Lagring af telefonumre på simkort eller i ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 01-04-05 10:33

Jeg har allerede spurgt én gang uden at få svar, så nu prøver jeg igen. Er
det klogest at lagre telefonumrene på sin telefon på sim-kortet eller i
telefonens egen hukommelse?

Er det rigtigt, at når man lagrer på sim-kortet, så forsvinder al
"formattering" af numrene, f.eks. hvis en person har flere numre, så kan
sim-kortet ikke huske det, men viser det som flere forskellige personer?

v.h.
Jakob Munck

(Nokia 3510i)

Fra : ///M

Dato : 01-04-05 11:39

Jakob Munck wrote:
> [...]
> "formattering" af numrene, f.eks. hvis en person har flere numre, så
> kan sim-kortet ikke huske det, men viser det som flere forskellige

Uden at være mega-ekspert på området har jeg følgende kommentarer:

Sim-kort kan kun huske 100 numre (mit i hvert fald) - det er ikke nok for
mig.
Som du er inde på, kan sim-kort heller ikke huske fx. 2 numre pr. navn eller
indeholde ret mange tegn i navnet.
Sidespring: Min telefon (SE700i) gemmer i øvrigt også SMS'er på
sim-kortet....og så kan der ikke være ret mange!

Hvilket der er klogest - tjae, jeg ville helst have det hele på sim-kortet,
sådan at når man skifter telefon automatisk fik det hele med over. Det
nytter bare ikke når man i sin smarte Nokia eller Ericsson har gemt sine
kontakter i telefonens hukommelse fordi den giver mulighed for at have 2-5
numre pr. navn, personens adresse, email m.m. Altså er der en klar mangel i
Sim-kortets muligheder, som telefonproducenterne har opvejet ved at lave
deres egen version. Det giver dog kun problemer v. telefonskift/rep, så jeg
gemmer altid i telefonen.

///M

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-04-05 11:48

> [...]
> Sim-kortets muligheder, som telefonproducenterne har opvejet ved at lave
> deres egen version. Det giver dog kun problemer v. telefonskift/rep, så

Snøft, eller når telefonen dør :(

Per

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-04-05 11:51

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> sim-kortet,
> jeg
>>
> Snøft, eller når telefonen dør :(
>
> Per

Ligesom med alt andet, gælder det om at lave backup med jævne mellemrum

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-04-05 12:41

> Ligesom med alt andet, gælder det om at lave backup med jævne mellemrum

Jeg kan kun give dig ret.

Per

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-04-05 17:45

Tja, antallet af numre kortet kan lagre kommer anpå kortet (og evt også
telefonen, det ved jeg ikke...) mit kort kan gemme 255 kontakter.
Hvis der ligger mere end 1 hummer under et navn (hans peter (mobil) og hans
peter (hjemme)) bliver de døbt noget i stil med hans peter/m og hans peter
/h når de bliver gemt på kortet, adresser, email, etc. ryger sig en tur...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 02-04-05 21:53

"Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> peter /h når de bliver gemt på kortet, adresser, email, etc. ryger sig en

Ok, hvilken telefon er det du har der KAN vise de 255 sms'er fra kortet???

Jeg har ledt efter en til min kvinde, men har ikke kunnet finde én eneste...

Henrik

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-04-05 09:28

I meddelse: 424f0621$0$43985$14726298@news.sunsite.dk,
griflede Henrik (Silkeborg):
> Ok, hvilken telefon er det du har der KAN vise de 255 sms'er fra
> kortet???

Nu skriver han nu _kontakter_ og ikke sms'er, men min Nokia 6230 kan sagtens
have 250 sms'er liggende i indbakken med mit Telmore kort...

Hygge..
Daniel