pas til 3 årige.
Fra : HL

Dato : 07-04-05 18:08

Jeg skal til Tyrkiet med min datter til sommer og hun står i mit pas.er
det
nok, eller skal huve have eget pas?

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jette

Dato : 07-04-05 18:38

HL <erikke@mail.dk> wrote:
> Jeg skal til Tyrkiet med min datter til sommer og hun står i mit
> pas.er det
> nok, eller skal huve have eget pas?

Sakset fra politiets hjemmeside:
Vær opmærksom på, at børn fra den 1. oktober 2004 ikke kan optages i
forældres eller andres pas. Børn skal i stedet have deres eget pas. Ind- og
udrejse kan dog fortsat ske med børn, der er optaget i pas udstedt før den
1. oktober 2004, hvis de pågældende lande accepterer dette. Se særligt
vedrørende indrejse i USA.

http://147.29.40.19/Pas/pasansoeg.htm

Så det afhænger af Tyrkiets indrejseregler. Prøv at kontakte den tyrkiske
ambassade i Kbh.

Med venlig hilsen

Jette

Fra : Coppi

Dato : 08-04-05 17:05

I stedet for at kontakte den tyrkiske amb., det det måske nemmere at spørge
rejsebureauet eller politiet

coppi

Fra : Ghita Jallow

Dato : 09-04-05 15:05

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
>I stedet for at kontakte den tyrkiske amb., det det måske nemmere at spørge
>rejsebureauet eller politiet

Politiet henviser til ambassaden ...

Fra : carstenwm

Dato : 09-05-05 12:59

> Politiet henviser til ambassaden ...

Som ringer til paskontoret - det har jeg lige været ude for.

Skal til Frankrig med bl.a. søn på 15 år, tog til Esbjerg politistation,
paskontoret, blev derfra henvist til ambassaden - skrev mail til konsulatet
i Esbjerg, fik mail retur, at hun fra konsulatet havde ringet til
paskontoret og fået beskeden: han skal have eget pas..

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : HL

Dato : 11-04-05 10:20

Har fået svar fra den Tyrkiske ambassade.

Please kindly be informed that there are no objections in terms of Turkish
laws for children registered on one of their parents' passport to travel
Turkey, as long as the passport would still be valid at least 3 more
months
by the end of your journey in Turkey (after you return to Denmark). For
ex:
if you intend to travel to Turkey in June 2005, your passport must be
valid
until end of September 2005.

The children, of course, must travel with the parent, whose passport
they're
registered on.

Regards,

Turkish Embassy Consular Section