Warning: mysql_fetch_array(): [evt. dobbe~
Fra : christoffer

Dato : 08-04-05 23:15

okay, først!
Jeg havde oprindeligt skrevet mit indlæg i min newsreader, men
efter at have snakket med 4 om mit problem har jeg fundet ud af
at jeg indtil videre er den eneste som kan se indlæggende.

Jeg er kommet til et problem som siger:

"Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid
MySQL result
resource in
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/profil.php on
line 114"

Koden på profil.php hedder

$resultat = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id =
'".$_GET["id"]."'");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)){
<<< Linje
114
print $raekke["brugernavn"];
}

Det skal dertil siges at man kommer ind på siden fra
www.buur.info/mdk/site/profiler.php som henviser til siden på
følgende måde

$query = mysql_query("SELECT id, brugernavn FROM bruger ORDER BY
id DESC")
or print mysql_error();

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
print "<a
href='profil.php?id=".$row["id"]."'>".$row["brugernavn"]."</a><br
>";
}

Fejlen er ?? Er langt fra god nok til selv at kunne udlede den

Håber at der nogen derude som kan læse det nu :)

_____
Christoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-04-05 23:46

On 2005-04-08, christoffer <christoffer@buur.info> wrote:
> Jeg havde oprindeligt skrevet mit indlæg i min newsreader, men
> efter at have snakket med 4 om mit problem har jeg fundet ud af
> at jeg indtil videre er den eneste som kan se indlæggende.

Skægt, jeg har ellers set det indlæg 3 gange nu. Har du prøvet at læse
fejlmeddelelsen? Har du prøvet at spørge Google, hvad den betyder?

- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-04-05 03:50

On 08 Apr 2005 22:45:59 GMT, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Skægt, jeg har ellers set det indlæg 3 gange nu. Har du prøvet at læse
>fejlmeddelelsen?

Stort set alle, der begynder med PHP, har problemer med at forstå
fejlmeddelelsen i den situation. Det kendetegner denne nyhedsgruppe,
mange andre nyhedsgrupper, online-fora, IRC-kanaler, etc., så med den
viden i baghovedet er det tydeligt, at det ikke giver nogen mening
blot at bede folk læse den fejlmeddelelse igen, idet der er flere led
fra den egentlige fejl til hvor fejlen kommer til udtryk.

En FAQ-henvisning er i højere grad på sin plads.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 09-04-05 08:41

On 2005-04-09, Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> wrote:

> [...]
> fra den egentlige fejl til hvor fejlen kommer til udtryk.
>
> En FAQ-henvisning er i højere grad på sin plads.

Det har du naturligvis ret i.

<http://php-faq.dk/index.php/Hvorfor_f%E5r_jeg_%22Warning:_supplied_argument_is_not_a_valid_MySQL_result_resource%22>

Og så kan jeg jo lige opfordre til at læse følgende samtidig.

<http://php-faq.dk/index.php/Gode_sp%F8rgsm%E5l>

- Jacob Atzen

Fra : Christoffer

Dato : 09-04-05 10:56

> [...]
>
> Og så kan jeg jo lige opfordre til at læse følgende samtidig.

Begge indholder følgende:

(Der er på nuværende tidspunkt ingen tekst på denne side)

Jeg prøver igen senere, går ikk ud af at det er meningen

Fra : Christoffer

Dato : 09-04-05 11:09

Er kommet videre.. har løst problemet ved at gøre sådan
$id = $_GET['id'];

$sql = mysql_query("select * from brugere where id = '$id' ");
print $sql;

Fra : Christoffer

Dato : 09-04-05 11:34

> Er kommet videre.. har løst problemet ved at gøre sådan
> $id = $_GET['id'];
>
> $sql = mysql_query("select * from brugere where id = '$id' ");
> print $sql;
Næ.. troede faktisk jeg var færdig med problemet..
http://www.buur.info/mdk/site/profil.php?=2
Den udskriver ikke dataerne? er det fordi at man ikk henter informationer
som variabler? koden er :

$id = $_GET['id'];

$query = "SELECT brugernavn, email, alder FROM bruger where id = '$id'
";
$sql = mysql_query($query) or die("Fejl: ".mysql_error()."<br><br>SQL:
$sql");

print "Navn: $brugernavn <br> Telefon: $email<br />";

Fra : Allan Kok

Dato : 09-04-05 11:10

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> Begge indholder følgende:
>
> (Der er på nuværende tidspunkt ingen tekst på denne side)

Det er fordi linkene er forkerte, prøv at tage dem her fra:
http://php-faq.dk/index.php/Speciel:Allpages

mvh
Allan

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-04-05 17:11

Allan Kok wrote:
> Det er fordi linkene er forkerte, prøv at tage dem her fra:
> http://php-faq.dk/index.php/Speciel:Allpages

Fisk? De links virkede fint her hos mig ...

Husk (hvis du kopierer fra posten og/eller bruger en bøvet newsreader)
at > til sidst i linksene ikke er en del af dem.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/