Constantine + eget tegneseriefilmatisering~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-03-05 18:52

Selvom jeg er ateist har jeg dog altid været interesseret i diverse
religioner. Og "mainstream-religionen": kristendommen har dog også
interesse. Så selvfølgelig skulle jeg se endnu en af disse overfladisk
"cool-dude-trapped-between-Heaven-and-Hell"-film. Og jeg vil da sige, at
Constantine helt klart er en af de bedre af dem. Mange har hakket ned på
dens slutning, men jeg synes da, at den er bedre end Hellboy's meget
rørstrømske slutning.
Men jeg er kommet lidt i tvivl om Constantine's "inspirationskilde". ER
Constantine en tegneserie eller er den baseret på Vertigo's/DC Comics' anden
tegneserie Lucifer? (som jeg føler ville være en federe film, fordi at man i
tegneserien helt og aldeles holder sig på neutralitetens måtte alias
Lucifers)
For i Lucifer-tegneserien følger man Lucifer som ikke er Helvedes Fyrste,
men en agent for Himlen, som har fået et "letter of passage" så han frit kan
bevæge sig gennem dimensionerne. Det fede er, at man ikke ved hvad fanden
Lucifer har gang i før han gør det i tegneserien.

Fra : Morten DH

Dato : 28-03-05 19:11

Stjæler lige din tråd lidt...

Mit ønske til en tegneseriefilmatisering: Lobo

Fra : Jesper

Dato : 28-03-05 21:42

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> Stjæler lige din tråd lidt...
>
> Mit ønske til en tegneseriefilmatisering: Lobo

Mit ønske er en tegneseriefilmatisering: Johnny Hex

Det er en rolle Clinten ville have været perfekt til at spille for 25 år
siden.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-03-05 21:46

> Mit ønske er en tegneseriefilmatisering: Johnny Hex

Hvilken Hex? Western eller Fremtid?
(Jeg tror godt, jeg ved, hvilken du tænker på )

Fra : Jesper

Dato : 28-03-05 21:55

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> Hvilken Hex? Western eller Fremtid?
> (Jeg tror godt, jeg ved, hvilken du tænker på )

Har kun læst Johnny Hex som western.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-03-05 03:11

Jesper wrote:
> Har kun læst Johnny Hex som western.

Eller rettere du har læst om Jonah Hex. Johnny Hex er hans meget ukendte
og hidtil aldrig sete danske bror spillet af Dirck Passer :)

Tenz.

Fra : Jesper

Dato : 29-03-05 18:29

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

> Eller rettere du har læst om Jonah Hex. Johnny Hex er hans meget ukendte
> og hidtil aldrig sete danske bror spillet af Dirck Passer :)
>
> Tenz.

Jeps, og det er mange , mange år siden jeg har læst Jonah Hex

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-03-05 19:09

Jesper wrote:
> Jeps, og det er mange , mange år siden jeg har læst Jonah Hex

Bortset fra tre mini-serier i 90'erne har han heller ikke haft sin egen
serie siden midt-/slutfirserne. Der er dog en ny Jonah Hex serie under
opsejling i USA som så vidt jeg er informeret skulle komme engang i
efteråret eller deromkring.

Tenz.

Fra : Morten DH

Dato : 30-03-05 08:48

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> serie siden midt-/slutfirserne. Der er dog en ny Jonah Hex serie under
> opsejling i USA som så vidt jeg er informeret skulle komme engang i

Hvis den så bliver populær, så er sandsynligheden for en filmatisering nok
rimelig

Fra : -USH-

Dato : 28-03-05 20:35

> Men jeg er kommet lidt i tvivl om Constantine's "inspirationskilde". ER
> Constantine en tegneserie eller er den baseret på Vertigo's/DC Comics'
> anden tegneserie Lucifer?

Constantine er baseret på Hellblazer fra Titan Books (som måske har noget
med Vertigo at gøre, kan ikke lige huske det). Lucifer har slet ikke noget
med Hellblazer at gøre, men stammer fra Sandman-universet som er fantastisk
og stort.

-Ulrik-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-03-05 21:09

> [...]
> med Vertigo at gøre, kan ikke lige huske det). Lucifer har slet ikke noget
> med Hellblazer at gøre, men stammer fra Sandman-universet som er

Helt enig... Hvis den skulle filmatiseres ville en actionfilm ikke kunne
gøre det. Alt for mange niveauer.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 28-03-05 21:50

-USH- <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> med Hellblazer at gøre, men stammer fra Sandman-universet som er fantastisk

Der var jeg vidst for langsom, men jeg havde det ret:)

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-03-05 03:15

-USH- wrote:
> Constantine er baseret på Hellblazer fra Titan Books (som måske har noget
> med Vertigo at gøre, kan ikke lige huske det).

Hellblazer er oprindeligt en serie fra det amerikanske forlag DC Comics'
Vertigo linje, som så senere er blevet udgivet i opsamlinger i england
af forlaget Titan Books.

> Lucifer har slet ikke noget med Hellblazer at gøre, men stammer fra
> Sandman-universet som er fantastisk og stort.

Hellblazer, Lucifer og Sandman tilhører dog all samme univers.

Tenz.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 28-03-05 21:01

> [...]

> Constantine helt klart er en af de bedre af dem. Mange har hakket ned på
> dens slutning, men jeg synes da, at den er bedre end Hellboy's meget

Jeg synes Constantine var super fed, Hellboy er ok.

> [...]
> bevæge sig gennem dimensionerne. Det fede er, at man ikke ved hvad fanden
> Lucifer har gang i før han gør det i tegneserien.

Mener Constantine-filmen er baseret på Hellblazer-tegneserien.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-03-05 03:25

Søren Kjeldsen wrote:
> For i Lucifer-tegneserien følger man Lucifer som ikke er Helvedes Fyrste,
> men en agent for Himlen, som har fået et "letter of passage" så han frit kan
> bevæge sig gennem dimensionerne.

Det er nu ikke helt rigtigt. Lucifer i Lucifer-tegneserien ER (eller
rettere var) "helvedes fyrste". Han har bare trukket sig tilbage og
overladt helvede til andre. I den mini-serie der gik forud for den
nuværende serie (og som er med første opsamling) påtog han sig en opgave
for Gud og som betaling herfor krævede han et "letter of passage" som
bl.a. muliggjorde at han kunne skabe sig sit eget univers.

Tenz.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-03-05 16:56

> Det er nu ikke helt rigtigt. Lucifer i Lucifer-tegneserien ER (eller
> rettere var) "helvedes fyrste". Han har bare trukket sig tilbage og
> overladt helvede til andre.

Rigtig... Glemte jeg at oplyse...

> [...]
> for Gud og som betaling herfor krævede han et "letter of passage" som
> bl.a. muliggjorde at han kunne skabe sig sit eget univers.
Shhh... Cartoon-spoiler

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-03-05 18:23

Søren Kjeldsen wrote:
> Shhh... Cartoon-spoiler

Øhh, ikke helt "cartoon" men lad nu det ligge og glem at jeg sagde noget :)

Tenz.