger på rart
samværd - uanset hans tidligere erfaringer - som selvfølgelig også kan være
positive.

> 2) Skal den komme, når man kalder (virker også de fleste gange)
Det samme gælder for indkaldet.

Rigtig meget held og lykke med den dejlige nye hund

KH
Søs