Shiri.. og en tekster, der burde skydes
Fra : Peter T.

Dato : 11-04-05 18:20

Det er forbavsende hvor lidt og meget, man kan købe for 25 kr i TP musik.
Den koreanske Shiri var en af dem, som var eminent actionunderholdning -
omend skåret over et halvdårligt manuskript til en amerikanerfilm.

Men teksteren må VIRKELIG have spist svampe, da vedkommende tekstede
filmen. Nu kan jeg ikke et ord koreansk, men flere gange manglede der ord
i tekstningen, som dog var lette at gætte sig til. Der var flere
tryk-/stavefejl og væmmeligt mange steder,
hvorordeneblevtrukketsammenpgaglemtmellemrum. I en enkelt scene 1½ time
inde i filmen ville jeg gætte på, at der i hvert fald var 10 trykfejl
(tæller dem på et senere tidspunkt)! Så det var seriøst meget værre end
undertekster fra viasats egne kanaler.

--
Folk er sære... de brokker sig over prisen på 1 l. benzin,
men betaler gladeligt 14 kr for en ½ l. postevand.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 12-04-05 19:41

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
> inde i filmen ville jeg gætte på, at der i hvert fald var 10 trykfejl
> (tæller dem på et senere tidspunkt)! Så det var seriøst meget værre end

Det er derfor man ikke køber dvd film til 25kr i pan-and-scan format, og med
de maksimalt billigste undertekster til

> Folk er sære... de brokker sig over prisen på 1 l. benzin,
> men betaler gladeligt 14 kr for en ½ l. postevand.

Hmm nu er det jo også sjældendt at folk køber 40litter postevand eller
sodavand i ét hug, som man gør det med benzinen.. Det er nok der pengepungen
trykker

Mvh. Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 12-04-05 23:18

> Det er derfor man ikke køber dvd film til 25kr i pan-and-scan format, og
med
> de maksimalt billigste undertekster til

hov hov hov - jeg var i går inde og købe en dokumentar om Syd Barrett og
Lennon-Sweet Toronto på DVD for 25 kr pr. stk. det er fand'mer et godt
køb for en 50'er. Jeg ELSKER TP's 25 kroners tilbud.

Fra : Peter T.

Dato : 13-04-05 11:17

Martin Ohlsson leverede følgende historie fra de varme lande:

> Det er derfor man ikke køber dvd film til 25kr i pan-and-scan format,
> og med de maksimalt billigste undertekster til

Jeg aner ikke hvad pan-and-scan format er... Men skal vi gætte på, at
filmen HAR kostet 200 kr?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-04-05 15:32

> Martin Ohlsson leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg aner ikke hvad pan-and-scan format er...

Pan-n-scan er bare et beskærrings format som 25krs tilbudene ofte kommer i,
hvis man da ikke har flottet sig og tilbyder Widescreen. Det er egenltligt
irrelevant..

>Men skal vi gætte på, at
> filmen HAR kostet 200 kr?

Det er en anden (og billigere version) der kommer som 25krs tilbud. Der er
altså forskel på en film til 200kr der bliver sat ned til 99kr i TP.. og så
de specielt billige tilbud til 25kr

Tag f.eks Superman, den kan man dags dato vælge at købe i Special Edition
til omtrent 200kr, eller 25kr hos TP.
I 200krs versionen får man lækkert digitalt restaureret billede, fed lyd og
et flot cover.
I 25krs versionen får man et gammelt støvet billede, en flad lyd og det
absolut billigste cover, der kan knække blot man kigger på det..

Jeg er enig i det er fedt at man kan købe film de 25kr hos TP, og jeg har da
også selv et par stykker. Men er det en film man holder af, og vil se mange
gange som f.eks Superman (aboslut den fedeste superhelte film stadigvæk imo)
og f.eks Deer Hunter, så skal man lade være med at købe dem til 25kr, når
det er muligt at købe andet..

Lad mig sige det sådan, 25krs tilbud er fede, men man skal bare ikke brokke
sig bagefter så

Mvh. Martin

Fra : ML-78

Dato : 13-04-05 17:27

Martin Ohlsson skrev:

> [...]
det
> absolut billigste cover, der kan knække blot man kigger på det..

Man kan købe sig fattig i den slags "tilbud". Jeg har sparet mange penge
ved først at gå hjem og checke anmeldelser, specifikationer osv. når et
af 25 kroners-tilbuddene har fristet, hvorved man ofte finder ud af det
er en meget ringe udgave. Jeg vil hellere betale mere for en ordentlig
udgave i første omgang end at købe den billige, for derefter at ærgre
mig og alligevel udskifte den med en bedre.

ML-78

Fra : Peter T.

Dato : 13-04-05 19:40

> [...]

> Edition til omtrent 200kr, eller 25kr hos TP.
> I 200krs versionen får man lækkert digitalt restaureret billede, fed

Det er så hvad jeg kalder for falsk markedsføring for en grim film. :)

> Lad mig sige det sådan, 25krs tilbud er fede, men man skal bare ikke
> brokke sig bagefter så

Jeg brokker mig heller ikke, når jeg betaler 1.50 kr for en krudtugle, hvor
der er hældt carlsberg på sammen med et ekstra smagsstof, der gør smagen
anderledes (eller hvad myten nu er). :)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-04-05 21:33

> Martin Ohlsson leverede følgende historie fra de varme lande:

> Det er så hvad jeg kalder for falsk markedsføring for en grim film. :)

Nu må du ikke sige Superman (jep den første originale og den fedeste) er en
grim film, for så bliver jeg nok nødt til at opsøge dig og stirre dig ned
med meget meget onde øjne

Mvh. Martin