Die Brücke
Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-05 16:24

Ved I om man kan få nedenstående film:

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00004RYRQ/302-9835980-9483213

her i København?

Jeg synes at amazons pris er lidt pevret {¤10 + ¤5 i porto}. Filmen kan
også fås på amazon.com hvor man er garanteret engelske oversættelser,
for $45 + porto.

Jeg har set den i skolen i slutningen af 70erne, og har bogen {af
Manfred Gregor} stående på hylderne. En flok 16-årige skoledrenge sendes
i krigens sidste dage ud for at forsvare en betydningsløs død. Alle på
nær én dør; officererne havde planlagt at få dem væk, men bliver selv
skudt inden de når det.

Jeg er kommet på idéen efter at have set Der Untergang.
--
Per Erik Rønne

Fra : ML-78

Dato : 04-04-05 17:17

Per Rønne skrev:

> Jeg synes at amazons pris er lidt pevret {¤10 + ¤5 i porto}

Er dét pebret? Hvilken pris mener du da er rimelig?

ML-78

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-05 18:10

ML-78 <dsl79866@vipDELETETHIS.cybercity.dk> wrote:

> Er dét pebret? Hvilken pris mener du da er rimelig?

Man plejer da at kunne få en dvd af en ældre film til 30-40 kroner i
Fona på Strøget. Her taler vi om en reel pris på ¤15, svarende til godt
100 kroner.
--
Per Erik Rønne

Fra : ML-78

Dato : 04-04-05 18:36

Per Rønne skrev:

> Man plejer da at kunne få en dvd af en ældre film til 30-40 kroner i
> Fona på Strøget.

Det er tilbudspriser på nogle enkelte, danske udgivelser. Mange af dem
er samtidig af ringe kvalitet, i forkert format osv.

> Her taler vi om en reel pris på ¤15, svarende til godt
> 100 kroner.

Jeg skal ikke kunne sige om "Die Brücke" er udgivet på dansk DVD og
havnet i tilbudskassen. Hvis ikke synes jeg stadig ovenstående er ret
billigt for en DVD, især i betragtning af at det inkluderer forsendelse
fra Tyskland.

ML-78

Fra : Claus Agerskov

Dato : 16-04-05 10:36

Per Rønne wrote:

> Jeg har set den i skolen i slutningen af 70erne

Det tror jeg, at mange af os blev tvunget til i tysktimerne i folkeskolen.
Nu er det måske Der Untergang istedet?

> En flok 16-årige skoledrenge sendes
> i krigens sidste dage ud for at forsvare en betydningsløs død.

Hvordan forsvarer man en betydningsløs død? ;v)

De herligste hilsner

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-05 12:01

Claus Agerskov <ca@chbs.dk> wrote:

> Det tror jeg, at mange af os blev tvunget til i tysktimerne i folkeskolen.
> Nu er det måske Der Untergang istedet?

Ikke endnu. Den skal jo først komme på dvd. I øvrigt kan begge sagtens
vises; Die Brücke drejer sig jo om elevernes jævnaldrende, Der Untergang
om nazispidsernes sidste tid.
--
Per Erik Rønne