K: Riffel (LINKS)
Fra : Casper

Dato : 11-04-05 13:42

Hej gruppe

Jeg er på udkig efter en riffel i begynderklassen. Det bliver min
første riffel og jeg har ikke mulighed for at bruge de store summer på
det. Jeg ville gerne finde en i omegnen af 5.000...

Mit problem er at det skal være en links model og de er dælme ikke
nemme at finde brugte. Har I noget kendskab til en sådan riffel?? Jeg
overvejer en Win.308. Er det helt åndsvagt til en nybegynder. Jeg
regner med at bruge den til råvildt, så måske er 308 lidt voldsomt?

Mit "budget" på 5.000 måtte da meget gerne dække både riffel og
kikkert, men jeg regner ikke med at det er muligt... eller...?

På forhånd tak.

Casper

Fra : driver

Dato : 11-04-05 16:21

"Casper" <never@neverland.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mit "budget" på 5.000 måtte da meget gerne dække både riffel og
> kikkert, men jeg regner ikke med at det er muligt... eller...?

Hej Casper.
Jeg var forleden inde i Sportshuset i Horsens, og de havde et rimeligt
udvalg af brugte links haglbøsser og jagtrifler. Jeg så ikke nøjere på
hverken priser eller linksvåben da jeg er højre skytte.
mvh
driver

Fra : Casper

Dato : 18-04-05 10:31

On Mon, 11 Apr 2005 17:21:25 +0200, "driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> [...]
>udvalg af brugte links haglbøsser og jagtrifler. Jeg så ikke nøjere på
>hverken priser eller linksvåben da jeg er højre skytte.

Hej igen

Jeg var en tur i Sportshuset i Horsens i lørdags... det kostede mig
mig så en ny riffel

De havde ellers en brugt "Savage", men valget faldt alligevel på en ny
Sabatti 6,5x55 med en 3-9x40 kikkert. Den har et vanvittigt flot
skæfte virkede god. Inden I sviner mig til for købet, så er jeg klar
over at det er en billig riffel. Men det er min første og jeg har
endnu ikke råderet over en stor jagt med råvildt. Så det er for at
komme i gang. Hele pakken med læder-skulderrem, kuffert, montering,
olie, rensesæt kostede mig 7500,-.

Riflen står nu hos forhandleren og tilladelsen skulle gerne komme en
af de nærmeste dage.

Jeg er lidt i tvivl omkring træning. Kan I henvise mig til gode
træningsbaner? Jeg bor ved Horsens med kører gerne til det rigtige
sted (radius fra Horsens 60-70km).

Hvad med træningsammunition? Jeg har set flere annoncer for
"militær-ammunition", men har hørt at dette ikke er godt nok til
"indskydning"?? Hvad vil I anbefale i den knap så dyre ende?

På forhånd tak!

/Casper

Fra : driver

Dato : 19-04-05 16:36

> [...]
> "militær-ammunition", men har hørt at dette ikke er godt nok til
> "indskydning"?? Hvad vil I anbefale i den knap så dyre ende?

Hej Casper.
Der ligger en skydebane ved Gylling.
Jeg har købt træningsammunition i Sportshuset til til 4 kr. pr stk. (Lapua
6,5*55). Det er noget under deres listepris købt i forbindelse med
riffelkøb. Men jeg ved ikke hvad "folk" køber til rundt omkring i landet.
Det kunne være interessant at vide.
mvh
driver

Fra : Casper

Dato : 20-04-05 13:54

On Tue, 19 Apr 2005 17:35:47 +0200, "driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> [...]
>6,5*55). Det er noget under deres listepris købt i forbindelse med
>riffelkøb. Men jeg ved ikke hvad "folk" køber til rundt omkring i landet.

Hej igen

Tak for info. Jeg prøver at få fat i skydebanen ved Gylling for at
høre nærmere.

/Casper

Fra : Kito

Dato : 12-04-05 06:19

"Casper" <never@neverland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mit "budget" på 5.000 måtte da meget gerne dække både riffel og
> kikkert, men jeg regner ikke med at det er muligt... eller...?

Hej Casper, prøv at se under denne side. http://www.netnatur.dk/
Her kan der være en mulighed.
På denne side er den et brugtmarked så held og lykke.

vh
Poul

Fra : Casper

Dato : 12-04-05 12:32

On Tue, 12 Apr 2005 07:19:18 +0200, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>"Casper" <never@neverland.dk> skrev i en meddelelse

>Hej Casper, prøv at se under denne side. http://www.netnatur.dk/
>Her kan der være en mulighed.
>På denne side er den et brugtmarked så held og lykke.

Ok, tak til jer begge for de gode råd... jeg prøver at kigge.

Casper