Best practise bilrute til Paris og overnat~
Fra : Bent Knudsen

Dato : 11-04-05 21:24

Hej

Vi vil en tur til Paris.

Er der nogen i gruppen, som har gode erfaringer med en bestemt rute. Vi går
efter ikke at skulle kigge for meget kort på turen.

Hvis nogen har et godt tip til overnatningshotel, vil vi meget gerne høre
fra jer.

Hilsen
Bent

Fra : Pedersen

Dato : 12-04-05 07:13

Hej gruppe.

Vi har stor erfaring med køre følgende rute Hamburg / Bremen / Oldenburg og
så videre ind i Holland, hvor vi så kører på deres motorveje ned mod
Belgien, videre ind i Frankrig og så direkte mod Paris.
Det kan godt være at turen er længere, men man undgår alt det kø der kan
komme igennem Tyskland.
Der er dog et par enkelte strækninger hvor man kører på landevej ca.100km.

Hilsen
Pedersen

Fra : Finn

Dato : 12-04-05 19:00

Hej

I 2003 var vi i Paris. Vi tog også ruten gennem beligen. Vi overnattede i
Belgien på et Formule 1 Motel, så vidt jeg husker det i Namur. Til den
fantastiske billige pris er kvaliteten mere end OK. Bad og toilet er på
gangen men rent og pænt.
Reservation over nettet var nemt. Da vi skulle hjem, brugte vi det meste af
dagen på Versaille slottet, hvorefter vi så nemt kunne nå til ovennævnte
H/motel samme aften. Så var turen jo delt lidt over.

Link:
http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

--
Mvh. Finn

Fra : Leo

Dato : 13-04-05 11:03

Som standardiseret overnatningssted vil jeg helt klart anbefale
ETAP-hotellerne - de er en anelse dyrer end Formule 1 - men du får en dejlig
hård madras, et ok bad og toilet på værelset, og en fantastisk pris. Vi har
nu brugt dem i 12 -14 år når vi skulle sydpå - aldrig haft problemer med
noget som helst, ingen larm, ingen snavsede værelser eller toiletter, aldrig
overbookede. Men husk at bestille hjemmefra - det kan være svært at finde et
ledigt.
Men altså - det er et containerhotel, det er praktisk, men ejer ikke en snus
charme eller personlighed.

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 20-04-05 20:30

On Mon, 11 Apr 2005 22:23:58 +0200, Bent Knudsen wrote:

> Vi vil en tur til Paris.
>
> Er der nogen i gruppen, som har gode erfaringer med en bestemt rute. Vi går
> efter ikke at skulle kigge for meget kort på turen.

Bor du på Sjælland eller vestpå? Rødby-Puttgarden eller motorvej sydpå til
Hamburg.

Motorvej A1 derfra sydpå, til du ved Wuppertal kommer til en frakørsel mod
Düsseldorf. Derfra mod Aachen, og så gennem Belgien via Mons og så sydpå ad
den franske A1. Derfra er det lige ud af landevejen.

> Hvis nogen har et godt tip til overnatningshotel, vil vi meget gerne høre
> fra jer.

Jeg tager sædvanligvis turen i eet hug, men et godt tip er Etap-hotellerne
- kig forbi www.etaphotel.com - de ligger på en 30-40 euro for et værelse
til 1 eller 2 personer, og ligger altid lige ved motorvejen. Når du kommer
til det første, så husk at tage en papirudgave af hoteloversigten - det er
nemmere at bruge mens man er på farten.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik