Hej Lasse,
Jeg har haft lignende problemer.
Jeg havde en Samsung X450 med et Telmore SIM-kort (bruger TDCs net). Ingen
problemer.
Jeg skiftede så til Unotel (der også bruger TDCs net). Min telefon kunne
ligge på bordet foran mig og i displayet kunne jeg se, at modtageforholdet
var perfekt (4 - 5 streger) og jeg kunne se navnet på cellen. Men, men,
men - folk kunne ikke ringe til mig. De fik heller ingen forbindelse. Jeg
kunne dog heller ikke selv ringe. Når jeg ringede op skete der bare intet.
Jeg kunne så slukke og tænde telefonen - og så virkede alt igen. Men højst
en dags tid. Jeg måtte hele tiden gå og lave testopkald eller slukke og tænd
for at sikre mig, at folk kunne ringe til mig.
Unotel var flinke at give mig endnu et SIM-kort, men problemet var det
samme. Der var ingen problemer, når jeg satte Unotel SIM-kortet over i en
Nokia 6100. Derfor var det jo svært at give Unotel "skylden".
Samsungen blev så sendt til reparation, hvor de blot opdaterede softwaren,
men problemet var der stadig.
Så jeg kunne jo ikke gøre andet end at konkludere, at Samsung X450 ikke
bryder sig om Unotel
Så nu ligger Samsung i skuffen og jeg har købt en anden mobil (Siemens).
Mvh
Henrik
"LR" <sda@dasda.dsd> skrev i en meddelelse
news:424f09c9$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har med to telefoner og to forskellige SIM-kort fra CBB haft følgende
> problem.
>
> Når folk ringer til mig, kan de ikke få forbindelse - der får hverken
> ringetone, telefonsvarer eller lign, der er helt tavst i røret.
>
> Problemet er periodisk og opstår oftest, når telefonen har været tændt i
> nogle dage i træk. Jeg kan sagtens selv foretage opkald og sende SMS'er
> mens det står på. Når jeg slukker og tænder telefonen, forsvinder
> problemet straks og folk kan igen ringe til mig.
>
> Telefonerne var en T68i og en Samsung X450, og begge virkede fint med
> SIM-kort fra andre telesekslaber, fx Orange og Debitel. Problemet findes
> kun, når jeg bruger CBB, og jeg har som sagt haft to forskellige SIM-kort
> fra dem (m. to forskellige telefonnumre).
>
> CBB's kundeservice var ikke til meget hjælp og rådede mig bare til at
> prøve SIM-kortet i en anden telefon for at kontrollere, om telefonen var
> defekt (hvilket jeg jo har afprøvet mere end rigeligt).
>
> Min løsning ind til videre har været at slukke og tænde telefonen med
> jævne mellemrum. Ret irriterende.
>
> Nogen ideer inden jeg skifter teleselskab (igen igen igen)?
>
> Mvh,
>
> Lasse
>