Include
Fra : Christoffer

Dato : 03-04-05 19:32

Hej! Som nogle af jer ved er jeg igang med et community hvor jeg tidligere
har spugt om hvordan jeg kunne bruge include til mit login-div som skifter
til en div efter login.. har brug følgende kode til dette

include "config.php";
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db);
$userlevel = mysql_query("SELECT count(*) as userlevel FROM bruger
WHERE brugernavn = '$_SESSIOn[brugernavn]'");
if($userlevel == "1") {
include "com/levels/1.html";
}
if($userlevel == "2") {
include "/com/levels/2.html";
}
if($userlevel == "3") {
include "3.html";

Får denne fejlbesked
Warning: main(3.html): failed to open stream: No such file or directory in
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/profiler.php on line 67

Warning: main(): Failed opening '3.html' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/profiler.php on line 67

filen 3.html ligger i samme mappe som profiler.php, så hvad er problemet?

Christoffer

Fra : Christian Hjort

Dato : 05-04-05 16:25

Prøv med:

> include "config.php";
> mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
> mysql_select_db($mysql_db);
> $userlevel = mysql_query("SELECT count(*) as userlevel FROM bruger
> WHERE brugernavn = '$_SESSIOn[brugernavn]'");
> if($userlevel == "1") {
> include "com/levels/1.html";
> }
> if($userlevel == "2") {
> include "/com/levels/2.html";
> }
> if($userlevel == "3") {
> include "/com/levels/3.html";

}

-Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 05-04-05 18:48

"Christian Hjort" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med:

> }
Virker ikk, men 3.html ligger i samme mappe som profiler.php, så stien er
forkert.. prøvede at fjerne "/com/levels/" men det gav samme fejl som før

Fra : prom

Dato : 06-04-05 17:50

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> filen 3.html ligger i samme mappe som profiler.php, så hvad er problemet?

Prøv med følgende:

[...]
require("com/levels/1.html");
}
if($userlevel == "2") {
require("/com/levels/2.html)";
}
if($userlevel == "3") {
require("3.html");

Fra : Christoffer

Dato : 06-04-05 18:21

> Prøv med følgende:
>
> include "config.php";
> mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
> mysql_select_db($mysql_db);
> $userlevel = mysql_query("SELECT count(*) as userlevel FROM bruger
> WHERE brugernavn = '$_SESSIOn[brugernavn]'");
> if($userlevel == "1") {
> require("com/levels/1.html");
> }
> if($userlevel == "2") {