OT men alligevel.. det irriterer mig
Fra : pm

Dato : 02-04-05 12:29

at flere ( ret mange om ikke næsten ALLE) skriver om man vil hjælpe med en
oversættelse af indholdet
i en kirkebog eller lignende, når der rent faktisk er tale om en TYDNING

Ved ikke hvorfor jeg bliver "ophidset", men det gør jeg altså

Brug venligst TYDNING når det er dansk/dansk og OVERSÆTTELSE når der er tale
om
skift mellem to sprog dansk/engelsk eller lignende

PM

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-04-05 16:12

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tale
> om
> skift mellem to sprog dansk/engelsk eller lignende

Hm, - du må du vist indrømme, at med ældre dansk sprogbrug,
kan det blive nødvendigt med en oversættelse til nudansk for
at forstå indholdet?

Men ellers har du jo ret.

Mvh.Bodil.

Fra : Bent Fleron

Dato : 02-04-05 23:22

"Bodil Grove Christensen" skrev i en meddelelse

> Hm, - du må du vist indrømme, at med ældre dansk sprogbrug,
> kan det blive nødvendigt med en oversættelse til nudansk for
> at forstå indholdet?
>

> Men ellers har du jo ret.

Jeg forsøgte en gang at læse 'Peder Paars' i en kopi af
originalmanuskriptet. Det gik fint fordi jeg havde en trykt
*oversættelse* ved siden af.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse