usa/mexico
Fra : knud.hp

Dato : 08-04-05 22:28

Vi skal til san diego i juni måned og tænker på at tage en tur til
mexico, er der nogen problemer med at komme ind i usa igen?
Ved nok at man ikke må kører til mexico i lejet bil.
Findes der busture fra san diego og til mexico som nogen af jer kan
anbefale.
Hvis der er andet man skal tage højde for må i gerne fortælle det så
vi ikke løber ind i problemer "over there"

knud poulsen

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 09-04-05 08:24

Det er ikke noget problem at komme frem og tilbage mellem USA og Mexico
(Greyhound eller Mexicoach fra SD - eller toget Amtrak).

Dog er der efter min mening ikke rigtigt noget at komme efter i den nordlige
del af Mexico (Tijuana). Det hele er meget præget af amerikanere, der tager
afsted for at feste billigt (+ unge under 21, der godt kan drikke her).
Derudover er der meget armod også... Fattige mexicanere i usle skure, hvis
ønske er at komme ind i USA...

Kort sagt; Man skal længere ned i landet, før jeg synes, man oplever det
"ægte" Mexico (jeg har selv taget turen fra LA og ned gennem Mexico - og der
er stor forskel). Mexico ER fantastisk - men efter min mening altså ikke
grænsen til Californien... Og hvis man kun er afsted på en én-dags tur kan
man ikke nå ret meget. MEN - hvis I har tid, så kør lidt længere ned i
igennem landet i Baja (busserne i Mexico er forholdsvis billige - men vælg
altid 1. klasse - det koster lidt mere - men er det værd) og se de
fantastiske Kaktusser, havet med surferne, små hyggelige byer mv.

Jeg ville nok hellere bruge min tid i USA (ved selvfølgelig ikke om du har
været der før) - hvor der er så mange ting at se i Californien, Nevada,
Arizona, Utah... Både natur, underholdning, shopping, museer mv.

MEN - jeg var kun i Tijuana i få timer - så andre er måske af anden mening
om byen og Mexico langs grænsen?

I alle tilfælde så rigtig god tur.

Anne-Mette

Fra : Morten

Dato : 26-04-05 10:31

Hej

Har selv boet i SanDiego.. og giver ret i ovenstående. Man skal længere ned.
Tijuana er for bumser og småstive unge amerikanere. Men hvis det er for at
sige man har været det sååååå er det noget helt andet.

Jeg vil også mene i skulle bruge tiden i USA.. Ta ud til LaJolla et par dage
og fyr den af...

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:lqL5e.110635$Vf.4172729@news000.worldonline.dk...